Altıncı bölüm " Yakınlaşma"

280 115 95
                                    

Lilya

Dersimiz biyolojiydi hoca sınıfa girip yoklamayı aldıktan sonra bize dönüp" Sizinle bir etkinlik yapacağım" dedi. Kıvırcık saçlı bir çocuk " Of hocam ne etkinliği ya 12 olmuşuz hala ödev ve sözlü var."  Hoca bunun aksine" Yapmamanın sözlüsünden kırarım haberiniz olsun. Hepinizi gözlemleyeceğim." acaba ne yapacağız
"Her sıradan biri benimle gelsin." Uzayla kısa bir süreliğine bakıştık ve o kalktı. Hocayla birlikte gittiler. Kısa bir süre sonra ellerinde mikroskop ile geri döndüler bu neydi şimdi.
" Herkes getirdiği mikroskobu ile yerine geçsin" Uzay yanıma gelip oturdu.
" Şimdi size soğan zarı vereceğim ve siz bunu inceleyip evrelerini yazacaksınız." Bildiğim birşeydi. Soğan zarını önce ben inceledim sonra Uzay. İlk baştaki telefaz evresiydi " Uzay bence telefaz sence nedir." dedim. Uzayda aynısını söyleyince telefaz yazdım sıra diğerine gelince Uzayla ikimizde bakmaya çalışınca kafalarımız tokuştu ben o ağrıyla kafamı tutarken Uzay hemen bana bakıp " Dikkat etsene " zaten başım ağırıyor, bende ona aynı şeyi dedim. Sonuçta o da bana çarpmıştı.
" Sende dikkat edebilirdin dimi."
"Seninle gerçekten işimiz var , anlaşıldı." cevap vermedim , uğraşamazdım. Bir ders boyunca etkinlik yaptık ve birinci ben ile Uzay seçildik hepsi doğruydu. Selin her zamanki gibi yine sinirle bana bakıyordu.

Tarih hocası derse girdi. Son zamanlarda sevdiğim derslerden biri , bilmiyorum ama istemsiz ilgimi çekiyordu tarih. Hoca anlatmaya başladı. Dersin sonuna doğru " Çocuklar şimdi sizinle bir etkinlik yapacağız , kapı tarafı teneffüste 42. Sayfaya çalışın , hepiniz çalışın aranızdan iki kişi çıkartıp anlattıracağım , orta masa 43. Sayfaya çalışın sizden de iki kişi seçeceğim, aynı şekilde pencere tarafı sizde 44. Sayfaya çalışın. "
Konuyu okuyup notlar çıkarmaya başladım. Bugün bütün hocaların da etkinlik yapası tutmuş bu ne ya. Tarih sevdiğim ders olduğu için pek zorlanmadım ama.

Herkes çalışıyordu, kimileri ezber yapıyordu , kimileri ise benim gibi not çıkarıyordu. Ders zili çalınca herkes yerine oturdu , hoca geldi. Eminim herkes benim kadar çok heyecanlıdır. Acaba kimleri kaldıracak. Hoca ayağa kalktı ve kapı tarafına gitti . " İlk sen kalk Buse"
Buse denen kız kalktı, anlatmaya başladı, 1-2 dakika anlatıp yerine oturdu. Hoca tekrar kapı tarafına baktı ve "Sen kalk bu sefer Atakan" Atakan kalkıp anlatmaya başladı. O kadar güzel not tutmuş ki hem güldürüp hem anlatması bizi baya eğlendirdi.

Sıra orta masaya gelmişti. Hoca Uzay ile benim aramda gidip geldi ve " Uzay sen kalk "
Uzay tahtaya çıktı fakat  elinde hiç not yoktu , anlatmaya başladı , o kadar etkileyici anlatıyordu ki bu konuyu bir daha unutacağımı hiç zannetmiyorum. Hem ne bi hafıza var bu çocukta sayfayı ezberlemiş resmen. Uzay da bitirip oturdu.

Orta sıradan başka bir kızı kaldırdı oda anlattı ve oturdu , sıra pencere tarafına gelmişti. Oradan da önce Yasin diye bir çocuğu ondan sonra Leyla'yı kaldırdı. Leyla da de gayet güzel anlattı. Demek ki neymiş bu sınıfın hepside tarih dersini çok seviyor ben bunu anladım. Aslında hocaya bağlı çünkü hocamız çok sempatik ve çok güzel anlatıyordu.

Tarih dersi bitti. Zil çalınca tam yerimden kalkıcaktım ki kantine gitmek için Atakan yanıma geldi. " Lilya şey biz bir plan yaptık haftasonu için kulübe gideceğiz sende bizimle gelsene ,zaten son zamanlarda moralin çok bozuk. Hem sanada moral olur " ben şok. Atakan ,Uzay , Gökmen ve ben kulübe gideceğiz rüyamda görsem inanmam. " Benim cumartesi için başka bir planım var ama yine de teşekkür ederim, çok sağol. " başka ne diyebilirdim ki , çok gitmek isterdim ama Barış'ı ekemezdim.

" Zaten biz de cumartesi gitmiyoruz Lilya, pazar günü öğleden sonra saat 4'te gideceğiz lütfen kırma beni gel? " gerçekten gönülden söylüyordu , bunu hissedebiliyordum. " Tamam gelirim sen konumu bana atarsın" 
" Saçmalama ben gelip seni alırım evden , sen tek gelme. "
" Ama şey..." konuşamama izin vermedi. " Konu kapanmıştır gelip alıyorum seni , hadi görüşürüz " dedi ve gitti. Buda neydi böyle. Vallahada belli Uzay'ın arkadaşı olduğu.

TEHLİKE Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin