Seen.
Aku hanya mampu memandang perkataan yang berada di bawah message itu. Message yang dihantar oleh aku.
Dia... Seen je message aku???
Tadi typing pastu seen pula? Dia ingat lawak ke main seen je message orang? Ni yang nak marah ni.
Aku menghempas phone ke atas katil. Nasib phone tu la baru beli je dah kena hempas.
Semua disebabkan mangkuk tak reti reply message aku. Geram tau tak?
Dah la aku curious siapa dia tu. And then sesedap chipsmore je menghilang. Aishhhh...!!
Aku menoleh untuk melihat jam yang tergantung di dinding. Jarum jam menunjukkan waktu sekarang yang menginjak ke angka 11:35 malam.
Hmm lewat dah ni. Lebih baik tidur daripada tunggu dia reply message aku. Kalau aku tunggu alamatnya sampai ke sudah tak dapat tidur.
Aku mencapai phone yang dihempas tadi dan meletakkannya di atas meja kecil yang ada bersebelahan katil. Setelah itu, aku melangkah ke arah kotak suis untuk mematikan lampu.
Aku menarik selimut sesudah berbaring di atas katil. Terasa lega otot-otot tubuh apabila aku merebahkan diri. Mata ditutup rapat. Merasa kedinginan penghawa dingin yang terpasang.
Dengan suasana yang sunyi dan gelap ditambah kedinginan suhu yang mencengkam, aku terbuai.
Akhirnya, aku terlena.
Jauh meninggalkan dunia realiti. Meninggalkan tanda soal yang menjadi peneman setia. Meninggalkan kenangan yang masih baru di minda.
Dan..
Dia.
..
Cip..! Cip..! Cip..!
Bunyi burung berkicauan menyapa halwa telinga. Aku tergeliat kecil. Masih pulas berbaring di atas katil. Tidak ada tanda-tanda untuk mencelikkan mata melihat keindahan suria pagi yang terbit mewarnai dunia.
Aku kekal bermalasan di atas katil. Melayan rasa kantuk yang masih bermaharajalela.
Drtt..! Drtt..!!
Bunyi smartphone yang terletak di atas meja mengejutkan aku. Beberapa saat kemudian, aku dengan malas mencapai phone itu.
Hmm.. Siapa la yang kacau aku pepagi ni?
Mata dibuka separuh untuk melihat screen smartphone. Notification yang tertera dipandang. Terdapat satu message daripada aplikasi Instagram.
Ouhh... Instagram rupanya. Hmmm..
Aku kembali menutup mata. Tidak menghiraukan message tadi. Namun, otak aku yang berjalan lembap di pagi hari mula memproses data yang diterima.
Kejap... Instagram?
Terus mata terbuka luas. Aku dengan tidak semena-mena bangun dari pembaringan. Pantas menggapai kembali phone yang terdampar di atas katil.
Aku melihat kembali ke arah notification di screen.
Iya. Itu dari dia.
Message daripada account ray_hakimi itu.
Walaupun sepatah perkataan, namun masih dapat menghantar satu rasa aneh ke dalam jiwa.
Ya.
YOU ARE READING
A M N E S I A •
Short StoryDia seorang gadis periang, Dia seorang gadis peramah, Dia seorang gadis manja. Namun, siapa sangka akhirnya dia berubah rupa? Dulu dia periang, Kini dia dingin. Dulu dia peramah, Kini dia perengus. Dulu dia manja, Kini dia kaku. "Kau siapa...