Suzanne

1.5K 3 0
                                    

Pukul 10 malam. Aku bosan duduk di rumah. Maklumlah, malam minggu begini takkan anak muda seperti aku duduk di rumah. Aku mencapai kunci kereta aku dan terus keluar dari rumah. Tujuan aku, ke kelab malam di bandar.

Kereta Ford hitam aku meluncur laju di jalan raya. Setiba aku di kelab malam itu, aku mengeluarkan kad VIP aku dan terus masuk tanpa perlu diperiksa oleh bouncer-bouncer yang menjaga pintu. Di dalam kelab malam itu, muzik berdentum sekuatnya. Dewannya di penuhi dengan mereka yang sibuk menari. Aku duduk diruang yang biasa aku duduk. Pelayan bar, seorang gadis Cina yang tinggi lampai, berskirt pendek dan berT-shirt ketat, datang mengambil pesanan minuman. Dia senyum bila melihat aku memerhatikan setiap pelusuk badannya. Sebentar lagi dia kembali membawa sebotol Bacardi Freeze. Aku duduk sambil memerhatikan seluruh kelab malam itu.

Berbagai gaya yang dihidangkan di kelab malam itu. Sedang aku duduk, datang seorang gadis Cina duduk di sofa, sebelah aku. "You alone?" Aku hanya senyum. "Handsome guy like you, alone?" Aku memalingkan muka melihat gadis itu. Berambut panjang hingga ke paras bahu. Rambutnya bertinta perang dan hitam. Dia memakai short dress, spaghetti strap. Buah dadanya ternyata tidak dilindungi pakaian dalam. Punatnya kelihatan menonjol. Kakinya yang panjang di silang. Rokok dibibirnya dihidupkan. "You like what you see?"

Aku mengangguk. "Definitely." Dia tersenyum mendengar jawapan aku. Mungkin dia rasa bangga mendengar pujian aku. "Suzanne." Dia menghulurkan tangan tanda perkenalan. "Ashidiq" Kami bersalaman. Lembut sungguh tangannya. "Ashidiq? Orang Arab ke?" Aku terkejut. Kencang jugak amoi ni. Boleh berbual bahasa Melayu. "So you fasih berbahasa Melayu?" Dia senyum. "You surprise ke? Zaman sekarang macam-macam boleh berlaku. Tidak semestinya Cina berbahasa Cina dan Melayu berbahasa Melayu." Kami ketawa. "You belum jawab pertanyaan i tadi."

"Pertanyaan apa?" Aku menogok air dari botol minuman aku. "tanya you tadi. You ni keturunan Arab ke?". "Kalau i keturunan Arab, kenapa?" Dia menghembuskan asap dari mulutnya. "Nothing. Just curious." Aku merenung matanya. "Melayu tulen. Infact, everything about me is tulen." Dia ketawa kecil mendengar jawapan aku. "I'm sure it is." Kami terus berbual hingga ke 3 pagi. "I guess we'll have to stop here." Aku bangun dan mencapai kunci kereta aku yang di atas meja. "I'm sure you wouldn't mind sending me home? You gentleman kan?" Aku menghulurkan tangan yang disambut mesra oleh Suzanne. "How can i resist a charming lady like you?"

Kami keluar dari kelab malam itu dan jalan menuju ke tempat meletak kereta. "So where will i be sending you tonight?" Suzanne menambah lipstick dibibirnya. "Anywhere you want to?" Jawapan Suzanne membuat aku tersenyum. "Don't tempt me dear. You'll regret." Kami ketawa. Aku memandu keluar dari bangunan itu dan terus bergerak tanpa tujuan. "Apa kata we go to the beach?" Suzanne hanya mengangguk.

Kami terus berbual di dalam kereta. Kami berbual mengenai segalanya. Suzanne sebenarnya berketurunan Baba Melaka. Neneknnya sering berbual Melayu kepadanya hinggakan dia mengambil bahasa Melayu semasa di sekolah dulu hingga ke peringkat A-level. Dia adalah anak tunggal dalam keluarganya. Ayahnya seorang ahli niaga dan ibunya seorang guru. Kami tiba di pantai. Kelihatan orang memancing, berkhemah dan macam-macam lagi. Aku hendak keluar dari kereta bila Suzanne menarik tangan aku.

"Why don't we just stay in the car and enjoy the scenery." Aku ikutkan kehendaknya. Aku memandu kereta ke tempat yang tinggi agar kami dapat melihat pandangan laut dari kereta aku. Kesunyian tempat itu dapat dirasakn. Hanya nyanyian cengkerik yang kedengaran bersama pukulan ombak yang lemah ke pantai. Aku memasang CD lagu-lagu instrumental. Suzanne mengajak duduk di bangku belakang kereta. Katanya lagi selesa dari duduk di bahagian depan. Aku sudah mulai faham kehendaknya. Wanita atau lelaki sama saja. Ada kemahuan.

Kami duduk ketempat duduk belakang kereta aku. Kami merapati. Aku meletak tangan aku di bahunya. Suzanne merehatkan kepalanya didada aku. Aku mengusap rambutnya. "Suzanne, are you sure about this?" Suzanne mendongak dan merenung aku. "Don't you like it?" Aku senyum. Dia pun senyum. "Of course i do. Masa mula i melihat you, memang i teringin untuk lakukannya." Suzanne mencium bibir aku. Tangannya memeluk aku erat di bahagian pinggang. Tangan aku mula menikmati tubuhnya. Dari bahu, ke badan, ke pinggang dan terus ke punggungnya. Aku membalas ciuman Suzanne. Kami berciuman dan terus berlaga lidah. Suzanne merangkul leher aku dan aku mula meraba dadanya. Aku menurunkan strap baju nyer dan menarik turun hingga paras perutnya. Ternyata benar. Dada montoknya itu tidak dilindungi pakaian dalam.

CerpenWhere stories live. Discover now