Roli
Épphogy pár perce érkeztem és gondoltam kipakolok a szobámban mikor mamám lépett be
-Ne bajlódj most ezzel indíts találtam neked munkát.
-Nem kértem, hogy keress helyettem.
Mondtam kedvesen.
-Ezzel legalább már nem kell bajlódnod kincsem és egyébként is, én is ott dolgozom negyven éve hidd el nagyon rendesek és tisztességesek. Tetszeni fog meglásd.
Nos tudni illik,mama több mint negyven éve szakácsnő és komorna a falu és talán a megye legnagyobb birtokán. Szereti a munkáját. Az élete.
Folyamatosan emlegeti a lányt akire vigyáz és szinte ő nevelt fel.
-És mégis milyen munka?
Kérdeztem
-istállói.
Nagyszerű akkor szart fogok lapátolni. Szeretlek mama.Anna
Gyorsan leszaladtam a konyhán át ki az udvarra közben kikaptam egy almát az asztalon lévő tálból és már vettem is az irányt a kennelek felé.
Még oda sem értem de már hallottam a hangos csaholást és nyöszörgést.
-Sziasztok életeim!
Kiáltottam majd beléptem az első kennelbe ahová a két francia bulldog volt zárva.
-Miujsag Belluci, és veled Dante?
Mikor lesznek már kiskutyák?
Kérdeztem majd gyorsan megsimogattam a két röfögő kutyust és indultam is tovább a többiekhez.
Mire végeztem eltelt fél óra. 26 kutyánk van és ebből 18 az enyém. A legkulonbozobb fajták. Úgymond gyűjtöm őket.
Amint beléptem a házban kezdődött a műsor.
-Te hol jártál, hogy nézel ki?!! Muszáj neked mindig valamelyik dögödnél járni?! Ha nem a lovak akkor azok a veszett kutyák! Azonnal takarodj fel átöltözni!
Visította a drága nagymamám.
-Jól van mama nyugodj meg ne izgasd fel magad még a végén megizaddsz és át kell öltöznöd.
Mondtam fapofával. Már megszoktam. Szinte mindenért kapok,mióta megszülettem ő és a nagyapám nevel minket illetve nevelne ha nem lettem volna át passzolva Bori néninek. Mivel anyám kizárólag a legkisebb testvéremmel foglalkozik apámat pedig elkergették.
-Boriska! Boriska! Mégis hol van ez az asszony mikor kéne?
Kérdezte gondolom magától.
- Se baj akkor Márta kérlek segíts át öltözni neki hogy valami normális ruhában jelenjen meg előttem.
Gyorsan felszaladtam a szobámba mielőtt még Márta néni is bejön és ki választja helyettem a ruhát de mikor kileptem a gardróbbol mosolyogva csóválta a fejét az ajtóban majd ki vette a kezemből a és vissza akasztotta.
-Ma vendégeik lesznek kisasszony. Sajnos a rövid nadrágot pólóval el kell mára felejteni.
-Mégis kik jönnek?
Lepődtem meg mert nem rémlett hogy ez be volt tervezve mára.
-Úgy tudom a nagy családok gyűlnek össze a mai este.
Válaszolta miközben kivette a vér vörös kisruhámat a szekrényből.
-jaj nekem. Sohajtoztam.