,,Tome, já to musím udělat!"
,,Mio, prosím! Já o tebe nemůžu přijít. Jestli to uděláš tak tě zabijou nebo tě pošlou jako náhradu za Taylor do Labyrintu!"
,,Promiň, ale jde o našeho kamaráda.
,,Já to vím. Sakra! Tohle se nemělo nikdy stát."
Oba se naráz s Newtem zvedneme z postele a hledáme původ hlasů. Očividně to nevzbudilo jen nás, jelikož většina lidi je vzhůru a míří na chodbu.
Vymněním si s Newtem pohled a zamíříme tam taky. Newt nám udělá cestu v hloučku kluků a dvou dívek, které stojí vedle Minha úplně vepředu.
Pohlédnu na bílou zeď přede mnou, není však bílá. Promítá se na ní nějaké video. Začnu dávat pozor. Po chvíli zjistím, že jsem na tom videu já. Zamračím se. Cítím na sobě pohled všech přítomných. Vedle mě si stoupne, z druhé strany než je Newt, Tom. Po chvíli se na videu objeví taky. Chytne mě za ruku a sledujeme, co se bude dít.,,Kde to je!?" silou zabouchnu šuplík, kterej jsem prohledala a očividně nenašla , co jsem hledala.
,,Hledej dál!" rozkáže mi můj videový bratr. Oba prohledáme ještě pár šuplíků než to najdeme.
,,Kde ke Tessa?" ptám se na odchodu.
,,Získává nám čas!" odpoví a vyjdeme z ošetřovny.Video se přepne na další snímek. Stojíme před kovovými dveřmi, ve špatně osvětlené chodbě.
,,Jestli ty dveře otevřeš, není.." zatáhnu za dveře a vběhnu dovnitř. Alarm se spustí a Tom nevěřícně hledí za mnou.
,,..cesty zpět!" dořekne a vyběhne přímo za mnou.Obraz se znovu přepne. Příjde mi to jako video záznam z kamer. Co jiného by to bylo?
Další snímek je z kamery v.. labyrintu? Zvednu nad tím obočí a sleduju dál.Kamera je namířená na kovovou zeď přes kterou je nápis ZLSN. Nechápu co na ní mám vid.. je to jen okamžik, ale zahlédnu sama sebe jak se ve zdi objeví dveře, kterými vyběhnu. Jsou to stejné dveře do kterých jsem vběhla na minulém záznavu, poznám to tak, když se v nich po pár vteřinách objeví Tom, který běží stejným směrem jako já. podívám se na Toma a on mi pohled oplatí. Sám tomu nerozumí.
Čekáme. Je to dlouhá chvíle než se objeví dalsí část. Pomalu si myslím, že nám víc neukážou.
Tentokrát na videu nejsem ani já ani Tom. Je to.. Newt?
Leží na zemi, má nohu v divném úhlu. Frase! Tohle je den kdy Taylor vběhla do labyrintu. Otočím se na Newta, ten se však dívá na Taylor, která to sleduje s vyraženým dechem. Neměla ponětí, že ji Newt šel hledat.
Vrátím zrak na obraz. Tom zrovna dává Newtovi masáž srdce, já mu něco píchnu jehlou, kterou jsem hledala na prvním videosnímku. Po chvílu mu dám dýchání z úst do úst. Brečím. Ještě to párkrát zopakuju, ale nakonec se nám podaří Newta oživit. Stále leží na zemi bez hnutí, ale poznám to z mého a Tomova úlevného výrazu. Usmějeme se na sebe, to trvá tak deset vteřin než mi někdo přiloží ze zadu hlavy zbraň. Stejně Tomovi.,,Máme asi tak půl minuty než se tu někdo objeví, takže doporučuju jít dobrovolně!" pouze přikývnu a zvednu se od Newta. Strážný mě chytne za paží a dovleče nás za roh další uličky.
Snímek natočí Albyho jak se snaží pomoct Newtovi v domnění, že to stihl včas. S Minhem ho odtáhnou do labyrintu. Pak se snímky začnou rychle střídat.
Na prvním nás vedou zpět ke dveřím, naneštěstí narazíme na Taylor, kterou uspí a odvedou nás tři zpátky do laboratoří.
Na druhém snímku jsem já ve výslechové místnosti.
Na třetím mluvím s Tomem:
,,Co se děje Tome?!" otevře dveře do mého pokoje Tom.
,,Musíš se uklidnit," šeptá. Neměl by tam být.
,,Pošlou tě tam." doplní.
,,Ale proč?! Měli mě jenom přeložit na experiment B." zvednu se z postele.
,,Už jsou to 3 měsíce, co to Taylor absolutně zvorala. Potřebují náhradu.." vysvětluje stále potichu.
,,Tome, bojím se!" dojdu k němu a obejmu ho.
,,Neboj.. Budu na tebe dávat pozor! Slibuji, že tě ochráním, ať to stojí cokoliv, přece jen jsem tvůj bratr." obejme mě nazpět.
,,Miluju tě, M." řekne mi trochu víc nahlas.
,,Já tebe víc Tommy." oplatím mu.
,,Je čas, Scarlett." řekne přísně stejná žena, se kterou jsme s Tomem nedávno mluvili.
Na čtvrtém, posledním snímku, jsem na ošetrovně a ležím na lehátku.
,,Zklamala jsi mě, Mio!" řekne stále hledíc do složky.
,,Neměla jsi do lybyrintu vůbec jet. Nebyla jsi zařazená do programu." zavře složku.
,,Ale nedá se nic dělat, rozhodla jsi se. Teď jsi pro mě už jen Subjekt C1." posadím se na lehátku.
,,C? Od kdy máme Subjekty z řady C?" přitlačí mě zpět na postel.
,,Od doby co jsi nepovoleně zachránila Subjektu A5 život!" vezme do ruky jehlu a píchne mi jí do ruky. Do deseti vteřin usnu.
,,Vymažte jí vzpomínky stejnou procedůrou jako Subjektu A17. Pak ji dejte do výtahu a pošlete ji tam!" rozdá úkoly, doktrovi.
,,Jste si jistá? Je to vaše dcera, nemusí to přežít!" upozorní ženu. Shlédne pohledem na mě.
,,Subjekt C1 už není moje dcera!" odejde z místnosti. Doktor si povzdechne.Video se ukončí. Já ale stále hledím na bílou zeď přede mnou. Zavřu oči a všechno si znovu přehraju v hlavě.
Newt zemřel. Já ho oživila. Za to jsem šla do labyrintu. Taylor? Celoud dobu naživu? Celý by to bylo jinak, mohlo být, mělo být? Nevím.
V hlavě mám snad milion otázek. Znala jsem Newta před labyrintem? Očividně! Gally? Mohly jsme být kamarádi?
Někdo mi položí ruku na rameno a tím mě dostane z transu. Nevím kdo, jelikož ucuknu a ruku setřesu. Beze slova odejdu do pokoje, kde spala Tessa s Taylor. Nebo je to DeeDee a Chloe!
Zavřu se v koupelně. Nesnažím se zamykat, jelikož zámek rozbil Tom. Nikdo se však nepokouší se mnou promluvit.
Opřu se o umyvadlo. Zvednu pohled a zadívám se na sebe do zrcadla. Zamračím se na sebe.
,,Kdo jsi?" zeptám se mého odrazu. Samozřejmě nečekám odpověď, ale dostane se mi jí.
,,Jsi moje sestra!" podívám se skrz zrcadlo za mě a uvidím odraz Toma. Povzdechnu si a otočím se na něj čelem.
,,Já už ani nevím kdo jsem Thomasi! Scarlett? Není to ani moje jméno. Ani ty se nejmenuješ Tomas! Nikdo tady nezná své pravé jméno. Krom nás čtyř! Nevím kolik mi je let? Kde jsem se narodila? Kde je moje rodina? Můj život? Kam jsem chodila do školy? Jaktože jsem tak dobrá v medicíně? Studovala jsem jí? Někdo mě jí naučil? Můj otec? Matka? Nic o sobě nevím! Jsem prostě nějakej Subjekt ve frasným experimentu!" prohrábnu si vlasy.
,,Chápu to! Cítím se stejně! Ale našel jsem skvělý kamrády! Rodinu která mi stačí! Miluju běh! A spoustu dalších. Mia je možná tvoje pravé jméno. Ale není to ta samá osoba, která stojí přede mnou. Našla jsi se, Scarlett! Neztratila jsi se! Našla jsi se!" pousměju se. Za ruku si mě přitáhne a obejme mě.
,,Mia ztratila Newta a Scarlett ho našla!" řekne mi když se odtáhne. Přikývnu a usměju se na něj.
ČTEŠ
Double trouble✔️
Fanfiction,,If you ain't scared, you ain't human." The Maze runner - book II. _____________ Mia nebo Scarlett? Kdo vlastně jsem? To mi pomůže zjistit druhá část experimentu...Spáleniště.