Part 35

256 30 0
                                    

           Telefon dilekapkan pada telinga.  Wooyoung sedang menelefon seseorang iaitu orang upahannya untuk mencari dalang yang sebenar pada malam yang terjadi di antaranya dan Hana.  Nombor plat BMW semalam seakan-akan bermain di minda.  Dia masih ingat lagi ketika makan malam.  Dia pasti bahawa ia adalah kereta yang sama. 

Beberapa saat kemudian , suara kedengaran di corong telefon iaitu Changbin. 

" Changbin..  "

" Ya , kenapa boss.  Ada apa-apa info lagi ke ? " soal Changbin. 

" Aku nak kau siasat nombor plat yang aku hantar dekat kakao. " jawab Wooyoung.  Berharap agar dengan info ini , masalah ini akan diselesaikan dengan cepat. 

" Baik boss... Nanti apa-apa saya bagitahu " kata Changbin lalu mematikan telefon. 

Baru sahaja Wooyoung ingin masuk , Mummy menegurnya. 

" Eo ? Mummy , buat apa dekat sini ? " soal Wooyoung yang agak janggal.  Tidak tahu pula Mummy duduk dekat belakang je dari tadi .

" Mummy ingat nak pergi tengok tanam-tanaman tu. Tengok kamu dekat sini pula.  " jawab Mummy.  Wooyoung mengangguk. 

" Mummy ada benda nak cakap dengan kamu " sambung Mummy. 

Wooyoung mengangguk dan membenarkan Mummy berbicara. 

" Wooyoung.. Orang pregnant ni kamu kena sabar.  Jangan bagi dia stress.  Kamu kena faham.  Emosi orang pregnant tak stabil.  " terang Mummy.

Wooyoung mengetap bibir.  Benar apa yang dikatakan oleh Mummy.  Dia juga perlu bersabar melayan kerenah Yoonjin. Tambahan pula dia tengah merajuk. 

" Mummy berharap hubungan korang baik-baik sahaja.  Dah la..  Mummy nak siram pokok bunga tu " ujar Mummy lalu beredar meninggalkan Wooyoung. 

Wooyoung masuk ke dalam dan melihat Yoonjin sedang bermain dengan kanak-kanak di situ.  Seorang kanak-kanak perempuan iaitu Jihyo datang ke arah Wooyoung.  Dia memegang tangan Wooyoung. 

" Kenapa oppa tak pergi dekat unnie ? " soal Jihyo polos. 

Wooyoung tersengih apabila melihatnya.  Dia mengusap lembut rambut Jihyo.  Jihyo menarik Wooyoung agar mereka lebih dekat.

" Unnie..  " panggil Jihyo lalu dia memegang tangan Yoonjin dan meletakkan tangan Wooyoung pada tangan Yoonjin. 

Tangan mereka berpaut. Pandangan mata bertemu selama beberapa saat.  Jihyo tersenyum suka apabila melihat mereka berdua. 

" Hehehehe.  Jihyo suka la tengok unnie dengan oppa " kata Jihyo riang.  Suka betul dia. 

" Sayang-sayang Mummy !! Jom keluar ! Main ! " jerit Mummy dari luar. 

Semua kanak-kanak bersorak riang.  Mereka terus keluar dan bermain di luar.  Hanya tinggal Yoonjin dan Wooyoung berdua.  Yoonjin melepaskan tangan dan bingkas bangun.  Wooyoung menyambar tangan Yoonjin dan bangun. 

" Sayang.. " lembut sahaja Wooyoung memanggil. 

Yoonjin merenung Wooyoung dengan pandangan tajam. 

"Sayang.. Please jangan macam ni... Saya rindukan awak " ucap Wooyoung. 

" Kan saya cakap saya tak rindukan awak.  Tolonglah faham " kata Yoonjin dingin.  Mulut kata lain , dalam hati kata lain. 

" Tolong jangan tipu diri sendiri.  Jom keluar " ajak Wooyoung dengan lembut. 

" Tak nak malas ! " protes Yoonjin. Malas nak berdua-duaan dengan Wooyoung.  Dia taktahu ke orang yang sedang marah ni macam mana.

My Ex Bully { Jung Wooyoung }Where stories live. Discover now