0011. BÖLÜM ON BİR
— 'arkadaş'.
───── Kelime | 5312 ─────
"Bir dakika, buna inanmakta güçlük çekiyorum." Oturduğu sandalyede bağdaş kurarken Sherlock'a baktı genç kadın. İşe başlayalı bir buçuk hafta olmuştu ve Lestrade, o sözünde durup dosyalarla boğuşmasını sağlıyordu kadının. Sadece birazcık nefes almak için, o küflenmiş sayfalardan uzaklaşıp eline bilimle ilgili bir kitap almıştı. Sherlock'un uyanıp mutfağındaki kadının ne yaptığını kontrol etmesiyle olanlar da olmuştu.
Eline aldığı kitabı yüzünü buruşturup geri yerine bırakırken kendine bir çay koydu adam. Melora'nın bir şeyleri anlamaya çalıştığı ses tonundan belliydi. "Şimdi, cidden, senin bu konularda bir bilgin yok mu?"
"Önemli bilgiler için bir depo alanı." İşaret parmağıyla alnına dokundu Sherlock nefesini dudaklarının arasından verdiğinde. Bardağına hâlâ çayı doldururken devam etti konuşmasına. "Ama bu alan sınırlı olduğundan burası sadece en gerekli şeylerle doldurulmalıdır. Bu yüzden gereksiz bilgilerle doldurulmaması çok önemli. Güneş sistemiyle ilgili boş bilgiler mesela, gerekli bilgilerin bulunacağı yerleri işgal ederler. Örneğin.."
Elindekileri tezgaha bırakıp mutfak dolabından su bardağı çıkardı ve Melora'ya gösterdi. "Bu, senin beynin." Dönüp tezgahın bir köşesine konmuş sıvı yağ şişesine uzandı. Tuttuğu bardağın yarısına kadar doldururken sözlerine devam etti. "Gerekli bilgiler. Gerekli, saf, değerli."
Sıvı yağ şişesini tezgaha geri bırakıp masaya yaklaştı. Hâlâ onu merakla izleyen Melora'ya kısa bir bakışta bulunmuş, sonra uzanıp kadının önündeki su dolu bardağını almıştı masadan Sherlock.
"Boş bilgiler." Su dolu bardağı Melora'nın gözüne sokarcasına gösterdiğinde üstünü kirletmemek için bedeninden bardakları uzakta tuttu ve suyu, sıvı yağ dolu bardağın içine dökmeye başladı. İçi suyla dolan bardak, yapılarından dolayı hızla üste attığı yağ tabakasının bardaktan taşmasına sebep olmuştu. Böylece yağ bardaktan arınmış ve geriye sadece su kalmıştı. Saf bilgilerden arınmış beyin, boş bilgilerle doluydu.
Beyin yerine konan bardaktaki suya ve yere dökülen sıvı yağa bakıp dudaklarını sarkıttı Sherlock, aşırı üzülmüş görünümü vermek için. Melora ise göz devirmişti adamın bu küçük deneyine. "Beyin böyle çalışmaz ki."
"Benimki böyle çalışıyor." Elindeki bardakları lavabonun içine bırakıp yerdeki yağın üstünden atlayarak çayıyla beraber salondaki koltuğuna kuruldu. Üstündeki sabahlığı düzeltirken uzanıp günün gazetesini eline almıştı.
Adamın her şeyi bırakıp gitmesi ardından yerdeki yağla bir süre bakıştı Melora. Kaşlarını çatarken onu temizlemeyeceğini mırıldandı kendi kendine. Ama o temizleyecekti yine de. Sherlock elini sürmezdi. Bayan Hudson'a da izin vermezdi gönlü. Sherlock'un deneyi, Melora'ya patlamıştı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
layers of crime. sherlock holmes
Fanfiction𝐋𝐎𝐂. Londra'ya bir arkadaş ricası üzerine geri dönen Dedektif Melora Phoenix, planlarının karmaşaya uğramasıyla Danışman Dedektifi Sherlock Holmes'la yolları kesişir... sherlock x melora (fem!oc). © sherlock and elementary. © mavipofudukbulut |...