KANG TAEHYUN- 5/12_7 tahun
Harini aku nak ikut ibu pergi rumah kawan dia. Aku masih belum habis lagi main game... aku berumur 7 tahun. Sebaik kami sampai di rumah tersebut, mulutku terlopong besar. Rumah macam istana.
"Tae, kamu taknak masuk ke?" Tanya ibuku. Akhirnya aku pun masuk ke rumah agam itu. Aku terlihat seorang budak perempuan. Dia sangat ramah. Akhirnya kami menjadi kawan baik. Aku suka berkawan dengannya.
KANG TAEHYUN- 7/12_8 tahun
Harini ibu bagi aku main dengan dia! Nama budak perempuan tu min-ah! Nama dia senang diingat dan cantik... serupa dengan orangnya! Min-ah ni memang baik!
KANG TAEHYUN- 4/12_12 tahun
Esok dah hari last sekolah rendah... tapi... sekarang, akh dah jarang jumpa min-ah... aku dah lupa muka dia😢. Min-ah, kalau kau jumpa aku, tegur lah aku...
KANG TAEHYUN- 3/1_13 tahun
Harini aku nak bertolak ke sekolah menengah... aku harap aku dapat jumpa min-ah disana walaupun aku tak ingat muka dia.
Diary yang aku kutip dari jalan tadi aku tutup... serta merta aku tahu siapa penulisnya... penulisnya ialah taehyun... kawan baik aku masa aku berumur 7 tahun. Aku masih ingat lagi muka dia...
Oh ya, btw, hai, nama aku min-ah... Choi min-ah... aku ada seorang abang. Nama dia choi yeonjun... dia baik dengan aku... dia tu popular... bukan macam aku yang kentang ni... umur aku 16 tahun...
Aku teruskan berjalan ke sekolah.
Sesampainya di sekolah, aku terlihat taehyun dan kumpulannya sedang lepak di sebuah kerusi. Aku menuju ke arahnya untuk memberikan semula buku diary yang tercicir tadi.
"Taehyun!!!" Aku kata lalu berlari ke arahnya.
"Apa?" Dingin saja dia menjawab. Dia tak ingat aku kah? Walaupun suara aku?
"Takda.. aku cuma nak pulangkan buku ni. Btw, nama aku-" kata kata ku terputus bila lonceng sekolah berbunyi. Taehyun mengambil buku itu dari tangan aku.
"Tq."
Dia pun bergerak ke dalam dewan. Pelajar baru masuk perlu berkumpul. Macam orientasi jugak lah... selesai orientasi, aku mula mengikuti guru kelas yang diberitahu tadi. Tanpa aku sangka, taehyun juga satu kelas dengan aku. Dia duduk di depan aku. Selepas itu, datang seorang lelaki duduk di sebelah aku. Lelaki itu menyapa taehyun lalu mereka bercerita. Mereka kelihatan mesra... oh ya, lelaki tu lah yang duduk bersama taehyun dan kawan nya tadi. Geng taehyun kot... sedang mereka rancak berborak, satu topik menarik perhatian aku.
"Kau dah jumpa min-ah?" Tanya lelaki itu.
"Ntahlah... aku dapat rasakan keberadaan dia disini... tapi, sebab aku tak ingat muka dia, aku tak pasti... beomgyu, nanti ada pengenalan masing masing kan? Kau tolong dengarkan jugak ya... manatau ada aku terlepas." Kata taehyun.
"Oky oky." Kata beomgyu. Tidak lama selepas itu, cikgu pun masuk.
"Morning class." Cikgu kata lalu kami menjawab.
"Morning teacher!"
"So, mari kita mula... mula dari sini, satu satu berdiri kenalkan diri ya." Kata cikgu.
"Saya Kang Taehyun. Boleh panggil Taehyun." Kata taehyun lalu pelajar perempuan berteriak bak nak gila.
"Saya Choi Beomgyu. Boleh panggil beomgyu." Sekali lagi, pelajar perempua berteriak.
"Saya Choi Min-ah. Boleh panggil saya min-ah." Kata aku. Taehyun serta merta merenung tajam ke arah aku.
💞
Tiba lah masa rehat... aku mahu keluar dengan kawan ku yang bernama Jung areum. Dia dah kawan dengan aku sejak dari dewan tadi.
"Min-ah, tunggu kejap." Kata taehyun.
"Ya?" Aku kata.
"Kau Choi Min-ah yang selalu main dengan aku dulu ke?" Tanya taehyun. Muncul pulak perangai nakal aku ni. Aku tersenyum lalu berkata.
"Teka lah." Kata aku lalu berlalu pergi dengan areum.
"Wehhhhhhhhghh!!!! Gakabvdksajvamkbs!!" Jerit areum sebaik sahaja kami keluar dari kelas tersebut. Dia memukul mukul bahu aku kuat.
"Apa kau ni?! Sakit lah!" Kata aku lalu mengurut bahu aku.
"Wehhhh!! Untungnya kau dapat bercakap dengan taehyun jarak dekat!!! Pastu dia pulak tu yang tegur dulu!" Kata areum.
"Hish! Taehyun tu childhood friend aku tau tak?" Kata aku buat muka menyampah.
"Seriouslaaaa. Jadi tadi kau sengaja suruh dia teka?" Tanya areum.
"Ya." Kata aku.
"Aku dah agak kau min-ah yang selalu main dengan aku dulu!" Kata taehyun yang baru keluar dari kelas.
"Sorry... kau dengar ke?" Tanya aku.
"Min-ahhh!!!" Kata taehyun lalu memeluk aku ketat.
"N-nafas.." kata aku lalu dia melepaskan pelukan.
"Aku rindu kauuu!!! Cantik nya kauu!" Kata taehyun.
"Hehe.. thank you." Kata aku.
"Jomlah ikut kami. Kita makan sama sama... ajaklah kawan kau tu." Kata taehyun.
"Oky, kau pergi lah dulu... nanti aku datang." Kata aku.
Sebaik taehyun pergi, terasa tumbukan padu di bahu aku.
"Ahhhhhhhhhhhhhhhh!!!" Kata areum.
"Kbdbshjabsjakaksnbjsbbshxgsjvxbz!" Geram aku... bahasa alien dah keluar dari mulut aku ni... bahu aku punyalah sakit dia kerjakan.
"Sorry sorry.." kata areum.
Aku berlalu meninggalkan dia.
#abaikantypo
YOU ARE READING
(✔)It's Fate (Taehyun-TXT);malay°
Teen Fiction‼️⚠️ CRINGE WRITING ⚠️‼️ Bermula dari persahabatan zaman muda, hingga akhirnya ditemukan semula di sekolah menengah. Kehidupan bahagia bersama dengan rakannya amat dihargai. Namun... Kehadiran seseorang mengubah gula kepada garam. Dan hadir seseoran...