Azura melangkah keluar dari balai ketibaan. Matanya tercari-cari kereta Kancil milik suaminya Azman. Kawasan jeti agak lengang dengan beberapa gerai jualan mula dikemas. Jam menunjukkan 6.20 petang.
"Sayang..!" Kelihatan Azman dari hujung kaki lima sedang berjalan menuju ke arahnya. Azura tersenyum, hatinya tetap merindui sang jejaka ini yang sudi menerimanya sebagai isteri.
Selepas mengambil beg dari pegangan Azura, Azman memimpin tangan isterinya itu menuju ke kawasan letak kereta.
"Sayang lapar?" Soal Azman setibanya mereka di kereta.
"Of course la abang..baby lapar jugak kan?" Jawabnya sambil mengusap-usap manja perutnya.
Azman menghidupkan enjin keretanya lalu bergerak menuju ke jalan utama. Di dalam kereta, mereka berbual-bual hal berkaitan anak-anak. Walaupun anak-anaknya rapat dengan Azura, mereka tetap selesa dan gembira apabila Azman sering membawa mereka ke rumah Tok Umi dan ke taman permainan.
Begitulah situasinya semasa Azura masih kecil. Ruang waktu lapang di waktu petangnya banyak terisi dengan aktiviti luar bersama abang dan ayahnya. Deruan angin meniup-niup cuping telinganya tatkala membonceng motor ayah mengelilingi kawasan perumahannya diakhiri dengan persinggahan di taman permainan.
"Sayang, kita dah sampai." Azman mengelus-elus telapak tangan Azura yang sedang tidur kepenatan. Sayu pandangan matanya mengenangkan penat lelah isterinya berulang alik dari pulau ke tanah besar. Jika dapat, mahu sahaja dia menyuruh Azura berehat-rehat di rumah. Tetapi apakan daya, Azura bekerja atas kemahuan sendiri. Lagipun pekerjaan Azman yang tidak memberikan pendapatan tetap merisaukan mereka berdua sekiranya Azura berhenti daripada kerjanya sekarang.
"Sorry abang, Zura tertidur..." perlahan-lahan dia menggerakkan punggungnya untuk bangun. Hidungnya terhidu makanan seperti di pasar malam. Ternyata Azman telah berhenti tadi membungkus makanan untuk dibawa pulang.
Azman hanya tersenyum sambil memimpin tangan Azura. Tangan kirinya menjinjing beg plastik berisi makanan dan air kelapa muda.
Suasana rumah yang selalunya riuh rendah denga hilai tawa anak-anak didapati sunyi.
"Anak-anak masih kat rumah Umi sayang. Sengaja abang bawa sayang balik dulu mandi dan rehatkan diri. Nanti malam abang pergi ambik Aniq dengan Daniel ye." Ucap Azman sebaik sahaja mereka masuk ke dalam rumah.
Azura melabuhkan punggungya di atas sofa sambi membuka tudungnya. Azman ke dapur lalu meletakkan makanan tadi di atas meja makan.
Dia kembali ke ruang tamu sambil membawa secawan Milo O panas.
Azura tersenyum lebar. Entah mengapa pulangnya dia kali ini begitu berbeza dengan sebelumnya.
Azman duduk disebelah Azura. Matanya merenung riak wajah isterinya yang sedang menikmati minuman yang dibuat olehnya tadi. Usai minum, Azura meletakkan kepalanya di bahu Azman, matanya dipejam. Azman mengusap-usap bahu Azura sambil memegang tangannya. Dicium tangan isterinya itu sepuas-puasnya.
Dia cuba bangun untuk ke dapur namun Azura cepat-cepat menghalangnya.
"Abang nak ke mana..duduk la disini dengan sayang..please..." suara Azura antara sayu dan menggoda. Azman menurut kata isterinya. Dia tahu isterinya kepenatan, namun tidak menyangka isterinya inginkan dia bersama-sama duduk di sofa panjang di ruang tamu rumahnya itu.
Azura dapat merasakan degupan jantung suaminya semakin kencang melalui telinganya yang ditekup rapat pada dada Azman. Perahan-lahan jarinya membuka butang ke dua kemeja Azman. Nafas panjang dihela, diusap-usap dada Azman yang bidang itu. Tidak cukup dengan itu, digentel-gentel pula bulu dada suaminya itu.
Azman tersenyum sipu membayangkan sesuatu yang bakal berlaku nanti. Gelora nafsunya yang dipagar rapi selama seminggu mulai terasa. Namun dia malu untuk mengemudi arah tuju permainan ini. Dia hanya memikirkan keletihan Azura sehinggakan dia sanggup menahan nafsu daripada melonjak keluar.
Azura dapat merasakan kehangatan badan Azman. Dia tahu jika tersalah langkah, pasti lunyai dia dikerjakan. Malah dia suka dengan perlakuan itu namun kali ini dia ingin menikmatinya perlahan-lahan. Dia bangun lalu menuju ke dalam bilik utama.
Hampir putus nyawa Azman, namun sebagai suami yang berhak ke atas isterinya, dia hanya mampu bersabar. Dia terus menyandarkan diri di sofa sambil menghela nafas panjang.
"Abang...temankan sayang mandi..?"
Tiba-tiba Azura bersuara didepannya. Tanpa seurat benang, tubuh mungil isterinya yang sedang mengandung 6 bulan itu ditatap tanpa ada batasannya.Azman bingkas bangun sambil membuka pakaian. Matanya tetap melirik tubuh isterinya sambil tangan dan kakinya dikerahkan untuk membuka semua pakaian yang sedang dipakainya. Azura ketawa kecil sambil memegang tangan suaminya.
Di kamar mandi, mereka berdua saling berkucupan. Menggosok-gosok badan dan sesekali Azman memeluk Azura dari belakang sambil mengusap-usap teteknya. Buih-buih sabun menjadi lapisan pelincir, setiap inci tubuh Azura di belainya. Pancuran air hangat menambahkan lagi suhu asmara mereka. Azura yang mula keghairahan terus menghulurkan tangan ke belakang dan mula meramas-ramas batang Azman.
Seperti terkena renjatan elektrik, tingkah laku Azman terhenti seketika. Sedapnya bukan kepalang namun dia masih mampu mengawalnya. Dia tidak mahu permainan ini tamat di dalam kamar mandi. Perlahan-lahan dia mencium leher Azura sambil membisikkan sesuatu.
Azura hanya mengangguk faham sambil matanya terpejam rapat. Puting teteknya keras, cairan hangat mulai terasa mengalir di lembah kenikmatannya. Azman bijak memainkan peranan dalam permainan.
Dia tahu malam ini dia adalah pakaian suaminya, dan suaminya adalah pakaian kepadanya...