23 : [ Cook ]

471 76 46
                                    

"aip, awak buat apa tu Jin?" soal Jisoo lalu duduk disebelah Jin yang menonton television.

"hurm tengok goblin" balas Jin.

"tak nak masak ke? Sekarang dah pukul 6 petang. Nanti diorang nak makan apa?" soal Jisoo.

"eh betul jugak, jap" kata Jin lalu menutup saluran television dan terus pergi ke dapur.

"urm, awak nak masak ape?" soal Jisoo yang melihat Jin sedang mengeluarkan barangan untuk di masak.

"urm rasanya nak masak spagetti bolognese lah" kata Jin.

"urm kalau macam tu saya tolong awak masak ye Jin. Lagipun bosan lah duduk rumah ni, tak de apa yang nak dibuat" kata Jisoo sambil memuncungkan bibirnya.

"yah jangan muncung ii mulut lah. Geget kejap lagi baru tahu" kata Jin.

"amboi nakal eih" kata Jisoo sambil tergelak.

"hurm jadi saya nak buat ape ni?" soal Jisoo.

"hurm tolong rebuskan spagetti" arah Jin.

"nae..Urm..Tapi dekat mana spagetti?" soal Jisoo.

"oh yang tu Jisoo cari dekat kabinet tu" kata Jin lalu menunjukkan satu kabinet kepada Jisoo.

"ok" kata Jisoo lalu mula menyelongkar kabinet itu.

Saat Jisoo membuka kabinet itu, hampir ternganga Jisoo dibuatnya apabila melihat barangan yang ada di dalam kabinet itu.

Ni kalau tak keluar rumah sebulan pun tak pe kalau macam ni. Jisoo memerhati bungkusan plastik spagetti itu.

"hurm nak ambil berapa ye? Aish tanya Jin lah" soal Jisoo di dalam hati.

"Jin!!!" panggil Jisoo.

"waeee??" soal Jin.

"nak ambil berapa bungkus spagetti ni?!" soal Jisoo.

"hurm ambil 5 lah" kata Jin.

Ok tak readers kalau 5 bungkus untuk bts and blackpink, ke lebih? Sebab sya hentam je.

Jisoo yang mendengar arahan Jin terus menganggukkan kepalanya dan mula mengambil 5 bungkus spagetti.

Bungkusan spagetti itu diletakkan di atas meja dapur dan satu periuk besar di ambil oleh Jisoo.

Jisoo pun mengisi air ke dalam periuk itu. Selepas sahaja Jisoo mengisi air tiba ii dia terdengar jeritan dari ruang tamu.

"unnie im back!!!!" jerit Rose sambil tangannya tak lepas memegang tangan Jimin.

"yah Rose, jaga kelakuan sikit. Ni rumah orang tau bukan rumah kita. Jangan menjerit ikut suka hati je" pesan Jisoo.

"hurm baik unnie, unnie buat ape tu?" soal Rose.

"unnie nak tolong Jin masak spagetti, dah la Rose tengok lah television tu" kata Jisoo.

"tak nak Rose tolong ke?" soal Rose.

"urm tak payah lah. Lagipun sikit je ni, Rose pergi lah tengok drama goblin tu" kata Jisoo.

"nae!" kata Rose lalu pergi ke ruang tamu bersama Jimin.

Jisoo pun memulakan kerjanya yang tergendala. Dia membuka satu per satu plastik spagetti itu lalu dimasukkan spagetti itu ke dalam periuk yang berisi air.

Selepas sahaja selesai membuka plastik itu. Jisoo terus menghidupkan api dan membiarkannya supaya spagetti itu merebus.

Jisoo pun duduk di atas kerusi yang berada di dapur itu sambil memerhati Jin yang sedang memotong daging.

"hurm boleh saya tolong?" soal Jisoo.

"hurm Jisoo tolong potongkan sosej boleh?" soal Jin.

"boleh je" soal Jisoo lalu mula memotong sosej bersebelahan dengan Jin.

Tanpa mereka sedar ada 2 orang sedang memerhatikan kelakuan mereka. Tak lain tak bukan Rose dan Jimin.

"wah tengok tu chim. Suwittnya unnie dengan Jin oppa" kata Rose sambil memerhati Jinsoo.

"kann" kata Jimin.

Tiba ii jari Jisoo terkena sedikit pisau dan darah keluar dari jarinya.

"arghhh" jerit Jisoo.

"yah yah waeyo" soal Jin sambil memegang tangan Jisoo.

"haish lain kali hati ii" kata Jin lalu menarik perlahan tangan Jisoo dan menuju ke singki.

Jin pun membersihkan tangan Jisoo dengan berhati-hati. Selepas itu dia pun mengambil plaster dan menampalkan plaster di jari Jisoo yang terluka.

"thanks Jin" kata Jisoo sambil tersenyum.

"uwuu suwitnya hyung dengan Jisoo" ejek Jimin.

"haish budak ni baik kau blah sebelum senduk pink terlepas kena muka kau" ugut Jin.

"lariii!!!" jerit Jimin lalu menarik tangan Rose menjauhi dapur.

🦋to be continued🦋

Hshshs chap ni khas for jinsoo shipper. Tapi waduh apa yang aku tulis nii🤧🤧🤧. Bersemut fon aku🤒.

Target seterusnya ialah 715 votes for unlock next chap ❤.

🦋please vote this chapter🦋
🦋thanks for reads and votes this chapter🦋

Ma Lumière [DISCONTINUED]Where stories live. Discover now