20

112 1 0
                                    

Anna
Csak ültem az esőn, próbáltam feldolgozni mindent. Rájöttem, hogy végülis egy barom vagyok. Néztem magam a lábam előtti tócsa tükrében és csak arra tudtam gondolni, milyen naív vagyok. Azt hittem kelhetek egy 10/1000-es srácnak. Nem gondolom magam csúnyának, sőt szerintem egész jól nézek ki, de mellette eltűnök. Ahogy a szőke tincsek a szemébe lógnak, vagy ahogy a kék szeme csillog. Az az igazi kék mint az ég vagy a tenger. Hazudott. Hazudott, megfektetett és eldobott. Tudnom kellett volna már az elején. Látnom kellett volna hogy ez lesz, és most iszom a levét. Megérdemlem.
-Állj fel.
Állt meg mellettem Borika néni.
-Nem szeretnék be...
-Nem kérés volt.
Engedelmeskedtem és követtem. Észre vettem, hogy a kapu felé tartunk.
-Meg merjem kérdezni merre megyünk?
-Az unokám itt alszik ma az én szobámban. Te pedig eljössz velem a házamba. Beszélni akarok veled.
Némán ballagtam mellette. Szinte már teljesen át fagytam a hideg víztől, de nem voltam hajlandó az esernyő alá menni. Mire oda értünk a célhoz úgy néztem ki mint aki meg fürdött, a hajamból facsarni lehetett a vizet.
Kaptam egy törülközőt és a batyujából előhúzott egy pólót és egy nadrágot majd az ágyra terítette.
-Hoztam neked ruhát. Ha kész vagy gyere ki a konyhába csinálok valami enni valót.
Az arcából semmit nem tudtam leolvasni. Se örömet se haragot, semmit. Felöltöztem és gondoltam segítek neki de akkorra már készen volt. Velem szembe leült és vizslatva nézett végig rajtam.
-Tényleg elhitted amit ott mondott?
Szólalt meg végül.
-Elég hihetően mondta ahhoz, hogy igen.
Nyeltem le egy falatot.
-Hm... Akkor bolondabb vagy mint hittem.
-Tessék?
-Ismerem az unokám. Tudom mikor mit érez,talán hamarabb mint ahogy ő rájön.
-Ezt, hogy érted vagyis érti?
-Úgyhogy mikor először láttam hogyan néz rád tudtam, hogy ennek mi lesz a vége.
-Megosztaná velem mégis mi lesz?
-Ez már a tegnap éjjel eldőlt. Tegnap éjjel az ő asszonya lettél, hiszen ő volt neked az első. Hidd el nekem lányom ha nem szeretne akkor nem védene.
-Mitől kellene engem "védeni"?
-Hjajj hát a szégyentől! Mit gondolsz ha ez kiderült volna kit kapnak elő? És ki lenne most minden oldalról szidva?! Hát elárulom, hogy te! Neki ez egy dicsőség lenne ha eltudna vele dicsekedni hiszen egy úri lányt vitt ágyba. Mégsem kürtöli szét. Úgyhogy ezen gondolkodj el mielőtt ilyen eszméid lennének.
Azzal ott hagyott, én pedig a sokktól moccanni sem tudtam. Hű. Ezek szerint tényleg olyan hülye vagyok mint látszik. Azért sertődtem meg mert jót tett velem. Gratulálok magamnak. Bementem a szobám...vagyis az ő szobájába és gondoltam keresek egy könyvet. Kinyitogattam hát a szekrényeket és az egyik mögött még láttam valamit. Érdeklődve néztem egy ládikat ami mélyen a el vt rejtve a polc hátsó részébe. Biztos azért, hogy ne nyissa ki senki. Pont ezért fogom kinyitni. Azzal az ágyamra tettem és felnyitottam...

A Kisasszony Where stories live. Discover now