25 : [ Flirting ]

529 71 169
                                    

Lisa berharap dia dapat berjumpa dengan kanak ii yang bernama kookie itu. Waktu itu merupakan waktu pertama dan terakhir bagi Lisa kerana kanak ii itu tidak pernah muncul selepas itu.

Lisa masih kecil, jadi dia tidak tahu untuk mencarinya di mana. Sedang leka Lisa mengingati kisah silamnya, tiba ii Lisa terdengar bunyi pintu dibuka.

Lisa melihat ke arah pintu bilik itu namun bukan pintu bilik itu yang dibuka. Tiba ii Lisa ternampak Jungkook keluar dari pintu yang satu lagi.

Terjerit Lisa dibuatnya...

"arghhhhhh" jerit Lisa dan dengan tak sengaja dia terjatuhkan album itu.

Jungkook yang sedang mengelap rambutnya menggunakan kain tuala terus terkejut apabila melihat Lisa berada di dalam biliknya.

"yah! Apa kau buat dekat sini?" soal Jungkook sambil berjalan mendekati Lisa.

Lisa yang melihat Jungkook berjalan ke arahnya terus menutup matanya menggunakan tangannya.

"aip. Apasal kau tutup mata?" soal Jungkook hairan.

"e-err..A-awak t-tak pakai b-baju. N-nampak a-abs a-awak" kata Lisa tergagap-gagap sambil menutup matanya.

Jungkook hanya meng'oh'kan sahaja kata ii Lisa. Lupa pula dia yang dia baru sahaja mandi. Jadi dia hanya melilitkan tuala di pinggangnya. Kelihatan 6 bar chocolate di tubuh badannya.

Seketika kemudian dia tersenyum sinis, dia dah dapat satu idea untuk kenakan Lisa.

Lisa yang bersandar di dinding itu dia hampiri. Lisa semakin mengelabah bila dia mendengar derapan kaki yang tak lain tak bukan milik Jungkook sedang menghampirinya.

Jungkook hanya tersenyum sinis melihat Lisa yang gelabah itu. Jungkook terus meletakkan tangannya di antara kepala Lisa. Mengunci pergerakan gadis itu.

"buka mata" arah Jungkook.

Lisa dengan terkebil-kebil membuka matanya. Dapat dilihat muka Jungkook yang berada betul ii dekat dengan mukanya. Jika seseorang ke depan, sudah pasti bibir mereka akan berlaga.

Jantung Lisa terus berdetak laju apabila melihat wajah Jungkook yang begitu dekat dengannya. Tidak dinafikan lagi yang Jungkook sememangnya perfect. Tinggi, kuat, ada abs, bunny teeth. Namja ini amat perfect di mata Lisa.

Jungkook juga sama seperti Lisa, hatinya berdetak laju dari biasa. Dia merenung wajah Lisa. Tidak dinafikan Lisa memang cantik.

Jungkook semakin mendekatkan wajahnya dengan Lisa. Lisa hanya memejamkan matanya. Tiba ii namja itu berkata...

"baby sayang....Kenapa datang bilik oppa ni?" soal Jungkook yang membisikkan suaranya ke telinga Lisa. Fuh mengoda.

Lisa yang terdengar kata ii Jungkook itu terus blushing. Pipinya menjadi merah macam tomato.

"kyeopta" kata Jungkook di dalam hati.

Jungkook terus menjauhkan dirinya dari Lisa lalu dia berpeluk tubuh.

"dah buka mata kau. Aku tak buat apa pun dekat kau. Hah kenapa datang sini?" soal Jungkook.

"eh? Tapi awak yang suruh saya datang sini" kata Lisa sambil melihat Jungkook yang masih tidak memakai pakaiannya.

"bila masa pulak aku suruh kau datang sini?" soal Jungkook hairan.

"t-tapi Jimin kata awak yang s-suruh saya datang" kata Lisa.

"haish. Lain kali jangan percaya sangat dengan Jimin tu. Dia suka tipu orang" kata Jungkook.

"m-maknanya saya kena tipu?" soal Lisa.

"yes" kata Jungkook sambil tersenyum sinis.

Lisa hanya diam namun dalam hatinya dia dah menyumpah seranah si Jimin. Tak padan dengan mochi. Ada hati dia tipu Lisa. Wah dah boleh jadi pelakon ni.

Jungkook kembali mendekati Lisa.

"a-awak b-buat apa ni? Erm. Kalau macam tu saya pergi dululah" kata Lisa lalu menolak tubuh Jungkook yang berjalan ke arahnya.

Terus dia keluar dari bilik Jungkook. Fuh kalau lama ii dalam bilik Jungkook, dia boleh kena heart attack.

🦋to be continued🦋

Hoho macam mana dengan chap ni? Hope tak bosan. For taennie shipper jangan risau, akan ada chap for taennie shipper nanti. Hshshs lagu can you see me by TXT best. Nampaknya nanti aku akan menjadi moa muahahaha.

And siapa setuju kalau sya buat s2 for this book? Actually s2 tu memang ada, yang bezanya cuma bila sya tulis S201:...... Itu je yang bezanya. Kalau sya tak buat s2 maybe sya akan tulis macam 41:..... Takda tanda S2. Storyline tetap sama sebab bagi sya kalau buat s2 nampak lebih teratur sikit sebab sya dah rancang banyak chapter. Mula ii sya fikir sya akan sambung sampai 80:......

But rasanya lebih elok kalau sya asingkan. Tapi s2 masih dalam buku ni jugak. Storyline for s2 pun sya dah ada. Cuma tunggu masa nak tulis je. Hshshs duk pikir pasal s2 tapi s1 pun tak habis lagi hshshs. Maybe s1 akan habis dalam 40 chap gituw.

Maaf kalau korang pening dengan apa yang sya tulis :(

Target seterusnya ialah 830 votes for unlock next chapter ❤.

🦋please vote this chapter🦋
🦋thanks for reads and votes this chapter🦋

Ma Lumière [DISCONTINUED]Where stories live. Discover now