Author yang menghasilkan buku genre romance
dan fantasy romance.Antara karya-karyanya :
• His Obsession
• Bunga Milik Hayden
• The Devil's Angel
• The King's Bride
• His Desire
• Bidadari Pujaan SetanFollowers : 4.11k
Works : 8•••
1) Berapa lama ada dekat Wattpad?
• Since 2018 but mula berjinak menulis pd 2019.
2) Macam mana nak kekalkan gaya penulisan yang hebat?
• Selalu konsisten dlm menulis. Mmg kadang-kadang akan ada author yg kehilangan idea/ jadi blank kejap. Kalau jdi mcm tu, stop menulis kejap, pergi try baca karya author lain. Cari ilham. But still kena cari writing style sendiri. Baru org boleh kenal kita. Sbb kita ada identiti menulis sendiri.
3) Ada tips untuk penulis yang baru berjinak dalam Wattpad?
• Cari your writing style sendiri. Jangan terlalu terikut2 sgt author2 lain. Nk jdikan idola boleh cuma jgn terlalu nak ikut sampai hilang identiti menulis sendiri. Well kita perlu ada keistimewaan sendiri bukan. And lagi satu kalau nak mula menulis tu kalau boleh start dgn story yg tk heavy/ short story. Try kembangkan gaya penulisan tu dulu. And cari genre yg org suka baca such as romance lah kan selalunya. But jalan cerita tu biar tak terduga, lain dripd yg lain. Cuz kalau tgk novel2 dkt pasaran pun kebanyakannya tema sama je, romance . But mcm mana diorg boleh berjaya ? Cuz diorg ada idea yg menarik utk sesuatu jln cerita tu.
4) Pernah alami saat kejatuhan tak? Kalau tak keberatan, boleh kongsikan?
• Kejatuhan ? Tipulah kalau org kata tk pernah alami kejatuhan. Haha. Lagi tinggi kau berada, lagi byk cabaran kau akan lalui. Mcm sebelum ni, ada yang cuba jatuhkn aku melalui buat cerita buruk pasal aku cuz dia cemburu tgk mcm mana aku berjaya dlm dunia penulisan dkt wattpad. But listen here kiddo, tak mudah utk berjaya. Jgn bila tgk org tu berjaya je,kau fikir org tu senang2 dpt nama. No. Jgn pernah fikir mcm tu. Nak berjaya? Perlu usaha. Dulu pun, bukan senang aku nak dpt reader yg ramai. Vote yg byk. Mula2 dulu, vote aku dpt 5 je pun. Hahaha but aku still konsisten menulis even time tu org mcm tk nak baca cerita tu. Org tk nak baca? Ignore je. Org kecam? Jgn nak down sgt sbb kau kena fikir org yg kecam2 kau tu bukannya pernah tahu susah payahnya kita nak buat sesuatu cerita tu. Idea tu bukan senang nk dtg. Jgn pernah down.
5) Apa semangat yang diterapkan sampai boleh mara ke peringkat sekarang?
• Semangat ? Haha. Tak ada pun actually. Cuma kalau kita ikhlas dlm menulis, actually benda tu akan jdi mudah. Bila menulis tu jgn pernah rasa mcm terbeban. Buat secara ikhlas. Anggap benda tu sebagai hobi. And aku belum berjaya lagi. Masih ada byk yg perlu aku pelajari. Just perlu ingt, jgn pernah ada rasa putus asa. Tanamkan dalam diri kau, kau boleh berjaya mcm org lain.
Sekian,
Aiz . Hahaha. Acah kan.•••
Terima kasih Aiz hahaha sebab sudi jawab soalan kami. Jasamu akan ku hargai huhuhu.
Kepada pembaca, boleh ambil semua pesanan Aizack untuk dijadikan panduan bagi mengembalikan semangat korang.
Don't give up!
YOU ARE READING
Million Dreams
Random"Start where you are, use what you have, do what you can." ____________________ Nak dapatkan semangat? Nak menulis tapi tak tahu nak mula daripada mana? Tahniah! Anda datang ke tempat yang betul! Di sini kami mengumpulkan pengalaman daripada penuli...