Jeg våknet av at døren på rommet mitt gikk opp, og jeg så det var Jackson som sto i dørkarmen ført o en morgenkåpe.
«Frokosten er klar nede, kommer du ned?» spurte han.
Jeg nikket og gnikket meg i de trøtte øynene mine, satte meg litt opp. Jeg reiste meg og satte håret i en dott, gikk i nattkjolen jeg hadde sovet med av silke ned til frokosten og satte meg ved bordet. Jeg begynte smått å forsyne meg med frokost, så over på han som satt ovenfor meg.
«Hva plan var det du snakket om i natt?» spurte jeg lavt.
«Vel, hør godt etter,» sa han og helte litt kaffe i koppen min. Jeg så på han og nikket.
«Om litt over 1 uke skal vi på et ball,» begynte han. Jeg braste ut i latter og hostet da jeg nesten fikk mat i halsen. «Ball?» flirte jeg. Han satt der med et helt seriøst ansikt og så på meg.
«Ballet er hos en pensjonert mafia legende i palasset hans i Paris. Flyet går sent på kvelden, og vi ankommer på morgenen. Deretter skal du ut å kjøpe en dyr, passende kjole sammen med assistenten min Maya. Samt sko, diamantsmykker og slikt. Du skal se ut som en million dollar,» sa han lavt. Jeg satt der litt overrasket og tok en liten slurk av kaffen min.
«Du kan se det du vil i Paris, men du må være med Maya og to sikkerhetsvakter som vil holde seg nære dere hele tiden. På det ballet er det veldig viktig at du oppfører deg formelt og har gode holdninger. De fleste på listen av verdens rikeste kommer dit, og høyt respekterte mennesker innenfor mafia miljøet. Du er min forlovede for kvelden, så ring skal du få også,» sa han og reiste seg og gikk i safen hans for å ta ut en ring.
Han la den foran meg. Jeg tok boksen forsiktig og åpnet den, gapte. Det var en stor nydelig diamant, og denne ringen måtte være verd utrolig mye penger.
«Jeg skal inngå en stor avtale den kvelden, så du kommer til å være en del uten meg, men kvelden er lang og vi må være der hele kvelden, så jeg skal også være med deg. Vi må se ut som vi faktisk er glade i hverandre,» mumlet han.
Dette ble veldig mye og jeg tok en slurk av kaffen min. «Greit,» sa jeg lavt og tenkte litt. Jeg hadde vel ikke noe annet valg uansett, men jeg så for meg at jeg kunne gjøre mye observasjoner der. Jeg måtte bare huske navn og slikt, for når jeg kom tilbake på jobb hadde jeg mye å fortelle, og en helt ny stor sak som kom til å bli førsteprioritert.
«Hva er den store avtalen?» spurte jeg lavt og spiste litt. «Det er ikke din business,» sa han og spiste maten sin også. Jeg himlet med øynene og spiste. Jeg tenkte litt, men jeg ville ikke la det gå. «Du skal dra meg med på alt det der, også får jeg ikke vite hvorfor en gang?» spurte jeg.
«Greit.. Det handler om en jobb, eller.. Jeg skal bli leder og eier da. Ta over en narkofabrikk i Panama eller noe..» sa han og spiste maten sin. Ikke så smart av han å fortelle meg dette egentlig ikke, for jeg hadde store planer om å ta dette videre til politiet når jeg kommer tilbake.
«Så Panama er dermed neste destinasjon etter her da? Derfor jeg må være her i 3 måneder?» mumlet jeg lavt. Han nikket. «Tro meg. Du kan vite navnet på landet jeg skal til, men du og de andre vennene i politiet kommer aldri til å finne noe spor av oss,» sa han med et flir. Jeg nikket og flirte. «Vi får se på det,» sa jeg på tull, men jeg tullet egentlig ikke.
«Så da er du forberedt på at vi reiser om 9 dager,» sa han og spiste opp. Jeg nikket litt. «Ja,» sa jeg og også spiste opp maten. «Fint,» sa han før han reiste seg og gikk ut av kjøkkenet. Jeg satt igjen der og bare tenkte. Paris? Mafia ball? Jeg gledet meg jeg. Jeg gledet meg til å bygge opp saken min allerede nå.
YOU ARE READING
The good badboy|Fullført
RomanceAlissa er 18 år og går siste året på skolen, og det er snart sommerferie. Badboyen Jackson på 20 går også på skolen hennes, men har hoppet over to år så han går på samme trinn som henne. Alissa er skoleflink, uskyldig og snill, mens Jackson er tøff...