Part 14

331 43 1
                                    

        Seperti yang dijanjikan , Yoonjin terpaksa bangun awal untuk menyiapkan sarapan pagi kepada Wooyoung.  Apron yang disangkut itu diambil dan dipakai oleh Yoonjin.  Yoonjin melihat kabinet . Nak masak apa eh ?

Roti dan jem strawberry diambil.  Yoonjin mengambil pembakar roti lalu memasukkan roti ke dalam pembakar tersebut.  Selepas bakar , Yoonjin menyapu jem di atas roti yang telah dibakar.  Yoonjin memandang jam di dinding. 

" Eh .. Dah pukul 8 pagi . Asal Wooyoung tak bangun lagi.  Dah la tak bagitahu aku nak pergi office pukul berapa " ujar Yoonjin sendirian sambil melihat tangga.

Sebelum Wooyoung turun , Yoonjin makan terlebih dahulu.  Nak rasa..  Sedap ke tidak.  Kang tak sedap Wooyoung tu kerja membebel macam makcik . Yoonjin melihat jam lagi sekali. 

" Aikk.. Pukul 8.30 dah ni "

" Aaarghhh... Dah lambat !! " jerit Wooyoung di atas. 

Yoonjin yang sedang minum air panas terus letak cawan itu di atas meja.  Lidah jadi melecur sebab dengar Wooyoung jerit tiba-tiba. 

Kelihatan Wooyoung turun dengan kalutnya.  Yoonjin terus berlari mendapatkan Wooyoung.  Semalam bukan main suruh aku buat breakfast kan. 

" Wooyoung !! Wooyoung !! " panggil Yoonjin dari belakang sambil membawa sekeping roti. 

Wooyoung terus pandang Yoonjin yang memanggilnya. 

" Salah kau la ni .. Asal kau tak kejut aku ??? Aku dah lewat ni " kata Wooyoung sambil memakai stoking. 

" Eh .. Saya pula. Awak tak bagitahu saya pun meeting pukul berapa.  Saya ingat meeting pukul 11 pagi ke apa ke " ujar Yoonjin. 

Wooyoung bingkas bangun dan ingin keluar dari rumah tapi sempat di halang oleh Yoonjin di pintu. 

" Tepi lahh..  Aku nak pergi kerja ni " Wooyoung menolak Yoonjin tapi nasib la Yoonjin ni boleh tahan. 

" Eh..  Semalam awak yang gatal sangat suruh saya buat breakfast kan.  Ni ha !  Makan dulu . " Yoonjin memasukkan sekeping roti dalam mulut Wooyoung. 

Yoonjin memberi laluan kepada Wooyoung namun sempat lagi dia memanggil. 

" Wooyoung.. "

" Apa lagi ? " muka geram Wooyoung ditayang. 

" Saya nak pergi kafe lepasni.  "

" Pergi lahh..  Aku tak halang pun.  Jangan masak malam ni.  Mungkin aku balik lambat kot " ujar Wooyoung lalu membuka pintu kereta. 

" Senyum la sikit..  Ini tak monyok je " kata Yoonjin walaupun tidak didengari oleh Wooyoung. Marah-marah pun comel.  Hm. 

Kereta Wooyoung hilang bayangan.  Tidur lambat la tu semalam.  Gedik sangat kan nak suruh orang buat breakfast. 

" Eh.. Aku ni mengata Wooyoung macam takde kerja pula.  Sekarang aku pun dah lambat " kata Yoonjin seorang diri lalu membuka apron yang dipakainya.

Dia naik ke atas dan mengambil barang-barang yang penting.  Pintu rumah dikunci. 
.
.
.
.
.
          Sampai sahaja di kafe milik Yoonjin , dua orang pekerjanya iaitu Mia dan Chaeyoung mula menyakat si boss. 

" Wow.. Orang baru dah sampai " ujar Mia yang sedang melihat Yoonjin. 

" Berseri-seri muka unnie.  Apa cerita unnie dengan Wooyoung oppa ? " kali ini Chaeyoung pula bersuara. 

" Amboi korang  .. Kalau tak sakat tak sah eh.  Takde benda menarik yang nak diceritakan.  " jawab Yoonjin .

" Unnie takde semalam jadi bosan tau.  Kitaorang pun sendu " kata Mia sambil membuat muka masam. 

My Ex Bully { Jung Wooyoung }Where stories live. Discover now