Author yang telah menghasilkan banyak karya di wattpad. Juga pernah menerbitkan e-book seperti ;
• WIA Series
• Fate
• Rayyan DiandraFollowers : 27.3k
Works : 28•••
1) Berapa lama ada dekat wattpad?
From 1st June 2015 till now dah 5 years.
2) Macam mana nak kekalkan gaya penulisan yang hebat?
For me susah nak kekal menulis. As you can see ramai je penulis lama yang dah retired. Like myself sendiri sekarang from teen fiction genre dah tukar angin ke adult romance. So sekarang rasa susah sangat nak menulis genre teen fiction. Nak kekalkan gaya penulian, senang tambah ilmu yang you ada In Sha Allah boleh. Because you tambah pengetahuan buat pembaca you juga. Banyakkan membaca, mencari etc.
3) Ada tips untuk penulis yang baru berjinak dalam wattpad?
Tips? Nak buat something cliche boleh cuma jangan yang terlalu biasa. Well cliche tu you anggap je msg or ajinamoto. One more jangan compare yousrself with others i mean well-known ones.
4) Pernah alami saat kejatuhan tak? Kalau tak keberatan, boleh kongsikan?
Alami saat kejatuhan? I rasa semua pernah. I mean semua penulis akan experienced once when you are at the bottom. Tapi you just akan jatuh sekali sahaja sepanjang career you but remember you takkan selama-lamanya at the top. I rasa I dah share banyak kot. Macam mana kena hina, kena kutuk dengan orang yang nothing. But for me biar i je la tahu apa yang jadi.
5) Apa semangat yang diterapkan sampai boleh mara ke peringkat sekarang?
It's wasting of time if you give up in the middle of way. Jujur i pernah give up. But i fikir balik membazir je apa yang i buat selama ni. Wasting a lot of time, energy and so on. So better teruskan keep it up. "A great writer can come from anywhere."
•••
Terima kasih kepada Kak Isya kerana sudi berkongsi tips dan kata-kata motivasi kepada kami. Diharapkan anda yang sedang down, give up atau sebagainya dapat bangkit semula dan teruskan menulis ya!
Teruskan semangat! Dan jangan sesekali mengalah!
•••
Agak-agak pengalaman siapa yang akan kami kongsikan selepas ini?
Stay tuned!
YOU ARE READING
Million Dreams
Random"Start where you are, use what you have, do what you can." ____________________ Nak dapatkan semangat? Nak menulis tapi tak tahu nak mula daripada mana? Tahniah! Anda datang ke tempat yang betul! Di sini kami mengumpulkan pengalaman daripada penuli...