E | ayeshahamani

107 16 5
                                    

ayeshahamani_19

Author yang sudah menghasilkan beberapa karya di wattpad. Juga pernah menerbitkan e-book seperti ;

• Bukan Bidadari Syurgamu

Followers : 1.29k
Works : 8

•••

1) Berapa lama ada dekat wattpad?

Start menulis sejak bulan 3, so masuk bulan ni dah 6 bulan heheh.

2) Macam mana nak kekalkan gaya penulisan yang hebat?

Banyakkan membaca, lagi-lagi karya penulis yang ada gaya penulisan yang cantik.

3) Ada tips untuk penulis yang baru berjinak dalam wattpad?

Menulis niat Lillahi Taala. Jangan nak kejar populariti. Tulis dengan niat nak sumbang sesuatu kebaikan kepada orang lain, bukan yang buruk. Sebab menulis ni boleh jadi saham akhirat. Baik kita tulis, pahala kita dapat. Sebaliknya, wallahualam.

4) Pernah alami saat kejatuhan tak? Kalau tak keberatan, boleh kongsikan?

Banyak kali. Kadang akak rasa macam nak stop menulis and asingkan diri dari orang lain. Tak salah nak berhenti, cuma berhenti untuk rehat bukan terus mengalah. Bila dah reda, dah ok, tulis balik. Hehe.

5) Apa semangat yang diterapkan sampai boleh mara ke peringkat sekarang?

Parents. Akak nak balas jasa parents. Duit royalti from menulis, niat akak nak bantu mereka dari sudut kewangan. Nak ringankan beban. Sebab selama ni kita kan dah banyak susahkan parents, dari kecil sampai sekarang. Banyak duit mereka berhabis untuk kita. Walau dengan cara tu tak dapat balas jasa mereka fully, at least akak nak buatkan mereka bangga, huhu.

And akak anak sulung, adik pun ramai and masih bersekolah, you know it right. Huhu. Sebab tu akak kuatkan diri untuk bertahan.

•••

Terima kasih Kak Ayesha kerana sudi menjawab soalan-soalan daripada kami. Semoga tips yang diberi ini dapat memberi anda semangat untuk teruskan menulis ;-)

•••

Maaf ya sebab kitorang dah lama tak update. Kebanyakannya sibuk sikit dengan exam. InshaAllah kalau ada kelapangan, kami akan update lagi ya.

Next?

Million DreamsWhere stories live. Discover now