نظرت شهد الى مكان الصوت وفرحت كثيرا منه اهو حقا يفعل كل هذا لاجلها.
.
يزن وهى يغنى لشهد:《ولا ليك عليا حلفان..ده انا روحى فيك من زمان...ولا ليك عليا حلفان.. ده انا روحى فيك من زمان... وبحبك انا،انا بحبك انا..بحبك انا، انا بحبك انا،بحبك مهما كان.》*كانت شهد تجلس وتنظر الى يزن بفرحه وكان يزن يقترب من شهد ويشاور لها وهو يقول "وبحبك انا"...كانت شهد لا تستطيع وصف سعادتها هذه لان يزن اعترف بحبه له وامام الجميع...وكانت رولا ف قمة غضبها لماذا يزن فعل هذا بها وقررت الذهاب من السهرة والعوده الى الفيلا حتى لا تنفجر من غيظها امامهم*.
.
يزن بعد انتهائه للغناء:اى خدمه يا حبيبى.
.
شهد بفرحه:ربنا يخليك ليا يا يزن يا حبيبى.
.
يزن بهمس لها:دا مش معناه ان انا صالحتك اوى لسه ف عتاب.
.
شهد بهمس ايضا:طيب انت ليه بقا عملت كدا.
.
يزن بفرحه:علشان اعرف العالم كله ان انت حبيبتى ومراتى وملكى انا وبس واعلم اى حد انه مش يقرب من نحيتك واقول للناس قد اى انا بحبك لا قد اى انا بعشقك حتى الكلمه دى قليله انت ملكتى قلبى يا شهد فاهمه يعنى اى.
.
شهد بفرحه:عارف يا يزن ومتأكدة من كدا كمان.
.
يزن بضحك:هههههههه اى الثقه دى كلها.
.
شهد بفرحه وهى تنظر لضحكته الروجوليه التى تزيبها:طبعا واثقه فيك وكتير اوى.
.
يزن بمرح:بس انا لسه زعلان منك شويه.
.
شهد بحزن:انا اسفه والله ومش عدت هعمل كدا تانى.
.
يزن بمرح:بس الاسف مش كفايه.
.
شهد بتسأل:اومال عايز اى.
.
يزن بمرح:لما نبقى لوحدنا هقولك.شهد وقد فهمت مقصده:تصدق انت قليل الادب.
.
يزن بمرح:يا غبيه انت مراتى وقصى لسانك دا احسن اما انا اقصه.
.
شهد بتوتر:بس انا مش عايزه اروح دلوقتى.
.
يزن بمرح:لا هنروح.
.
شهد بتوتر:بس يا يزن..وبعدين مش ينفع نمشى كدا هيقولوا علينا اى.
.
يزن بتفكير:هتشوفى.
.
يزن وهو يتصنع التعب:ااه يا دماغى.
.
الحاج محمود بقلق:ف اى يا يزن.
.
يزن:عندى صداع جامد يا حاج.
.
الحاج محمود:خلاص يا يزن روح انت..وروحى يا شهد معاه.
.
شهد بصدمه منه:حاضر يا بابا.
.
يزن وهو ف السيارة ويغمز لها:اى رأيك.
.
شهد بصدمه:انا مش كنت عارفه انك عندك كل المواهب دى بتغنى وصوتك حلو وبتمثل حلو كمان دانا كنت هقتنع كمان شويه.
.
يزن بضحك:ههههه دا كله علشانك انت يا قمر.
.
شهد بخجل ولم تنطق وكانت تنظر الى اسفل من خجلها هذا.
.
ثم انطلق بالسيارة الى الفيلا.
.
_____*****______
.
بعد مرور هذا الاسبوع على ابطالنا حيث كان جاسر وسلوى ينتظران عودة شهد ويزن بفارغ الصبر لينعقد قرانهما وشهد ويزن اللذان استمتعا برحلتهم هذه ورولا التى كانت تحاول اغراء يزن ولكن محاولتها كانت فاشله وحازم وسهيله اللذان كانا يتحدثان يوميا ويضحكان معا واعترافهم لانفسهم بحبهم لبعض ولكن لم يستطعا الاعتراف امام بعضهم البعض.
.
شهد بحزن:يعنى خلاص يا يزن احنا هنرجع القصر تانى.
أنت تقرأ
ملكت قلبى
Romanceحياتها كانت عبارة عن حزن وألم وعدم وجود امان لها الى ان آتى امانها ولكن كان بالنسبة لها انه يجب ان يكون هناك حب ليكون هناك أمان، دخلت عالمه وملكت قلبه، ودخل عالمها المظلم وجعل فيه النور وغيره كله فقط الفرح فيه.