Mata bertentang mata, sepi mengisi malam itu rasa yang tidak dapat diungkapkan dapat dirasai pada malam itu.
Tidak memutuskan pandangan mata itu. Jihyo bangun dan semakin mendekati palang balkoni. Jejaka itu pun sama.
Seakan-akan memahami apa yang berada di fikiran masing-masing. Kedua-duanya menutur nama masing-masing.
" Song Ji Hyo "
" Jeon Jungkook "
Jihyo mengukir senyuman manis apabila mendengar suara jejaka itu. Suara yang agak mendalam dan membayu menghentam jiwa yang sedia berdegup tu.
Memahami apa yang hendak dikatakan oleh jejaka itu, Jihyo melambaikan tangannya sebelum menutup pintu balkoni biliknya.
Tubuh dihempas pada katil empuk itu. Masih lagi berbayang susuk tubuh jejaka itu dan suara itu. Kacak sungguh dia walaupun menutup separuh wajahnya dengan mask hitam itu.
" Kita jumpa setiap malam "
" Awak janji? "
" Janji "
Walaupun tanpa mengeluarkan suara, Jihyo dapat menangkap apa yang dikatakan oleh jejaka itu bila memandang wajah jejaka itu.
Senyuman di bibir tidak pudar....
" She's so precious, heh wait little rabbit. "
Pintu balkoni ditutup setelah melihat gadis itu tidur dengan tenangnya. Mask itu dicabut dan diletakkan di atas meja sebelah katilnya.
" I'm gonna get you little rabbit "
Gambar di atas meja sebelah katil di ambil. Matanya tajam memandang gadis yang sedang tersenyum manja pada camera di ladang bunga daisy.
Hyun Bin memberhenti kan keretanya untuk melihat keberadaan Jihyo. Dia tergelak kecil melihat Jihyo yang sedang menanam pokok bonsai.
" You too cute "Gelagat Jihyo yang sungguh comel pada matanya menusuk terus ke hati yang sudah berpunya itu.
Cincin pada jari manis di pandang sayu, sebelum memandu meninggalkan kawasan rumahnya itu.
Gelagat Hyun Bin di pandang tajam oleh jejaka yang bermask itu, tangan yang berurat itu di genggam erat tanda menahan geram sehingga menimbulkan lagi urat yang sedang timbul itu.
Dia hanya menyorokkan diri di sebalik langsir yang tebal itu. Kemudian matanya tertancap pada Jihyo yang sedang menanam pokok bonsai itu.
Pandangan matanya bertukar kepadanya lembut bukan lagi keras.
So you ready for Taehyung scene?
YOU ARE READING
Hottest Series 2: Black Hoodie
FanfictionSiapa jejaka itu? Jejaka yang sedang berdiri di luar rumah itu? Siapa dia? Jiran baru ke? Tapi kenapa malam buta baru pindah? Peliknya. Inspired by : My Oh My - Camilla Cabello