Part 8

369 41 0
                                    

           Yoonjin dengan Puan Jung berada di luar.  Walaupun cuaca agak sejuk , mungkin sekejap sahaja yang ingin dikatakan oleh Puan Jung.  Yoonjin menunggu Puan Jung bersuara.  Angin yang sejuk itu meniup lembut rambut Yoonjin yang lepas itu. 

" Yoonjin , aunty ada benda nak cakap " ujar Puan Jung di sebelah.  Aku melihatnya sambil tersenyum . Hm.  Kan best kalau eomma masih ada.  Aku teringatkan eomma dan appa. 

" Aunty tahu benda ni tak masuk akal bagi kamu.  Tapi aunty nak kamu jadi menantu aunty " sambungnya lagi.  Aku terdiam.  Menantu ? Dia nak aku kahwin dengan siapa ?

" Nae ? " aku masih blur. 

" Aunty tahu kamu boleh ubah sikap Wooyoung. Aunty nak kamu kahwin dengan dia " jujur Puan Jung sambil memegang tangan aku dengan lembut. 

" Nae ? " aku tayang muka blur.  Hah ? Otak aku masih loading. 

" Boleh kan kalau kamu penuhi permintaan aunty untuk kahwinkan kamu dengan Wooyoung ? " ujarnya lagi.  Aku terdiam. 

Aku kahwin dengan Wooyoung ? Aku tak suka dia. 

" Aunty , boleh bagi Yoonjin masa tak untuk fikir semua ni.  Sebab terlalu tiba-tiba.  " jawab aku.  But why me ? Takde perempuan lain ke. 

" Takpe,  aunty akan bagi kamu masa.  Aunty dah pun bagitahu Wooyoung pasal ni.  " kata Puan Jung lagi. 

" Tapi kenapa saya aunty ?  Aunty baru je kenal saya. Saya rasa banyak lagi perempuan lain yang sesuai dengan Wooyoung " terang aku sambil memandangnya dengan muka yang mengharap. 

" Aunty , nampak yang kamu ni seorang yang sangat baik . Aunty suka dengan sikap kamu yang sopan tu.  " terangnya.  Aku sopan ke ? Ini kalau oppa dengar confirm dia bantah.  Aku mana pernah sopan dengan dia.

Aku menggarukan leher yang tidak gatal itu. 

" Boleh aunty tanya sesuatu tak ? " soal Puan Jung. 

Aku mengangguk sambil tersenyum.

" Kamu tinggal dengan siapa ya ? Eomma appa kamu ke ? " tanya Puan Jung.  Aku agak sedih apabila sebut tentang eomma dan appa. 

Aku senyum kelat. 

" Yoonjin tinggal dengan oppa. Eomma dengan appa dah takde " jawab aku dengan suara yang agak sedih.  Terus Puan Jung memeluk aku.  Aku membalas pelukannya. Aku rindu pelukan eomma. 

" Mian , Yoonjin-ah. Aunty tak patut tanya.  " kata Puan Jung sambil melepaskan pelukan.  Aku tersenyum.  Ya , tadi air mata aku terjatuh.  Tapi cepat aku seka setelah Puan Jung lepaskan pelukan. 

" Takpe , aunty.  Kalau aunty tak tanya sampai bila pun taktahu " ujar aku sambil tergelak sedikit untuk menghilangkan rasa sedih. 

" Aunty , Yoonjin rasa.. Yoonjin kena balik dulu.  Sebab dah lewat ni.  " Yoonjin sekilas melihat jam di tangan kirinya. 

" Eh,  nak suruh Wooyoung temankan ke ? "

" Takpe aunty. Yoonjin boleh drive sendiri.  " jawab aku.  Aku tak mahu la menyusahkan Wooyoung tu.  Kang membebel je kerja. 

" Okay hati-hati "

Aku mengangguk lalu menghadiahkan senyuman kepadanya. 

Aku masuk ke dalam kereta dan pulang ke rumah. 

~♥♡♥~♥♡♥~♥♡♥~♥♡♥~♥~

          Pintu dikuak dari luar , hanya eomma sahaja yang masuk.  Wooyoung memandang di belakang eommanya. Tiada Yoonjin.  Dia dah balik ke ? Time macam ni ? Jarum pendek menunjuk pukul 12 tengah malam. 

My Ex Bully { Jung Wooyoung }Where stories live. Discover now