KRINGGGGGGGGGGKedengaran loceng menandakan waktu persekolahan tamat . Milia seorang gadis kacukan inggeris yang berpindah di kota London selepas peristiwa hitam yang berlaku ketika usianya 5 tahun.
Daripada jauh, dia melihat seorang lelaki berbadan sasa keluar dari kereta Lamborghini untuk menyambut kepulangannya di luar pagar sekolah.
"Miss Milia where do you want to go after this?" tanya driver berkot hitam itu setelah Milia menghampirinya.
"Just go back home, i need to discuss something important with daddy." Arah Milia dengan muka serius.
Lelaki itu terus membuka pintu kereta untuk Milia lalu terus memecut laju ke rumah seperti yang diarahkan gadis tersebut.
Dalam perjalanan pulang ke rumah, Milia sempat membuka aplikasi Instagram melihat dua gambar yang baru dimuat naik oleh dua orang gadis yang dikenalinya.
"Guys, I hope i'll see you one day! Milia betul betul nak jumpa korang dua," luah Milia di dalam hatinya.
Tanpa Milia sedar, mereka telah tiba di hadapan rumah agam yang serba mewah itu.
"Miss, we've arrived." tersedar Milia daripada lamunannya setelah mendengar suara drivernya.
"Oh okay." katanya dengan muka yang serius.
Dia terus berlari membuka pintu rumah lalu menutupnya dengan kasar. Tengku Danial terkejut mendengar dentuman kasar pintu itu dan terus menuju ke arah bunyi tersebut.
Melihat muka Milia yang bengis itu , Tengku Danial terus bertanya kepada anak kesayangannya.
"What's wrong with you honey? Did someone hurts you? If you had a problem you can share with me."
"Dari dulu lagi daddy dah janji nak bawa Milia balik Malaysia jumpa atuk, but why until now daddy tak pernah nak kotakan janji tu!!" luah Milia dengan penuh rasa geram.
Tengku Danial menarik nafas panjang lalu memeluk anak kesayangannya itu. Namun, ditepis kasar oleh Milia.
"Kenapa daddy tak benarkan Milia balik Malaysia ? Milia dah boleh jaga diri sendiri, daddy tak perlu risaukan pasal Milia."
"Bukan daddy tak bagi Milia balik , tapi ada sebab kenapa daddy buat macamtu. Daddy harap Milia boleh faham perasaan daddy." pujuk Tengku Danial.
Tanpa menghiraukan apa yang dikatakan oleh Tengku Danial , Milia sempat menjeling ke arah Tengku Danial sebelum menaiki tangga menuju ke biliknya.
Keesokkan harinya, Milia masih belum keluar dari biliknya selepas pertelingkahan antara dia dan daddynya. Tengku Danial mengambil peluang untuk memujuk puteri kesayangannya dengan membuat sarapan kegemaran Milia, Spaghetti Bolognes.
Pintu bilik diketuk dari luar.
"Tengku Kaymilia Farzana Binti Tengku Danial Rizq, boleh daddy masuk? Daddy ada buatkan favourite food Milia niii," pujuk Tengku Danial.
Pintu masih lagi tidak dibuka. Tengku Danial masih memikirkan cara untuk memujuk anaknya. Tiba - tiba dia mendapat idea untuk memujuk Milia.
"I found a love for me
Darling just dive right in
Follow my lead
Well i found a girl beautiful and sweet
I never knew you're the someone waiting for me."lagu perfect dinyanyikan oleh Tengku Danial.
Pintu bilik Milia dibuka dari dalam selepas Tengku Danial berdiam diri. Milia kelihatan sebak lalu memeluk Tengku Danial.
"Kkenapa daddy nyanyi lagu ni, milia tak kuat daddy, i want mummy back. I miss her so much!" Air matanya mengalir dengan deras membasahi pipi. Dia tidak dapat menahan tangisannya lagi.
FLASHBACK
11 tahun yang lalu ;
"Mummy mummy , can I've that toy pleaseeee" Milia membuat muka manja sambil mengerdipkan matanya beberapa kali
"No honey , you still have toys at home." tegas Puan Laura.
"Aaaaa mummyyyyyy pewishhhh.. I want thatt toyyyyy!!" Milia meraung dengan kuat.
"Heyy don't cry here. Everyone is looking at us," kata Puan Laura
Tangisannya makin kuat , lalu Puan Laura mendukungnya dan bergegas ke parking kereta. Mereka terus memasuki kereta setelah pintu kereta dibuka oleh drivernya.
Puan Laura cuba untuk menenangkan anaknya dengan memeluk tubuh kecil Milia , namun ditepis olehnya.
"I found a love for me
Darling just dive right in
Follow my lead
Well i found a girl beautiful and sweet
I never knew you're the someone waiting for me."Terdiam Milia apabila mummynya menyanyikan lagu itu.
"Sorry mummyyy. I promise I don't do that again." ujarnya sambil memeluk Puan Laura
"It's okey honey , but make sure after this you'll not do that again okeyy ? Promise me?"
"Okeyy mummyy. I love you soo much." kata Milia lalu mencium pipi Puan Laura.
END FLASHBACK
"Daddy tahu lagu ni selalu dinyanyikan oleh arwah mummy bila Milia tengah merajuk." pujuk Tengku Danial sambil membalas pelukan anaknya itu.
Don't forget to vote and comment!!
Thank you, dear ❤
YOU ARE READING
THE SECRET OF KAY
Teen FictionTHE KAY yang di anggotai oleh 3 orang gadis. Mereka diarahkan untuk menyelesaikan misi yang belum terungkai. Mereka dipindahkan ke Hayes Highschool dan merahsiakan identiti daripada diketahui oleh semua orang termasuklah kenalan rapat. Cinta? Wuju...