IX. - Rafael - „Múdrosť je slobodou ducha."

105 8 5
                                    

médiá: Rafael Mehony

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

médiá: Rafael Mehony

„Múdrosť je slobodou ducha.“

Zase sa mu sníva. Ale teraz tam nie je sám. Sleduje mladého tmavovlasého chlapca, usilovne trénujúceho s lukom a nevšímajúceho si svoje okolie. Mladík má možno pätnásť rokov, ale je vysoký a dobre stavaný, jeho mladosť prezrádzajú len čisté črty tváre. Ako sústredene naťahuje tetivu a púšťa ju, krčí vysoké čelo a vytvára tak na pokožke niekoľko hlbokých vrások. Rafael zarazene zisťuje, že sa tento chlapec nápadne podobá na toho, ktorého už videl. Nemôže to byť tá istá osoba.  Bol predsa omnoho starší! Ale držanie tela, tvár, tie tmavé oči, to všetko je takmer identické.

Chce na neho zavolať, avšak keď otvorí ústa, zarazí sa. Nevie jeho meno. Tak len hľadí na chlapca, ako sa hodiny a hodiny trápi s lukom, až kým nemá prsty opuchnuté a ruky plné modrín. Vybral si príliš veľký cieľ - terč je asi sedemdesiat metrov ďaleko. Pripomína farebnú nehybnú bodku nad obzorom, ktorá sa vysmieva svojou vzdialenosťou. Už aj tak je obdivuhodné, že sa vôbec na takú vzdialenosť trafí, ale je očividné, že so svojím výkonom stále nie je spokojný. Napokon, keď sa mu po niekoľký krát minú šípy, unavene zloží luk a premasíruje si stuhnuté zápästia. Potom si ľahne na chladnú zem a strčí ruky pod hlavu.

„Dio lupo, aiutami a superare questo test," zamrmle so zavretými očami. Rafael mu nerozumie, ale jazyk je povedomý. Taliančina. Počúva ju už niekoľko týždňov. A vie, že Dio lupo znamená Vlčí boh. Muži v kasárňach, kde žije, mu ďakujú každé ráno za jedlo a životnú silu.

'Ak je to ten istý chlapec, tak potom svoju úlohu zvládne,' uvažuje Rafael. 'Videl som to, narábal s lukom nadprirodzene rýchlo, akoby ani nebol človek. Ale ako je to možné? Vídam minulosť a budúcnosť zároveň? A ako mám vedieť, čo z toho sa deje teraz a čo sa ešte len stane?'

Jarnø Sinister mu povedal, že bude vídať jeho vnukov. Nevedel povedať ktorého presne, ale vedel, že ten, ktorý to bude, je jeho druhom. Takže to má byť ten chlapec? A ako vie, že je ešte chlapec? Možno je dávno dospelý. Nevie, koľko rokov majú Gregoryho deti.

„Pán Sinister, prišiel váš učiteľ," ozve sa cudzí hlas, ktorý naruší jeho myšlienky a chlapec sa zodvihne. Sen sa pozvoľna rozplýva až napokon úplne zmizne do chladnej reality nevľúdnej miestnosti, kde vedľa seba na poschodových posteliach spí dvadsať vojakov.

Rafael vstane, potrasie hlavou, aby striasol posledné zvyšky sna a opatrne, aby nikoho nezobudil, vylezie z postele. Zasyčí, keď si neopatrným pohybom vytočí rameno do uhla, v ktorom sa ozvú všetky modriny, ktoré utŕžil zo včerajška.  Chlad, stúpajúci z betónovej podlahy mu okamžite ovanie nohy, preto schmatne ťažké topánky, nohavice a bundu a vyplíži sa do kúpeľne. Potrebuje si usporiadať myšlienky a to sa v miestnosti plnej chrápajúcich ľudí nedá.

IMPETUOSO (Trilógia Súrodenci Sinistroví, časť. II.) Where stories live. Discover now