6: Stendarr Gözcüsü Tolan

399 39 3
                                    

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.


Gözcü Salonu, Morthal'ın Doğusu

Tolan, akşam yemeğini bitirmek üzereydi ama yavaş davranıyordu. Yemek sonrası şarabını komutanları Carcette ile birlikte yudumlamak her zaman hoşuna gidiyordu. Carcette'nin muhabbeti, Tolan'ın ve bütün Stendarr Gözcüleri'nin(1) komutanı olduğu halde iyiydi.

Midesinden gelen gazı hafif bir geğirme ile atlattıktan sonra, tatminkâr bir şekilde yemeğine bakındı. Aşçı bugün iyi işler çıkarmış ve geyik etini de güzelce yumuşatmıştı. Salonun kapısına bakınırken ayı derisinden yapılmış paltosunu sıkıca sardı bedenine, salondaki ateş gürül gürül yanmasına rağmen dışarısı bugün daha bir soğuktu. Bir kuzeyli olmasına rağmen, 50li yaşlarını çoktan geçmiş olması ve kel kafası Tolan'ı üşütüyordu. Sıkkın bir şekilde salondakilerin muhabbetine kulak misafiri olmaya çalışırken, Carcette'nin sesi dışarıdan gelmeye başladı.

Tolan, durgun ve yavaş hareketlerle kupalarını şarapla doldurmaya başladı. Bu sırada da Carcette kapıyı açıp salona girdi. Üstü kar taneleriyle kaplanmıştı. Agresif ve bıkkın görüntüsü Tolan'dan kaçmamıştı. Hafif bir çırpınmanın ardından kılıç ve hançerini, kınıyla beraber belinden çıkarıp masanın kenarına, salonun duvarına dayadı. Ardından kapüşonunu çıkardı ve zırhından gelen seslerin eşliğinde Tolan'ın karşısına oturdu:

"Üşümüş gibi görünüyorsun ihtiyar?"

Tolan, Carcette'ye şöyle bir bakındıktan sonra, uzun süre baktığını fark edip diğer gözcülere çevirdi gözlerini. Carcette koca yüzlü; iri ve kısa sarı saçlara sahip 30lu yaşlarının sonunda bir breton kadındı. Çirkin bir kadın olması, ona saygı duyulmadığı anlamına gelmiyordu ama. Stendarr Gözcüleri'nin parçalanmaya ve dağılmaya başladığı şu günlerde, gözcüler için bir umut ışığı olmuştu Carcette. Akılcı planlamalar yapıyor, köylerle erzak konusunda anlaşıyor ve ufak tefek gelirlerle gözcüleri besliyordu. Tolan, gözcülere genç yaşlarında katılmıştı ve daha önce gördüğü 3 komutanı da Carcette kadar başarılı değildi.

Carcette büyük bir iştahla geyik etini yemeye başlamış ve Tolan'ın koyduğu şarabı da tek dikişte bitirmişti. Tolan yavaş hareketlere kupasına şarabı doldururken:

"Bugün geç kaldınız, yolda bir aksilik mi oldu?"

Carcette, Tolan'a bakmadan yemeğini hızlıca yemeğe devam ediyordu. Acıkmıştı:

"Dunstad Kalesi'nin(2) yanından geçerken bir ayı bize saldırdı. Sesleri duyan haydutlar da geldiler. Neyse ki, birimize bir şey olmadan öldürmeyi başardık. Ama ayının derisini ve etini paylaşmak konusunda haydutlarla münakaşaya girdik." Deyip kupasından bir yudum aldı.

Tolan, sıkılgan bir tonla kupasını bitirip tekrar doldurmaya başladı. Alto şarabı üşümesine iyi gelmişti:

"Skyrim'in yollarında bu günlerde karşımıza her türlü bela çıktığından artık şaşıramıyorum."

Şafak MuhafızıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin