Regina Nayla

355 5 1
                                    

King Arthur Noah
Regina Nayla

~~~ Bab 1 ~~~

" Bagaimana keadaan dia?"

" Masih tidak banyak berubah, dia perlu Cari segera Puteri yang dimaksudkan oleh Ahli Nujum. Puteri itu perlu dibawa segera ke Negara ini, dalam istana ini!"

" Berapa Masa yang Kita perlukan?"

" Hanya enam bulan! Dia seharusnya Puteri yang bermata biru. Barulah penyakit Putera dapat penawar!"

" Beta akan usahakan, Arthur perlu sembuh dari penyakit yang menyerangnya dari kecil."

" Ahli Nujum Negara, apa tiada Cara lain selain dari mencari Puteri yang dimaksudkan? Enam bulan Masa yang terlalu singkat?"

" Hanya Ada satu lagi Cara..benarkan Putera untuk makan cebisan hati Dan Jantung Raja!"

" Itu Tak mungkin! Kita takkan memperjudikan nyawa Raja untuk Putera!"

" Pengawal carikan Puteri bermata biru. Jika Ada kerajaaan yang enggan menyerahkan Puteri mereka, Kita akan jalankan peperangan negara!"

******

" Regina sila ikut James segera, kamu perlu pergi sekarang. Ayah Dan Ibu akan menyusul mengikuti kamu!"

" Kenapa Kita perlu lari? Ini istana Regina, Ayah pemerintah. Kenapa Noah Tak ikut sekali dengan Regina?"

" Abang Noah akan ikut Pemaisuri, Kita Tak boleh keluar dari sini secara serentak. James akan bawa kamu, pembesar yang Paling Ayah percayai. Regina kamu ingat pesan Ibu, jangan sesekali tunjukkan pada sesiapa tatu dibelakang Badan kamu..Kami àkan Cari kamu selepas semuanya selesai, ingat simbol ini Regina, jika seseorang menunjukkan pada kamu simbol ini, Baru kamu tunjukkan tatu itu pada mereka.

Satu bongkah Emas ditunjukkan kepada Puteri Regina Nayla, untuk Anak gadis tunggalnya mengingati simbol itu..Dia tidak mahu Regina lupakan asal usulnya jika terjadi sesuatu di Masa hadapan..

" Bagaimana kalau seseorang mengetahui mengenai Hal itu IBU..apakah Saya àkan berada didalam bahaya?"

Jika bukan, kamu perlu rahsiakan perkara itu..pastikan perkara itu rahsia, segala ditubuh kamu jangan didedahkan"

" Ibu Regina mahu menanggis, Regina takut...Regina Tak boleh berpisah dengan Ibu...Regina takut..."

" Regina, awak adalah seorang Puteri, Puteri Kerajaan Maury.Seorang Puteri sepatutnya harus berani, dia Tak boleh takut pada semua bahaya di Masa hadapan.. Jika Abang Noah selamat, dia tidak àkan lupakan kamu, dia akan Cari kamu nanti..dia Putera Raja kerajaan kita..satu Hari kami àkan berjaya Cari kamu..Sekarang kamu harus pergi!"

" Ayah!" Mata bulat bundar berwarna Biru itu melihat kearah Raja Scott yang telah berubah seluruh riak diwajahnya.Puteri tunggal bagi kerajaannya terpaksa berpisah darinya..Bagaimana dia seorang bapa dapat menerima. Regina adakah Anak kesayangannnya..Puteri dalam hati dia seorang . Keputusan drastik Itu semua untuk Keselamatan Puteri Kesayangannya..

" Pergi Regina, Ayah akan Cari kamu.. Pergi! James bawa Regina keluar dari sini! Jaga dia seperti kamu Jaga nyawa kamu"

James selaku pembesar yang taat Setia pada Raja Scott telah menundukkan wajah kearah Raja dan tangan didepakan ke atas dada untuk menunjukkan tanda hormat!
"Dengan segala hormatnya raja! Saya akan jalankan tanggungjawab seperti mana yang raja titahkan!"

James kenalan lama Keluarga Diraja Maury, Kesetiaan keturunan James pada Keturunan Maury tidak dapat disangkal lagi. Dia Panglima pertama yang dipercayai oleh Raja Scott untuk mengikuti Regina. Dia pasti anaknya akan selamat di bawah jagaan James..James Panglima yang Paling gagah di negaranya..

PEREMPUAN DIRAJAWhere stories live. Discover now