Part 20

335 36 2
                                    

        Wooyoung pulang ke rumah setelah kerja di pejabatnya sudah selesai .  Penat tu penat but malam ni dah ada date.  Wooyoung membuka pintu rumah.  Ternyata hanya eommanya yang berada di ruang tamu. 

" Ha dah balik pun ! Pergi siap . Then , keluar dengan Yoonjin " Puan Jung pergi ke arah anaknya. 

" Mana Yoonjin ? " soalan pertama yang ditanya oleh Wooyoung.  Benda pertama yang dia cari adalah Yoonjin. 

" Dia ada dekat bilik bawah tu.  Eomma suruh dia siap dekat situ.  Kamu pergi mandi.. Sekarang dah pukul 7 malam dah " kata Puan Jung lalu menolak badan Wooyoung .

" Ala eomma... Woo baru balik ni.  Bagi lah Woo rehat dulu " ujar Wooyoung malas dan baru hendak duduk di sofa. 

" No.. No.. Pergi mandi.  Siap cepat " Puan Jung sempat menarik lengan Wooyoung dan menolaknya supaya dia naik ke atas. 

Wooyoung dengan terpaksanya naik ke atas.  Dia bersiap-siap di atas manakala Yoonjin di bilik bawah. 

      Setelah 20 minit Wooyoung bersiap , dia turun ke bawah.  Wooyoung mencari seseorang dari tadi . Aik. Punya lama la Si Yoonjin ni bersiap.  Aku yang dah siap ni pun takkan dia tak siap lagi.

Baru je cakap pasal Yoonjin , pintu bilik bawah itu dikuak perlahan dari dalam.  Yoonjin keluar dari bilik itu dengan memakai dress putih yang dibeli oleh Puan Jung tadi.  Dress tersebut juga adalah fesyen shoulder off .

Wooyoung dari tadi memandang Yoonjin tidak lepas

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Wooyoung dari tadi memandang Yoonjin tidak lepas.  Dalam hatinya dah berbunga-bunga.  Memang dia akui sangat yang Yoonjin cantik malam ni. 

" Ehemm..  Tahu la Yoonjin tu cantik.  Dah pergi cepat " ujar Puan Jung untuk menghentikan Wooyoung daripada memandang isterinya. 

" Oh.. Okayy.. Jom " ajak Wooyoung.  Yoonjin meminta diri kepada Puan Jung terlebih dahulu sebelum keluar.
.
.
.
.
.
.
 

          Semasa memandu , Wooyoung memandang sekilas ke arah Yoonjin.  Cuma Yoonjin hanya endahkan perbuatan Wooyoung.  Malas hendak bercakap.  Hm. Awkward. 

Sampai sahaja di restoran tersebut , mereka masuk bersama-sama sambil berpegangan tangan.  Itu pun Wooyoung suruh.  Entah lah kenapa sejak kebelakangan ni perangai dia agak pelik sikit. 

" Yes encik ? Ada book ke ? Kalau ada , boleh saya tahu book atas nama siapa " tanya seorang pelayan perempuan yang berada di hadapan restoran tersebut.  Dari luar pun boleh tahu yang restoran ni mewah . 

" Ya ada. Atas nama Jung Wooyoung " jawab Wooyoung. 

Pelayan itu mencari-cari nama di list di buku tersebut. 

" Okay encik boleh ikut saya " kata pelayan itu.  Kami mengikutinya sahaja. 

Masuk sahaja di satu tempat tersebut , ternyata ada kelopak bunga-bunga di atas lantai dan juga lilin di atas meja.  Ala-ala candle light gitu.  Macam orang nak propose pun ada. 

My Ex Bully { Jung Wooyoung }Where stories live. Discover now