4

205 2 0
                                    

Roli
Ha már rám bízta a döntést gondoltam megszivatom kicsit azt a kis elkényeztetett ringyót. Kiválasztottam egy fekete csődört elég vadnak tűnt a többi srác csak úgy emlegette "ördög" mindennap kirugta a box ajtón lévő léceket ezért a ló felőli oldalra vasat heggesztettek. Remélem leesik. Két oldalt rácsatoltam a láncot a kötőfékre majd gondoltam lepucolom. Gondoltam. Összesen négyszer próbált megrúgni amíg én nem rúgtam alá egyet. Utánna nyugton volt.
-Ez Annának lesz?
Lépett az istállóba Máté a legjobb haverom. Szinte már testvérek vagyunk.
-Neki..
Néztem elégedetten a felszerelt lovat
-Remélem leesik és visszább vesz a pofából.
Máté lehajtott fejjel mosolygott.
-Meglatjuk tesó.
Veregette meg a vállam.
- 15 perc volt.
Lépett be az ajtón a drága kisasszony.
-Ne legyél már ilyen Anna.
Röhögött Máté.
A ló egyből kaparni és prüszkolni kezdett. Jól van hergeld csak magad jó ló.
-Szóval Lucifer a választásod.
Nézett rám mint aki jól szórakozik. Azzal oda lépett a lóhoz és orrba nyomta amitől az egyből abba hagyta a kaparást és le nyugodott. Ez nem igazság. Ezzel a lendülettel fel is ugrott a lóra és kisétált vele az istállóbol. Amint a ló kilépett a napra horkantott egyet majd idegesen topogni kezdett. Elég volt egy enyhe csizma jelzés és beugrott vágtába majd kiértek a kapun és eltűntek.
-Hát ezt szépen eltervezted.
Röhögött ki Máté.
-Jó engem nem érdekel. Megyek. Jössz vagy maradsz?
-Hova?
-A cseléd szállásra van még egy kis elintezni valóm.
Vigyorogtam.

Anna
Már rég elhagytam a birtokot amikor úgy döntöttem visszább veszem és sétában folytatjuk az utat.
-Jól van, ügyes vagy.
Paskoltam meg izzadt marját.
Hogy gondolhatta? Én leesni? A kedvenc lovamról? Röhögnöm kell.
-Ez azt akarta hogy leessek.
Döbbentem meg.
-Bátor, nagyon bátor. De ha harc akkor legyen harc. Ezt még vissza kapja. Segithetnél Luci.
Egyeszkedtem a lovammal.
-Mondjuk ha bemegy a bokszodba akkor tökön rúghatnád és akkor nem dugná a cselédeket a szénában.
Elmélkedtem. Te jó ég miért kattogok ezen még mindig. Ha dugni akar hagy dugjon nem az én dolgom. Azt csinál akit akar. Csak ne lenne az az égszínkék szeme. Nem. Nem érdekel.
- Most hagyd abba Anna.
Beszéltem magamhoz.

A Kisasszony Where stories live. Discover now