To turn and run when all I needed was the truth
But that's how it's got to be
It's coming down to nothing more than apathy
I'd rather run the other way than stay and see
The smoke and who's still standing when it clearsThe Fray - Over my head
26a. Benjamin is Lauren kwijt
'Hoezo, je bent haar kwijt?' Hij keek het meisje verbijsterd aan. Zara haalde ongeïnteresseerd haar schouders op. Op haar wangen waren duidelijk sporen van make-up te zien en waarschijnlijk had ze gehuild, maar dit keer had ze het niet in de buurt van hem gedaan en daar was hij blij mee. Dat hij haar één keer getroost had, wilde niet zeggen dat hij het elke keer wilde doen.
'Je hebt geen idee waar ze is?'
Benjamin had Lauren willen vertellen over dat hij zijn vader wilde gaan zoeken en of ze hem mee wilde helpen. Hij had niet dit drama verwacht, Zara zittend in Laurens kamer tussen de verscheurde papieren en verknipte kleding. Hij dacht aan haar blouse dat nog altijd op zijn kamer lag en haar opmerking dat hij er rustig mee moest doen. Het was vast niet in Zara's woeste handen gevallen. Of het lag tussen de rommel, dat kon natuurlijk ook. Hij huiverde een moment.
'Het kan me niet schelen waar ze is. Het kan me niet schelen waar die slet is.' Zara trok nog een blouse aan flarden en het ding begaf het scheurend. 'Ze heeft met mijn vriend geslapen al die jaren geleden en ze was zwanger van hem.' Ze vloekte luid. 'Ze was gewoon zwanger van mijn vriend. Van de jongen van wie ik dacht dat ik mijn hele leven bij hem zou blijven.' Ze lachte en Benjamin voelde hoe zijn nekharen overeind gingen staan, omdat het geen fijne lach was. 'De jongen met wie ik zou gaan trouwen, met wie ik kinderen zou krijgen. De jongen die mijn ouders wel zagen zitten, omdat hij zo keurig en beheerst is. Behalve op het gebied van seks blijkbaar.' Ze snoof. 'Ze is een slet, Benjamin, en ze zal jou ook bedriegen. Ze kan gewoon niet monogaam zijn. En Matt dus ook niet.'
Een snottebel hing aan haar neus en ze veegde hem achteloos weg met de restjes van het kledingstuk dat ze vasthad.
'Ze verdienen elkaar. Wees maar blij dat je van die b*tch af bent. Jij lijkt me veel te aardig voor haar.'
Zara was steeds harder gaan praten en wilder gaan gebaren.
Benjamin staarde naar de punten van zijn schoenen en hij twijfelde of hij moest vertellen dat hij het al geweten had, maar hij besloot dat het nu beter was om te zwijgen. Het meisje zou anders waarschijnlijk echt ontploffen en ook hem uit huis zetten.
'Dus nee, ik weet niet waar ze is en het kan me ook verdraaid weinig schelen waar ze is. Al is ze onder een bus gekomen.'
Hij keek Zara aan. 'Dat meen je toch niet? Je wenst haar toch niet dood?' zei hij zachtjes, terwijl hij neerkeek op het meisje. 'Ze was jong en dom. Ze dacht dat ze liefde kon vinden door met jongens naar bed te gaan. Dat heb jij vast ook weleens gedaan.
'Niet over de rug van een vriendin, nee! Dat heb ik nog nooit gedaan! Ik ben nooit met de vriend van een vriendin naar bed geweest. Als je dat doet, ben je mijn vriendin niet meer, ook al ben je nog zo in de war.' Ze balde haar vuist en sloeg ermee tegen de grond. Bijna meteen trok ze een pijnlijk gezicht. 'Ik weet heus wel dat ze niet bepaald een modelleven had met haar moeder, maar dat is geen excuus, Benjamin. Dat is nooit een excuus om met mijn vriend naar bed te gaan.'
Zara stond op en ze bleef even voor Benjamin staan. 'Ik weet niet wat alle jongens zo leuk vinden aan die leugenachtige hoer, waarom ze het allemaal voor haar op willen nemen. Zelfs jongens die ze vroeger zou hebben gepest willen het voor haar opnemen nadat ze één keer met haar naar bed geweest zijn.' Ze snoof spottend. 'Geloof me maar als ik zeg dat het bij één keer blijft. Of ze bedriegt je, dat kan ook. Ze heeft tenslotte bewezen dat ze het geen probleem vindt om stelletjes uit elkaar te drijven.'
Met die woorden liep Zara de kamer uit en niet veel later smeet ze de voordeur zo hard dicht dat de ramen in hun sponningen trilden. Hij huiverde en keek toen naar de troep aan zijn voeten. Hij had geen idee wat hij moest doen, dus hij haalde een vuilniszak uit de keuken en begon de kapotte kleding te verzamelen. Hij haalde een tweede zak voor de rest van de spullen. Zara was als een wervelwind door de kamer gegaan en had alles kapotgemaakt dat kapot te maken viel.
De kussens had ze lek gestoken, net als een teddybeer. Parfumflesjes waren kapotgegooid op de grond en Benjamin hoorde de splinters kraken toen hij voorzichtig door de kamer liep. Zara had foto's verscheurd en op de grond gegooid.
Ze had weinig heel gelaten van de kamer, realiseerde Benjamin na het opruimen. Haar kleding- en ladekast waren bijna leeg, haar muren kaal, haar bed leeg zonder kussens. Hij keek om zich heen en zette de vuilniszakken toen in de hoek.
De blouse vond hij op zijn stoel en hij hield hem even tegen zich aan om haar geur in zich op te snuiven. Hij was met haar naar bed geweest en naast haar wakker geworden. Dat was een heerlijk gevoel en hij had verwacht dat hij de rest van de dag in die gelukzalige roes zou blijven hangen, maar helaas was dat hem niet gegund. En nu was het meisje met wie hij voor het eerst naar bed geweest was, kwijt. Hij kende haar niet goed genoeg om te weten waar hij haar moest zoeken. De enige die dat zou weten, was kwaad op haar en zou het niet vertellen. Zij was trouwens ook verdwenen, dus veel zin had het niet. Hij liet zijn hoofd tussen zijn armen zakken en voor het eerst in zes jaar huilde hij. Hij huilde om de puinhoop die zij ervan gemaakt, om het getal op zijn weegschaal dat nooit goed zou zijn. Hij huilde om zijn afwezige vader die hem waarschijnlijk hard uit zou lachen als hij zou zeggen dat hij zijn zoon was. Er waren zelfs een paar tranen voor Zara's woede die verklaarbaar en logisch was. Natuurlijk was dat logisch, want hij zou misschien ook wel zo woedend zijn als Lauren vreemd gegaan zou zijn tijdens hun relatie.
Niet dat ze een relatie hadden. Niet dat ze iets hadden, ook al waren ze met elkaar naar bed geweest. Hij wist dat zij veel gemakkelijker intiem was met iemand dan hij. Hij huilde om alles en iedereen en het speet hem.
JE LEEST
A+B=Nerd
Teen FictionLauren is mooi, knap en ze lijkt een meisje te zijn dat alles voor de wind gaat. Een meisje waar anderen jaloers op zijn. Benjamin is op zoek naar een kamer en komt terecht bij Lauren die een nieuwe huisgenoot zoekt. Benjamin heeft meteen zijn meni...