Hoofdstuk 1

1.9K 58 2
                                    

Hailey p.o.v

Ik rook een heerlijke geur, die me tot hém aantrok. Ik stond in het bos. Mijn botten kraakten en mijn kleren scheurden. Toen ik in mijn wolvenvorm was getransformeerd, rende ik het bos in, opzoek naar die geur.

Al snel rook ik hem weer. Was dit mijn mate? Voor me stond een grote, zwarte wolf. Hij had groene ogen. De wolf drukte zijn snuit tegen me aan en de geur versterkte.

'Mate!' riep mijn wolf, Feline.

En toen werd ik wakker. Dit was nu al de zoveelste keer dat ik droomde over mijn mate vinden, maar het gebeurde maar niet. Ik was tenslotte al zeventien, ik kon al een jaar mijn mate vinden, maar het is nog niet gebeurd. Ik hoopte dat ik een lieve, aardige mate kreeg. Die alles voor me over had en zorgzaam was.

'Hailey, sta je op?' riep mijn vader van onderaan de trap.

'Ja, ik kom zo,' mompelde ik geirriteerd terug. De reden dat ik geïrriteerd was, was één, omdat: ik naar school moest en twee: het was ochtend. Begrijp me niet verkeerd, mijn vader was een lieverd. Ik hield heel erg veel van hem, mijn moeder heb ik namelijk nooit gekend. Ze overleed niet lang na dat ik geboren was. Dat was zwaar voor mijn vader. Mijn broer, Finn, heeft mijn moeder wel nog gekend. Hij was vier toen ik geboren werd. Hij zit al op kamers, daarom is hij niet zo vaak thuis. Maar als hij thuis is, hebben we het super leuk samen.

Zuchtend verliet ik mijn warme bed, doei bed, ik ga je missen vandaag. Het enige voordeel van school was dat ik mijn beste vriend weer zag, Owen. Owen kende ik al zo lang als ik me kon herinneren, we zijn samen opgegroeid. Ik had nog wel andere vrienden en vriendinnen, maar dit was mijn allerbeste vriend.

Het eerste wat ik ging doen was eten. Eten was mijn passie, mijn hobby. Ik hield ook wel van sporten hoor, soms ga ik hardlopen of doe ik aan krachttraining in de sportschool. Ik denderde de trap af en begroette mijn vader.

'Heb je lekker geslapen?' vroeg mijn vader geïnteresseerd, terwijl hij wat op zijn telefoon aan het lezen was.

'Ja, ging wel. Jij?' antwoordde ik. Ik pakte twee broodjes en wat beleg. Ook zette ik wat koffie voor mezelf.

'Prima,' vertelde hij, 'wist je trouwens dat Finn vrijdag weer naar huis komt?' Het was nu maandag.

Ik glimlachte bij de gedachte dat ik mijn broer weer zou zijn, we waren best wel close.

'Neemt hij zijn was ook mee?' grapte ik. Mijn vader moest lachen.

Ik nam plaats aan onze keukentafel en begon de broodjes en koffie naar binnen te werken. Soms werd ik echt misselijk van eten in de ochtend, maar soms, zoals nu, lukte het wel. Ik zag dat ik over een kwartier eigenlijk al moest vertrekken, snel deed ik mijn afwas in de vaatwasser en stormde weer de trap op.

In mijn kamer aangekomen pakte ik wat kleren die ik vandaag aan zou doen. Het was september en het was vandaag best wel koud. Ik pakte een zwarte broek met gaten en een grijze trui. Met die kleren rende ik naar de badkamer om nog een snelle douche te nemen. Waarom moest ik ook altijd zo lang slapen? Mijn haar hoefde ik vandaag niet te wassen, dus dat was fijn.

Na mijn snelle douche kleedde ik me snel aan. Ik wist niet hoelang ik nog had, maar ik gokte nog vijf minuten totdat ik moest vertrekken. Op mijn wimpers bracht ik een dun laagje mascara aan en dat was het. Ik was niet echt van de make-up. Ik deed nog snel een ketting om en liep toen weer de trap af. Daar schoot ik in mijn schoenen en pakte mijn rugzak en mijn jas.

'Doei pap!' Ik drukte een snelle kus op zijn wang en liep toen de deur uit. We hadden geen garage, mijn fiets stond naast ons huis. En ik fietstej altijd alleen, geen van mijn vrienden wonen hier ook maar in de buurt.

~~~~
Twee minuten voor mijn eerste les kwam ik op school. Ik had dadelijk aardrijkskunde met Owen. Volgens mij zat Sophie ook nog in die les, een vriendin van mij. Ik had echt geen tijd meer om overige boeken in mijn kluisje te dumpen, dus ik liep maar snel naar mijn lokaal. De deur was al dicht. Mevrouw van Dijk zal hier vast niet blij mee zijn, ze was een strenge, oude vrouw, met een klein brilletje.
Ongemakkelijk stond ik in de deuropening, iedereen keek me aan alsof ik net een stel puppy's had vermoord. Als we het toch over dieren hebben nu, er zaten best wat weerwolven op deze school. Er zaten ook een paar normale mensen op school, maar het grootste deel waren wolven, al mijn vrienden waren ook wolven.

'Mevrouw Smeets, kom je nog binnen?' Ze zei het op een snerende manier. Ik haatte het als leraren mijn achternaam gebruikte, ik heb ook een voornaam! Dit was allemaal zo formeel.

'Ja, jeetje, u hoeft niet zo boos te doen, zo laat was ik nou ook weer niet.' Ik hoorde de klas wat lachen. Ik begon naar mijn plek naast Owen te lopen, die al naar me zwaaide. Toen ik zat, zag ik dat mevrouw van Dijk me erg boos aankeek. Tja, zij overdreef zo erg.

Ergens hoopte ik stiekem altijd dat Owen mijn mate zou zijn. Niet dat dat zou kunnen, dan had ik het allang geweten, ik rook nooit een speciale, lekkere geur bij hem. Ik bedoel, hij was niet lelijk. Hij had blauwe ogen en bruin haar, een strakke kaaklijn. En zijn lach was gewoon perfect. Ik denk dat we altijd wel een kleine crush op elkaar hebben gehad.

'Hey Hailey,' grinnikte Owen, waarschijnlijk nog over mijn vorige actie.

'Hoi,' zei ik droog, waarna we allebei moesten lachen. Mevrouw van Dijk keek ons boos aan.

'Raad eens,' fluisterde ik tegen Owen, zodat mevrouw van Dijk ons niet zag praten.

'Wat?' zei Owen terug.

'Ik had weer een droom over mijn mate.'

'Echt waar,' grijnsde Owen. Hij trok zijn wenkbrauwen op in een pedo manier.

Ik lachte. 'Ja, ik kan echt niet wachten om hem te ontmoeten.'

'Ik heb hetzelfde,' antwoordde hij een beetje verdrietig.

~~~~
Het was nu pauze, ik en Owen liepen druk pratend de aula in. Al snel zagen we Sophie en haar mate Daan. Ze had haar mate gelijk al gevonden toen ze zestien was, ze zien er altijd super schattig uit samen.

'Hey tortelduifjes,' begroette ik het koppel toen we aankwamen. Sophie bloosde, Daan had zijn arm om haar middel geslagen en drukte een kusje op haar wang. Zij hadden het matingsproces al voltooid, ze wilden alleen maar bij elkaar zijn. En als je te ver weg was van je mate en het proces was voltooid, dan wilde je wolf terug naar je mate. Daan was een Béta, de rechterhand van een Alpha, ik wist alleen niet van welke Alpha.

'Ik heb iets gehoord,' vertelde Sophie toen we allemaal zaten. Ik nam een hap van mijn koekje wat ik net had gekocht bij de automaat, 'er komt een nieuwe jongen naar onze school. Ik heb gehoord dat hij echt knap-'

Ze werd ruw afgekapt door haar mate, zijn ogen werden een stuk donkerder.

'Van mij,' gronde hij in haar haar. Dat gebeurt er dus als je over een andere man praat in het bijzijn van je mate. Een Alpha is nog veel erger, omdat die sterker zijn en de leider van de pack zijn.

'Sorry, babe. In ieder geval,' ging ze verder ,'hij zou vandaag ergens instromen.'

'Het zal wel, ik ben er toch niet in geïnteresseerd,' mompelde ik verveeld.

'Misschien is dit wel je mate,' zei Daan. Ik haalde mijn schouders op.

'Ik wacht nu al een jaar, ik denk het niet.'

'We zullen zien,' zei Owen naast me. Ik glimlachte naar hem.

'Ik ga even naar de wc,' meldde ik.

'Zal ik meegaan?' opperde Sophie. Ik schudde mijn hoofd.

Ik liep over de gang naar de wc en ik hoorde wat geroezemoes over die jongen die nieuw was. Ik wist zijn naam niet eens, eerlijk gezegd boeide het me ook niet echt. Ik deed mijn ding op de wc en waste toen mijn handen. Opeens werd ik tegen de muur aan gedrukt. Geschrokken keek ik in twee groene ogen.

'Wat doe je?! Dit is de meisjes wc.'

De jongen grijnsde naar me. 'Mate,' fluisterde hij in mijn nek.

A/N: Dus, het eerste hoofdstuk. Dit was een beetje de introductie van dit boek.

My Possessive AlphaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu