34.

625 23 0
                                    

POHLED THOMASE

,,Dva dny, už jsou to dva dny!" praštím pěstí do zdi a hned toho zalituji.
,,Stephan..." začne doktorka Wrightová, ale já ji přeruším.
,,Je lhář! Řekl, že Newta zachrání!" přikývne.
,,Zachrání." skloní pohled k Newtovi, který spí. Doufám.

,,Doktorko!" ozve se ze zdola. Wrightová vstane a vydá se rychlou chůzí ke schodům, které rychle seběhne.
,,Máte to?" ozve se. Stáhnu obočí a vydám se za nimi dolů.
,,Jo, i toho kluka." vejdu do místnosti. Wrightová se na mě otočí s taškou v ruce.
,,Co to je?" usměje se.
,,Operační věci." obejde mě a vydá se zpět nahoru.
,,Jakýho kluka mysleli?" otočím se na Harriet.
,,Minha." vykulím oči.
,,Kde je?" vyhlédnu ven přes špinavé zaprášené okno.
,,Nemohli jsme ho vzít rovnou sem, musíme ho nejdřív zkontrolovat jestli nemá sledovač." přikývnu. Dál už se nevyptávám a vyběhnu schody zpět do patra.

Newt už je vzhůru, doktorka mu vysvětluje, co se bude dít.
,,Bude to rychlé." usměje se na něj. Když vejdu Newt se na mě otočí. Dojdu k němu, Sonya mi uvolní místo a jde pomoct doktorce vše připravit.
,,Co tak z vesela?" zeptá se.
,,Máme Minha. Kontrolují ho kvůli sledovači, ale máme ho." pousměje se.
,,Frasák jeden." řekne nakonec. Uchechtnu se. Sonya vezme injekci a píchne ji Newtovi do žíly.
,,Počítej od 10 dolů." řekne Sonya svému bratrovi. Newt tak udělá.

A než se dostane k 1 usne.
,,Čí je to krev?" kývnu k dvěma balení krve.
,,Scarlett." vysvětlí doktorka a pustí Newtovi do žíly krev.
,,Měl by jsi jít zkontrolovat toho malýho, dáme ti vědět až budeme hotový." poradí mi Sonya, i když to spíš znělo jako rozkaz. Vsatnu a dojdu opět o patro níž. Vejdu do jednoho z pokojů, kde se nachází Pánvička s Chuckem.
,,Hej." pozdravím je když vejde. Chuck vzhlédne.
,,Něco novýho?" zeptá se.
,,Newta právě teď operují, za chvíli by měli vyndat tu kulku a všechno bude zase dobrý." usměju se na něj.
,,A co Scralett? Minho?" ptá se dál.
,,Minho.." nedořeknu to, když někdo napochoduje do místnosti.
,,Co já?" Chuck vstane a běží ho obejmout. Minho se pousměje.
,,Vypadáš strašně." řekne Pánvička.
,,Díky!" uchechtne se Minho. Chuck se dojde posadit zpět na starou pohovku.

Minho na mě kývne, ať jdu ven. Nezastavíme se však ve vedlejší místnosti, vyjdeme až ven na ulici.
,,Viděl jsi ji?" zeptám se, když se zastavíme. Přikývne.
,,Ale už to není Scarlett, Thomasi." začne. Zvednu obočí.
,,Mluvil jsem s ní krátce, ale i z toho jsem pochopil, že jí něco provedli v hlavě. Nazývala mě furt subjektem A7 a Newta A5, potom ale něco řekla." zvednu obočí.
,,Co?" vyzvídám.
,,Že Newta nikdy nepotkala." pootevřu pusu šokem.
,,Cože?" řeknu automaticky.
,,A tebe si pamatovala?" přikývne.
,,Řekla, že v labyrintu jsme byli kamarádi, ale to už je minulost. Že má důležitější věci na práci, že musí zachránit všechny ne jen pár z nás." zavrtím hlavou.
,,Jako třeba Newta." přikývne. Oba se na chvíli odmlčíme.
,,Potkal jsem i Tessu, řekla taky něco zvláštního v autě, když mě sem vezli." jen vzpomínka na Tessu mě zabolí, ale nedám na sobě nic znát.
,,Co?"
,,Zeptal jsem se jí, co udělali Lettie a ona mi na to odpověděla zvláštně. Řekla, že po tom výbuchu, kdy je Gally odtáhnul dál, měl dát tu zbraň Lett, ne jí." stáhnu obočí.
,,Jak to spolu souvisí?" nechápu, on jen pohodí rameny.
,,Kde je vůbec Gally?" zeptá se Minho.
,,Kousek odtud." kývnu do ulice.
,,Chci s ním mluvit, třeba nám to vysvětlí, jak to Tessa myslela." chvíli se zdráhám, ale nakonec přikývnu.
,,Měli bychom počkat až po Newtově operaci." Minho se na mě otočí.
,,Úplně jsem zapomněl!" plácne se do čela a vydá se do budovy. Nasměruju ho kam jít.

,,Newt?" zjišťuje Minho, když vejdeme do místnosti.
,,Bude v pořádku." odpoví nám Sonya s úlevou v očích. Nejspíš skončili před chvílí, jelikož teprve schovávají skalpel, jehlu a další věci, které použili. Doktorka má ještě ruce od krve.
,,Za chvíli by se měl probrat." oznámí nám Wrightová a odejde z místnosti.
,,Půjdu zkontrolovat holky, budete tu s ním?" zeptá se. Oba jen přikývnem a posadíme se každý na jednu stranu jeho postele.

Newt se probere zhruba až za hodinu.
,,Hej, brácho!" ozve se první Minho. Newt se rozhlédne po místnosti. Nakonec se zastaví na svém kamarádovi.
,,Minho?" zeptá se pro jistotu.
,,Z masa a kostí." řekne z vesela. Já však jeho nadšení nesdílím, jelikož čekám, kdy se Newt zeptá na mou sestru.
,,Kdo umřel, Tommy?" otočí se na mě Newt. Já se podívám na Minha, kterému dojde nad čím přemýšlím.
,,Nikdo." zvednu koustky.
,,Jen jsem se o tebe bál." není to lež, ale není to zcela pravda. Přivře na mě oči, a pak na Minha.
,,Ne, tady jde o něco jinýho. Měl jsi o mě strach předtím, než přišel Minho, a takhle sklíčeně jsi se netvářil." prokoukne hned. Ale ani jeden z nás mu na to nic neřekne. Newt se nakonec podívá na Minha, a pak zpátky na mě.
,,Jde o Scar, že?" naše mlčení mu jako odpověď stačí.
,,Jo." odpoví nakonec Minho.
,,Musíme nejdřív mluvit s Gallym." Newt stáhne obočí.
,,Co ten s tím má společnýho?" nechápe Newt.
,,Nevíme. A o to právě jde." Newt si povzdechne.
,,Fajn! Ale pak mi řeknete, co víte." vymněním si s Minhem pohled. Kývnu na souhlas.
,,Zavoláme Sonyu." řeknu na odchodu.

Dole potkáme Newtovu sestru, která okamžitě vyběhne za svým bratrem nahoru.

My se vydáme navštívit Gallyho do vzdáleného baráku, kde ho momentalně zpovídají a vězní.
Pustí nás dovnitř. Gally sedí u stolu a má opřenou hlavu o své ruce.
,,Už jsem vám to řekl několikrát.." zmlkne, když si uvědomí, že jsme to my dva.
,,Máme na tebe jinou otázku než ostatní." začne Minho. Posadí se na židli naproti Gallymu, já se opřu o stěnu.
,,Tessa říkala něco o tom, že jsi měl dát tu zbraň Lett a ne ji, potom výbuchu." Gally se zamračí a podívá se na mě, pak zpět na Minha.
,,O čem to mluvíte? Když vybouchl ten granát, odtáhl jsem je dvě pryč. Tessa byla ještě napůl mimo, a proto jsem dal tu zbraň Scarlett." Minho se na mě otočí.
,,Jseš si jistej?" přikývne.
,,Jo! Řekl jsem ji ať jdou na hřeben kopce. Chtěla se vrátit pro Newta, ale já ji řekl, že se musí za každou cenu dostat pryč a že se pro něj vrátím já. Pak jsem odešel a zbraň měla Scarlett." opře se do židle.
,,Proč by Tessa říkala, že jsi ji tu zbraň dal ji?" zeptá se Minho spíš jako řečnickou otázku.
,,Vážně vám to nedošlo?" zeptá se Gally a oba si nás opět prohlídne.
,,Tessa nebyla ve stavu, aby tu zbraň Scarlett vzala. Scarlett ji ji musela dát. Byl to jejich plán, jak vás zachránit, muselo jim však být jasný, že kdyby šla Scarlett sama, neměla by šanci. Takhle má vevnitř Theresu, která pouze předstírá, že je na straně Zlosinu, i když je na naší." řekne svou teorii Gally.
,,To nemůžeš vědět." argumentuji.
,,Proč by jinak řekla, že jsem ji dal tu zbraň, nemohla vám říct, co se děje, Zlosin ji určitě hlídá, poslouchá. Chtěla ať jdete za mnou, chtěla ať vám řeknu, co se stalo." Minho se zvedne a vyjde ven, já jdu hned za ním.

,,Myslíš, že je to pravda?" zeptá se mě, když dojdeme zpět před dům, kde jsou ostatní.
,,Nevím, ale doufám, že ano. Pro dobro nás všech. Pro dobro Scarlett." odpovím.

Double trouble✔️Kde žijí příběhy. Začni objevovat