Tarih acımasızca tekerrür eder. Her şey üzerinden belli bir zaman geçince başa sarar. Ve insan bile ait olduğu senaryonun sayfalarını tekrar tekrar oynar. Biz; belki de ilk defa tekrar etmiyoruz. En azından yaşadığımız dünyaya bakarak bu söylenebilir.
Eski dünya; ağaçları, büyük yapraklı bitkileri, zararsız yaz esintileri, romantik bir anlamı kovalayan yağmurları olan, her şeyin daha basit olduğu,eski dünyamız artık yok.
Kanatılmış, yıpratılmış ve kaybolmuş bir dünyada yaşıyoruz. Yeni dünya; ağaçları ve zararsız yağmurları sadece kitaplarda görüyor. Birçok şeyi artık kitaplarda görüyoruz. Sahip olduğumuz birçok şey geçmişe karıştı. Ama; zihniyetlerimiz aynı kaldı. Haa sahip olduğumuz özelliklere ve güzelliklere bakılarak ayrılıyoruz. Dikkate alınan en önemli şeyler ise; zenginlik, bilgi ve güç... Üçünden birine sahipsen hayatta kalabiliyorsun.
252 sene önce bencilliklerimizin ve hırslarımızın ilk tohumlarını attık ve bugün bedellerini ödüyoruz. Silahlarımız ve beyinlerimiz birbirini vurmaya çalışırken aslında üstünde durduğumuz dünyayı geri dönülmez bir sürece sokmuştuk. Yer kürenin toprağını ve üzerindeki her şeyi tarifi olmayan bir mutasyona mecbur bırakmıştık. Her zaman geriye kalanlar olduğu için; geriye kalanlar yaşadığımız yeri kurdu. Dünyadaki değişime uğrayan ağaçlardan, hayvanlardan, açılmış ateş çukurlarından ve daha keşfedemediğimiz başka tüm tehlikelerden bizi koruyan "YAŞAM SİTELERİ"ni. Her şeyden korunmuş bir bölge.
İlk site; tüm sitelerin kalbi. Akıl Bahçesi Enstütüsü tam da orada. Enstütü aklımıza gelebilecek her şeyi yönetiyor. Suyu, bitki örtüsünü, havayı akla gelebilecek tüm imalat ve yeniliği... Sitede zengin ve etkin grup yer alıyor. Biz onlara çoğu zaman "Zekiler" demeyi tercih ediyoruz. Çünkü aklı çalışan tüm üstün insanlar orada değer kazanıyor.
"Ben size 2. siteden sesleniyorum. Burası "Teraziler" Tüm okullar bu sitede yer alır. Yaşam kalitemiz çok yüksek ve önemli görülüyor. Çünkü "Zekiler" açık kontenjanlarını buradan kapatıyor. Bu yüzden her sene okullarda seçmeler yapılıyor.
3. siteyi "Çöplük" olarak adlandırıyoruz. Sınıra en çok oradaki insanlar yakın. "Zekilerin" yönetimini onaylamayan, ya da yaşam standartlarına uyabilecek üstün zekaya veya paraya sahip olmayan insanlar burada yaşar. Biz düzene uyan insanlarız. Mantığımız ve yaratıcılığımız sadece yönetimin kuralları için var. Kimse bu kuralları zorlamaz ya da yargılamaz. Benim ve belki bilmediğim diğerleri dışında. Ben kim miyim? En başında söylemeliydim.
Benim adım: Allagrace North. 2. site elemanıyım. Vasıfsızım. Ve hissettiğim tek önemli şey;
Buraya ait olmadığım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MALIVA: DEVRİM
Ciencia FicciónBiz sadece öğretileni bilen bir topluluk.... Şimdi "DEVRİM" 'i öğreteceğiz...