Anna
Felültem a lóra és elindultunk. Már egy ideje mentünk mikor nagy merengés után megszólalt.
-Mi van köztetek a lovásszal?
Kérdőn fordultam felé.
-Mi lenne? Távolság.
-Hogyne. Ezt még a nagyszülőknek bemeséled de nekem nem. Szóval?
-Semmi! Hova gondolsz!?
Akadtam ki, kicsit talán feltűnően.
-Én sehova..... Csak láttam amit láttam.
-Akkor vizsgáltasd meg a szemed!
-Hűű de kiakadtál. Ha nincs köztetek semmi akkor miért véded. Csak egy csicska.
-Azonnal hagyd abba és többet nem beszélhetsz így róla! Ez volt az utolsó alkalom! Lehet, hogy nem gazdag, de százszor normálisabb mint te valaha leszel!
Azzal beugrattam a lovam vágtába és ott hagytam. Nem érdekel mire jött rá vagy mit vett le ebből. Nem tűröm, hogy így beszéljen nem csak róla akár kiről. Ahogy utólért az út végéig nem szóltunk egymáshoz. Leszálltam a lóról, a beszélgetésünk pedig egy bosszús pillantással jutalmaztam és már vittem volna befelé Alfát az istállóba mikor elkapta a karom.
-Ha meg tudom. Hogy együtt vagytok. Netalán oda adtad magad neki. Istenemre mondom nem állok jót magamért.
Nézett mélyen a szemembe. A tekintete lángolt a haragtól. A szeme elsötétült. Kissé ilyesztő hatása volt.
-Azt hiszed félek tőled?..
Röhögtem ki.
-Pont nem érdekel mit akarsz tenni csak tőlem távol tedd.
Azzal bementem. Bent végre fellélegezhettem, ekkora egy barmot.
Mit hisz? Hogy most ezt elmondta és én egy szó nélkül teszem amit mond mint egy kutya? Akkor még annyira se ismer mint ahogy gondoltam. Roli észre vette a nagy sóhajom és érdeklődve nézett rám.
-Történt val..
-Nem történt semmi!
Ért be utánnam Tomi kedves is.
-Csak beszélgettünk.
Karolta át a vállam és egy puszit nyomott az arcomra. Rolira nézve láttam ahogy megfeszül, az álkapcsa még jobban kirajzolódott és a karján előtűntek az erek. A kezében lévő villát úgy megszorította, hogy az ujjai elfehéredtek. Fasza.
-Anna kérlek ki mennél? Úgy látom a lovászotok beszélni akar velem.
Vigyorgott gúnyosan Tomi.
-Én...
-Kisasszony kérem menjen ki.
Nézett vele farkasszemet Roli.
Nekem pedig valami azt súgta engedelmeskednem kell. Mi van velem?Roli
Ketten maradtunk a gyökérrel én pedig próbáltam vissza fogni magam. Nagy levegőt vettem és folytattam a szalmázást. A szemem sarkából láttam, ahogy mellém sétál és megtámasztja magát a box ajtónál.
-Mit akarsz?
Kérdeztem oda sem nézve.
-Érdekesek vagytok ti.
Elmélkedett, amire csak egy vállrántással válaszoltam.
-Rám nézz ha hozzád beszélek!
Ledobtam a villát és unottan felé fordultam.
-Mondjad.
-Hmhm. Nem tudom, hogy mi ez amit csináltok de... Ha valami olyan dolog ami engem szégyenbe hoz... Végetek.
-Hogy akarnál engem bántani ha most is remegsz mint a kocsonya?
-Kimondta, hogy téged foglak?
Ekkor elborult az agyam és nem érdekelt. Megfogtam a nyakát majd a falhoz szorítottam....