Epiloog: Lauren en Benjamin zien hoe alles goed komt

4.7K 395 20
                                    

 A/N: En dit is echt de laatste update van het verhaal. Er volgen nog wel 2 A/N's, lyrics die in het verhaal staan en lyrics die niet in het verhaal staan.

Lights will guide you home
And ignite your bones
And I will try to fix you

Coldplay - Fix you

Epiloog: Lauren en Benjamin zien hoe alles goed komt

'Het ziet er… mooi uit,' mompelde haar moeder, terwijl ze over de pas geverfde muren streek. Muren die ze met hulp van Benjamin en Luke geverfd had. Haar stiefvader knikte, maar Lauren schudde haar hoofd.

'Het is niet mooi en dat weten jullie ook. Maar ik wil niet bij Zara wonen. Dat is een afgesloten hoofdstuk.'

Haar moeder wist de waarheid niet, want het zou haar alleen maar onnodig pijn doen en dat wilde Lauren niet. Ze had het op een ruzie gehouden zodat haar moeder niet te ongerust zou worden. 

'Dus jullie zijn geen vriendinnen meer?' vroeg haar moeder. 'Jullie waren altijd zo hecht.'

'Soms gebeuren er dingen in het leven die alles anders maken, mam.'

Lauren keek de overwoekerde tuin in en zag twee hoofden in de tuin heel vlakbij elkaar. Ze glimlachte, al overwoog ze even om een flesje water over de hoofden om te kiepen, maar ze deed het niet. Ze sloot alleen het raam en zette een paar fotolijstjes op de vensterbank.

Alex en Isa, haar stiefbroer en -zusje die elkaar gevonden hadden. Ze had ze bijna niet gezien vandaag, maar het was niet erg. Lauren was vroeger vaak genoeg egoïstisch geweest, dus dit verdiende haar zusje. Als iemand het verdiende, dan was het Isa wel. 

Niet dat Lauren nu precies snapte met wie haar zusje een relatie had: Met Alex of met Jamie, de bekende acteur die altijd in de buurt leek te zijn. Alleen Alex keek smoorverliefd naar Isa, terwijl Jamie haar nooit zo'n smachtende blik leek toe te werpen.

Het voelde of ze hier al weken woonde, ook al was dat niet zo. Maar de jongens waren zo aardig tegen haar geweest. Vooral Luke, maar ze was Cas, Jason en Chris ook gaan waarderen, ook al kende ze de laatste twee niet echt. Die hadden zich in de afgelopen tijd niet laten zien of in elk geval nauwelijks. Misschien waren nerds toch niet die sukkels die ze altijd beledigde en rot behandelde. 

Ze pakte een doos van de hoogslaper die ze gehouden had. De twee kasten en het bureau had ze bij de woonwinkel gekocht en die had ze samen met Benjamin in elkaar gezet. Ze waren tot de conclusie gekomen dat ze maar geen klusbedrijf moesten beginnen. Lauren had uit frustratie zijn ogen uit willen steken met de schroevendraaier en hij had haar schedel in willen tikken met de hamer. Maar nu stond de kast en ook al was het een bouwval, ze was er toch trots op. 

Ze voelde een hand om haar middel en ze werd op haar wang gekust door Benjamin die binnenkwam. Hij grijnsde breed naar haar met een veelbetekenende blik en ze keek verliefd terug, terwijl ze een hand door zijn haren haalde. Daar zou ze nooit genoeg van krijgen. Nooit, hoe vaak ze het ook zou doen. Misschien zou ze het niet voor altijd doen, maar voor nu wel en dat was goed genoeg. Hij was misschien niet haar eerste vriendje, maar het was wel de eerste jongen die ze leuker vond dan voor één nacht of een maandje. Matt uitgezonderd. 

Ze voelde een bittere smaak in haar mond. Ze moest niet aan Matt denken, want hij was haar gedachten niet waard. 

Laurens moeder glimlachte. 'Dus het is dik aan tussen jullie. Wie had dat ooit verwacht?'

'Ik niet,' zei Lauren zacht terwijl ze zich losmaakte uit Benjamins greep om nog een doos uit te pakken. 

De kamer was weliswaar klein en de meeste van haar kleding was zonder knipperen in de prullenbak verdwenen, maar ze had toch meer spullen dan ze had gedacht. Benjamin had de spullen die ze vergeten was meegenomen en ze was meteen nog verliefder op hem geworden, omdat hij daar aan gedacht had. Zij zou daar nooit opgekomen zijn, maar hij wel. Daar was hij Benjamin, Benji, voor. 

Ze hing een foto van Benji en haar aan de muur. Hij was een paar dagen eerder gemaakt met de polaroidcamera die Lauren op de kop getikt had voor een paar euro in de tweedehands winkel van Jasper. Benjamin had zijn vader willen bezoeken, omdat hij hem na de begrafenis niet meer gezien had en zij was meegegaan. 

'Vroeger liep je altijd met van die populaire jongens te sjouwen.' Haar moeder haalde haar uit haar gedachten en Lauren keek op. Haar moeder had dus wel iets doorgehad. 'Van die jongens die meisjes vaak alleen maar als een ding zien. Ik had nooit verwacht dat je met een jongen als Benjamin thuis zou komen.'

'Een nerd. Hij en ik zijn net Beauty & the Nerd, maar dan in het echte leven. Een beauty with the brains en een nerd met complexere problemen dan het verliezen van een favoriet spelletje.' Misschien maakte hij haar innerlijke nerd ook wel een beetje wakker, want ze had ontdekt dat ze sommige stripboeken erg leuk vond. Dat was niets voor populaire meisjes, maar iets voor nerds. 

Benjamin en Lauren. A+B=Nerd. 

A+B=NerdWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu