"Predstavljaj si življenje brez strahu," zašepeta in velike otrokove oči se razširijo v navdušenem pričakovanju.
"Predstavljaj si življenje, kjer ni vojne. Kjer ljudje ne umirajo vsak dan, mladi, stari, kjer smo varni in kjer imamo dovolj hrane. Si predstavljaš?"
Prikima in starejša ženska se žalostno nasmehne.
"Takšen svet je nekoč obstajal," reče in zavzdihne.
"A nič več. Nič več."
"Tako pač je," nenadoma reče moški, ki vstopi v majhno sobico.
"Mama, nehaj v njej vzbujati upanje. Takšnega življenja nisem poznal ne jaz, ne njena mama. In tudi ona ga nikdar ne bo. Mislil bi si, da bi do zdaj že upostila upanje na prejšnje življenje."
Majhna deklica tiho vstane s trohnečega stola in stopi do okna.
Zunaj ni skoraj ničesar; nič razen nekaj majhnih hišk, ki so nekako preživele premnoge namerno ustvarjene požare.
Če je priprla oči, si je skoraj lahko predstavljala življenje pred vsem tem.
Nebo ne bi bilo tako temno. Sončni žarki bi posijali skozi oblake in ponoči bi lahko opazovala zvezde, katerih v svojem življenju še nikdar ni videla.
Iz zemlje bi rasla trava in celo mnoge rože, majhne in nepomembne. Zrak bi bil čist in v njem se ne bi zaznal večno prisoten dim, ki bi ga iz drugih naselij prinesel veter.
Zaprla je oči in skoraj je lahko videla ljudi, ki so hodili po prijetnem naselju in skoraj je lahko slišala avtomobile, ki so v daljavi hiteli do svojega cilja. Otroci njene starosti, pa tudi starejši, bi se lovili kar po cesti. Njihovi starši bi jih jezno okarali, a oni bi se še kar smejali, nevedni bolečine in nenehnega strahu.
"... verjamem, da se bo vojna nekega dne končala," nenadoma zakliče njena babica in deklica se presenečeno obrne.
"To ne bo trajalo večno!"
"Nehaj ji vzbujati upanje!" Jezno vzklikne oče in deklica ga poskuša preglasiti.
"Oči, oči! Vojaki! Zunaj so vojaki!"
"Kaj si rekla?" Se nenadoma obrne k njej in v njegovih očeh je jasno opaziti strah, zaradi katerega za trenutek ne more dihati.
"Vojaki," zašepeta znova in stečejo hkrati, kot se od zunaj zaslišijo prvi kriki groze.
"Požar!" Nekdo zakliče v opozorilo in deklica zakašlja.
"Teci!"
Obrne se in pogleda za svojo družino, a ne opazi nikogar.
Dim jo objame iz vseh strani kot strupena, debela odeja. Plameni, ki so zajeli njihovo hišo, segajo proti nebu, kot da bi celo oni želeli pobegniti bolečini in smrti v tem kraju.
Dekličino telo nenadoma postane tako težko, tako zelo težko. Njena pljuča so polna dima in ogenj bo zdaj zdaj zajel njeno šibko telo.
Tako lahko bi se bilo usesti in počakati, da bo vse mimo ...
"Teci!" Zakliče nekdo v njeno smer in presenečeno dvigne pogled. A tam ni nikogar - mar se ji meša?
"Teci, če ti pravim!"
Počasi, skoraj po svoji volji se vstane in prisili svoje telo do teka.
Grobe roke jo nenadoma povlečejo iz goreče hiše in ko dvigne pogled, se ji oči razširijo v nemi grozi, ko ugotovi, kdo jo je rešil.
Vojakova roka se dvigne in to jo enkrat udari.
Samo enkrat.
Začuti topo bolečino nekje v ozadju svojih misli.
In nato nič.

Random zamisli za zgodbeWhere stories live. Discover now