"kau kena panggil 'ustaz' tu?" Kila tanya.
"Hah. Hmm...entah apa dia nak, aku pun tak tahu lah." jawab Eda.
Mereka kawan baik. Semua dalam kuliah tahu sejak sem 1 lagi mereka rapat.
Sekarang ni dah nak tamat pengajian di kolej ni.
"Mungkin sebab parti malam sabtu tu ke?" Tanya Kila lagi.
"Entah. aku taktahu lah. Masalah apa pulak lah ni.... grades aku tak lah teruk sangat kan? apa lah ustz tu nak?" Eda , 21 tahun, pelajar tahun akhir jurusan biz. Party malam tu memang private, semua kawan2 rapat je yg tahu... tak ramai. Invitation pun pakai mulut je.... ada lah tiga atau 4 org dari luar yg datang.
itu pun dah check dah..... rakan biznes uncle pada Kila. Tak kan mereka nak beritahu pada admin kat kolej ni. Ustz tu head student affairs pulak tu... kalau kena kantoi lah aku ni! Tak kan pasal party tu kot.
Mereka berdiri di kaunter. KIla menarik baju singkatnya ke bawah sikit apabila ternampak kakak bertudung tu di kaunter. Itu saja baju yang dipakainya setiap kali ke kuliah. singkat, ringkas dan sexy... kalau duduk mesti nampak but cracknya tu... "Kak! Ustz nak jumpa kami... ada appointment lah." kata Eda pada clerk di belakang kaunter SA dept tu. Eda membetul kan butang baju dan skirtnya.
Dia mengenakan butang di atas sekali... tadi dua butang teratas terbuka...
memang tak dikancingnya...selalu...nak tayang lurah boobs nya tu...skirtnya tak lah pendek sgt...tapi pendek... atas paras lutut...
"Eh! Bukan kami lah, you lah." Kila memprotes. Kila tak dipanggil. cuma Eda je...
"Oh? Siapa? Noreda Adam?" dia membelek kad di meja nya. Ustaz tu gelaran pada Dr Azmi, ketua Student affairs. Berjanggut sikit , dan selalu bersongkok, nampak macam ustaz...so, pelajar2 di situ ramai yg mengelarnya Ustz....
"Ye kak. Saya." Eda memandang Kila.
"Lambat you ni datang. dah nak jam 5 ni..... Pejabat nak tutup baru nak datang? Masuklah, sebelum Dr balik. dia memang nak nak jumpa students dalam list ni today." kata kerani tu memandang pada Eda dan KIla dgn penuh prejudis. Dia dah pernah nampak mereka ni... gedik! kalau tengok dari tingkat dua ni selalu nampak mereka di kafe tu, duduk dengan kaki naik di atas meja dan ketawa kuat... kadang2 menari2 - gelagat mereka selalu menarik perhatian org2 lain...pelajar2 dan staff lain di kolej kecik ni.
"Masuk." suara garau ustz.
Bila terdengar saja arahan masuk. Eda pun masuk ke dalam pejabat Dr Azmi. "Good luck Eda! kalau lama I nak balik dulu lah...ada coffee meet dgn Jaja dan bf dia lah..." kata Kila. Eda angguk dan cuba memberi senyuman....gementar namapaknya dia tu.
Besar dan formal bilik tu. Meja besar, kerusi empuk besar... ada sofa besar, karpet besar... rak buku besar tinggi, buku2 semua rapi tersusun... ada sijil2 yg diframe di dinding dan beberapa gambar... family , wife dia kot? dan anak dia? gambar2 mereka di atas meja coffee di sofa dan di atas mejanya.
"Ah...Eda. Dududk. I memang nak jumpa you." Dr Azmi menutup file2 di meja nya tu. Lap top masih ON. Printer sedang mencetak .... tv on....
"salam.... doc nak jumpa saya?" Eda agak gentar juga berada di dalam bilik tu.
"Ada problem sikit yang I nak you clarify lah. Beri penerangan tentang perkara ni... dan nakbagi sedikit nasihat.." kata 'ustaz' doc azmi.
'Oh? Ye ke? Masalah besar ke doc? Serious ke?" Eda duduk dan membetulkan kedudukan nya...dia tahu dan concious pulak dengan bahagian pehanya yang terdedah tu... tak banyak yg terdedah, tapi boleh tahan lah yang terdedah tu.... mesti mata 'ustaz' ni ke peha aku ni... kata hati Eda. Dia cuba menutup sebanyak mungkin... tapi susah ...skirtnya memang dah pendek singkat... macam mana nak cover ... biar je lah. Biar je ustz tu nampak... biarkan dia enjoy...ehmmm.