23.BÖLÜM

890 41 5
                                    

İyi okumalar...

Kapıyı açtığımda karşımda 5-6 yaşlarında bir çocuk vardı. "Merhaba?" dedim yere çömelerek. "Merhaba abla. Biz yan tarafınıza yeni taşındık. Ben Çağlar. Bir şey soracaktım da.", " Tanıştığıma memnun oldum Çağlar'cım. Söyle bakalım." dedim gülümseyerek. " Acaba buralarda market türü bir yer var mı?", "En yakını biraz uzak canım. Ne alacaktın?" dedim. "Top almak istiyordum da. Peki abla teşekkür ederim." dedi ve boynunu yere eğip arkasını döndü. "Çağlar dur bir dakika." Bana döndü. "Bak şimdi beni iki dakika bekle. Üstümü değiştireyim. Birlikte gidelim olur mu?", "Aileme haber vermem lazım.", "Bende gelirim hem tanışırız." dedim saçlarını karıştırarak. Yukarı çıkıp üzerimi değiştirdim (multide). "Nereye böyle?" bacağıma silah kılıfımı geçirdim. Ve silahı koydum."Markete kapının önünde misafir var." dedim gülümseyerek. Aşağıya indi. Bende telefonum ve cüzdanımı alarak aşağı indim. "Abla silah." dedi gözlerini açarak. "Korkma canım polisiz biz." dedim kafasını okşayarak. "Hadi gidelim." dedim elini tutarak. "Annen ve babanla tanışmayı isterim.", "Tamam abla gidelim." dedi. Evlerine ilerlerken bana soru soruyordu. "Silah ağır mı abla? Taşıması zor oluyor mu?", "Yani, belli bir zamandan sonra alışıyorsun." dedim gülerek. Evlerinin kapısını çaldı. Annesi açıp gülümsedi fakat silahı görünce yüzü düştü. "Merhaba efendim. Özel harekat polisi, Komiser yardımcısı Bade." dedim polis kimliğimi uzatarak. "Merhaba. Komşumuz olmalısınız.", "Evet yan tarafta oturuyorum. Market sordu küçük bey bana. Ama biraz ileride. İzin verirseniz beraber gidelim." dedim gülümseyerek. "Ah şey, tabi.", "Sizde gelin lütfen." dedim. Kafasını salladı. Anahtarını ve cüzdanını alıp çıktı. "Ben Leyla. Söylemeyi unuttum." dedi gülümseyerek. "Memnun oldum efendim.", "Abla de lütfen. Resmiyet sevmem fazla." kafanı salladım. " Siz ne iş yapıyorsunuz?", "Savcıyım. Eşimden boşandığım için buraya tayinimi istedim, özel kuvvetlerdeyim şimdi.", "Anlıyorum." dedim. "Sen evli misin?", "Şey, hayır. Ama sevgilim var. Bazı nedenlerden dolayı beraber yaşıyoruz.","Ne gibi nedenler? Bana anlatabilirsin çekinme.", "Yok çekindiğimden değil.Anlatmam ne kadar doğru bilemem ama iki gün önce evime bir saldırı oldu. Beraber kalmak istedim bende.", " Sorun yok canım. Bir şeye ihtiyacın olursa söyle." dedi göz kırparak. Gülümsedim. Marketten içeri girdiğimizde Çağlar top aramaya başladı. Bende abur cuburları sepete doldurdum. Kasaya ilerledim. Çağlar ve Leyla abla topu almış beni bekliyorlardı. Kasada parayı ödeyip çıktım." Zor olmuyor mu? Özel harekatçı olmak falan?" dedi Leyla abla. "Yok abla,en azından bana göre. Vatan sevdalısıyız biz. Ne zor ne kolay işlemez bize.", "Haklısın. Arkadaşlarını kaybetmek zordur ama." dedi üzgün ses tonuyla. " Evet. Ama abla yas tutmak bizi bozar. Hep deriz ki yas yok intikam var."dedim. Gülümsedi.

_______________________

" Ben üzerimi değiştirmeyeceğim. Sıkıntı yok bence. "," Şu silahını beline taksan ya da çantana koysan?" oflayıp ayağa kalktım. Bacağından çıkardım. Kılıfı yatağın üstüne atıp belime geçirdim." Hadi bebeğim çıkalım." dedi Ateş. "Tamam." dedim ve ayakkabılarımı giyindim çantamı aldım. Oda giyinince kapıyı kapatıp arabaya ilerledik. Arabadayken Ateş sessizliği bozarak "Teyze mi oldun bakayım sen?" dedi sesini incelterek,yanağımı sıkarak. Ters ters baktım. "Yok dayı oldum. Ateş ne biçim soru bu ya?" dedim. "Bade yemin ediyorum yürüyen atarsın. Sakin kızım ya." dedi gülerek. "Beğenmiyorsan git." dedim. Ellerimi bağlıyıp cama dönerek. Kırmızı yanınca arabayı durdurdu. Ellerimi çözüp tuttu ve öptü. " Beğenmek ne kelime bayılıyorum sana." dedi. Güldüm. Kafamı cama yasladım. Bir elimi hala tutuyordu. Melek gile vardığımızda bizimkiler çoktan gelmişlerdi. Bahçeye geçtik. "Selamlar aslan parçaları." dedim ve yerime oturdum. "Bak bak laflara bak." dedi Murat abi. Güldük. "Ben şimdi teyze mi oluyorum ya." dedim. "Tch. Dayı oluyorsun." dedi Ateş beni taklit ederek. Koluna vurdum. "Sus be.". "Haydi bakalım. Afiyet olsun." dedi Demir yemekleri dağıtarak. Demir Melek'e zorla yedirmeye çalışıyordu. "Aşkım bak hamilesin. Aç ağzını. Ya Melek.", "Allah için sevmiyorum bak verme." bizimkiler bunların haline gülerken ben yemeğine dalmış bakıyordum sadece. Biz Ateş ile böyle olmayacaktık. Ben anne o baba olamayacaktık. "Canım yesene yemeğini." dedi Ateş bana yaklaşarak. Kafamı salladım ve yemeğimi yemeye başladım.

_____________

Oturmuş çay içerken Ateş'in telefonu çaldı. "Efendim. Efendim müdürüm. Tamam, tamam geliyorum." ayağa kalktı."Benim gitmem lazım. Bade'yi biriniz bırakırsınız." dedi. "Nereye Ateş?", "Kazım müdür acil olarak çağırdı. Gece gelirim ben yanına. Görüşürüz." dedi bizimkilere selam verip. Yanağımdan öpüp çıktı. "E hadi bizde kalkalım saat geç oldu zaten." dedi Murat abi ayaklanarak. Kafamızı sallayıp bizde ayaklandık. "Gel Bade abla ben bırakırım seni." dedi Baran. Kafamı salladım. Bizimkilere dönüp iyi geceler herkese. " dedim ve araba bindim. Moralim bozulmuştu. Durduk yere neden çağırmışlardı ki?" Abla neyin var? "," Hiç, sadece neden çağırdılar bu saatte diye düşünüyorum.", "Vardır bir şey." dedi ve arabayı durdurdu. "Teşekkür ederim kardeşim. İyi geceler." dedim ve kapıyı açtım. "İyi geceler." dedi ve gitti. Eve ilerledim ve kapıyı açıp içeri girdim. Yukarı çıkıp üzerimi değiştirdim. Sonra yatağa uzanıp telefonda gezinmeye başladım. Kapı sesi gelince telefonu bırakarak ayağa kalktım. Ateş yukarı çıktı. Odaya girdi. Sadece gece lambasını açtı. "Ateş." dedim ve sarıldım. "Ne olmuş?" dedim ama cevap vermedi. "Ateş söylesene." kolumdan tutup yatağa oturttu. "Bade 1 ay boyunca Suriye'ye gitmem gerekiyor. Özel görev.", "Ne? Nasıl? Gidiyor musun şimdi?" bana sarıldı. "Temelli değil ya? 1 ay sadece." gözlerim solmaya başlamıştı. 1 ay boyunca olmayacaktı. Çok özleyecektim. "Şişştt, ağlamak yok." dedi gözlerimi silerek. "Ya, birşey olursa?", " Olmayacak Bade.","Söz mü?", "Söz." dedi ve beni kendine çekip öpmeye başladı. "Yarın saat 1 de otobüse binmem lazım. Çok özleyeceğim seni." dedi ve tekrar öpmeye başladı. Bende karşılık vermeye başladım. Beni kucağına alıp üstümdekileri çıkarmaya başladı. Ona ayak uydurmaya çalışıyordum bende. Yatağa yavaşça bırakıp üzerime çıktı. Sadece gece lambası sayesinde birbirimizi görüyorduk....
_____________

Sabah kalktığımda Ateş bana sarılmış uyuyordu. Ona dönüp elimi yüzüne koydum. Ve telefonu alıp resmimizi çektim. " Ne yapıyorsun sen?" dedi daha sıkı sarılarak. "Hiiç." dedim ve yanağını öptüm. Çarşafı bedenime sararak banyoya ilerledim. Duş alıp çıktım. Üzerimi değiştirip aşağı indi. Kahvaltıyı hazırlamaya başladım. Bir anda belimde el hissedince irkildim. " Korktun mu?" hayır anlamında kafamı salladım. "Hadi gel otur." dedim masaya geçerek. "Şimdi 1 ay boyunca mı yoksun?" dedim üzünce bakarak. "Erken biterse erken geleceğim. Ama 1 ay gibi duruyor." dedi. Kafamı salladım.
______________

"247 numaralı otobüs 10 dakika içinde kalacaktır." oflayıp karşımdaki Ateş'e baktım. Gözlerim dolmaya başlamıştı yine. Koşarak sarıldım. Ve ağlamaya başladım. " Ben dün akşam git dediğimde bu anlamda dememiştim. Gitmesen olmaz mı? Yada bende gelsem?", "Güzelim yapma böyle. Geleceğim. Söz veriyorum." dedi ve parmağındaki siyah şerit yüzüğünü bana verdi. "Al sende kalsın." dedi. Bende boynumdan düz zinciri çıkardım ona uzattım. Gözlerimi silip ona baktım. "Seni çook özleyeceğim. Ama dayanmaya çalışacağım. Her gün konuşalım olur mu? Seni seviyorum." dedim ve öpüp, sarıldım. "Tamam canım. Benim gitmem lazım ama. Seni seviyorum dişi kurt. " dedi ve bizimkilerle vedalaştı. En son bana dönüp el salladı. Bende elimi kaldırıp salladım. Arkasını dönüp otobüse bindi. Cam kenarına oturmuştu. Bana el salladı. Fakat ben dayanamayıp Adnan abiye sarıldım ve ağlamaya başladım. "Güzelim yapma böyle. Bak Ateş bakıyor. Üzülür." dedi Adnan abi. Sonra kolumdan çekildim. Ateş bana sarılmıştı "Ağlarsan gidemem dişi kurt. Hemde çok üzülürüm. Yapma böyle." kafamı salladım. Son defa sarılıp otobüse bindi. Bende gözlerimi silip ona baktım. Otobüs hareket etmeye başlayınca bizde kendi arabalarımıza doğru yürümeye başladık. "Sağ salim gelicek Ateş abi, Bade abla." dedi Kaya elini omzuma atarak. "İnşallah." dedim. Arabama binip eve sürdüm. Eve gidince üzerimi değiştirdim. Bir şey yapmak istemediğim için kalın perdelerimi kapatıp yatağa uzandım. Ve uykuya dalmaya çalıştım...

İyi geceler. Umarım beğenirsiniz. İyi okumalar... 🖤

GÖKBÖRÜ |TAMAMLANDI|Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin