استعادة شهد وعيها ولكنها كانت غير متزنه:ااه..انا..انا فين.
.
سعيد بغبث:الف سلامه عليكى يا حبيبتى...هههه انت معايا.
.
شهد بصدمه وخوف:انت...طيب ازاى ويزن يزن فين.
تلقت شهد صفعه قويه من سعيد مما جعل انفها ينزف:ماتقوليش اسمه دا تانى قدامى مفهوم.
.
شده بضعف:لا مش مفهوم وانت عايز اى.
.
سعيد بخبث:عايزك انت..فكونى محترمه كدا واسمعى كلامى.....انا هتصل دلوقتى ع يزن وتقوليله انك عايزه تتطلقى وانك هربتى وانك بتحبينى واننا هنتجوز وانك كنتى بتضحكى عليه مفهوم.
.
شهد بصدمه وخوف:لا مش مفهوم وبعدين يزن..يزن مات فيه حريق ويزن...
.
قاطع كلامها صوت ضحكه سعيد الخبيثه:ههههه دخلت عليكى اللعبه يا شهد..دى كلها لعبه منى.
.
شهد بخوف:لعبه منك انت ! طيب انت مالك ومالى وانا مش هقول الكلام الفارغ دا فاهم.
.
سعيد بخبث:لا هتقولى عارفه ليه علشان لو مش قولتى يزن بح هيموت.
.
شهد بخوف:لا٠٠٠لا انت كذاب.
.
سعيد وهو يحضر هاتف ويتصل ع احد رجاله ويطلب منه ان يفعل مكالمه فديو ويعطى لشهد الهاتف.
.
شهد بخوف:دا...دا يزن.
.
سعيد بخبث:انت بقى لو مش قولتى اللى قولتلك عليه وبالحرف الواحد نهاية يزن هتكون قربت ودا كله بسببك.
.
شهد ببكاء:حاضر انا هقول كل حاجه انت عايزه.
.
سعيد:ايوه برافو عليكى كدا احبك وانت بتسمعى كلامى.
.
_____****_____
.
ركب يزن سيارته وحاول الاتصال بشهد كثيرا ولكنها لا تجيب ورن هاتفه برقم مجهول فاجاب يزن بصوت رجولى:الو.
.
سعيد بخبث:ازيك يا يزن يا جوز حبيبتى وان شاء الله هتكون طلقها قريب وانا اللى هكون جوزها.
.
يزن بصدمه وغضب من سماعه هذا الكلام واوقف السيارة:اى الهبل اللى انت بتقوله دا وانت مين اصلا يا حيوان.
.
سعيد بخبث:بس متغلطش بس...انا سعيد حبيب شهد مراتك اللى هى معايا دلوقتى وهى هربت منك تعرف ليه علشان هى بتحبنى.
.
يزن بغضب وصراخ:لم لسانك احسنلك ومش تجيب سيرت مراتى ع اللسان ال٠٠٠٠دا فاهم ولو مفكر انى هصدق الكلمتين دول يبقا انت غبى.
.
سعيد بضحك:هههه لا صدق ولو مش مصدق اسمعك صوتها الحلو دا...يلا اتكلمى.
.
كان سعيد يشير لشهد الى الهاتف الذى يوجد به مكالمة الفديو فقد طلب سعيد من رجاله متابعه يزن حتى تقول شهد ما يطلبه منها.
.
شهد بخوف:ي٠٠٠يزن طلقنى.
.
سمع يزن هذه الكلمه واحس ان روحه تنسحب من جسده.
.
يزن بغضب:انت بتقولى اى.
.
شهد وهى تبكى وتحاول كتم شهقاتها:ارجوك طلقنى يا يزن انا مش بحبك كنت بضحك عليك انا بحب سعيد وعايزه اتجوزه هو انا٠٠انا٠٠٠انا٠٠٠
.
سعيد بغضب:كملى.
.
شهد بخوف:انا بكرهك يا يزن بكرهك وانا هربت منك لانى مش عايزاك فاهم.
.
يزن بصدمه:حاضر يا شهد هطلقك زى مانت عايزه انا مش عايز اعيش مع واحده مش بتحبنى.
.
سعيد بخبث:وانت طلقها وانا هبعتلك مسج فيه العنوان اللى انت هتروحه علشان تسلمنى فيه الورقه.
.
يزن بحزن:تمام.
.
ثم اغلق الهاتف واتجه يزن سريعا الى القصر.
.
سعيد بخبث:شوفتى مش اتردد حتى انه يقولك لا عموما انت هتطلقى من هنا وانا هكون اسعد واحد ف الدنيا وبعدين هتجوزك يا قلب سعيد.
.
شهد بضعف وسخريه:وانت مفكر لو انا اطلقت مثلا ويزن صدق انا هقبل اتجوزك يا مجنون انت انت اخرك تروح مستشفى المجانين علشان انت انسان مش عاقل ابدا.
.
سعيد وهو يصفعها:لا يا حبيبتى انا هتجوزك فاهمه.
.
شهد بضعف:يبقى ع جثتى.
.
ثم بدأ سعيد بصفعها عدة مرات الى ان قامت بالنزيف من انفها وفمها وفقدت الوعى.
.
سعيد وهو يغلق الباب ويقول لاحد حراسه:مش تدخلولها اكل ولا شرب مفهوم.
.
الحرس:مفهوم.
.
______*****______
.
ذهب يزن القصر وصعد الى الغرفه ف غضب ولكنه وجد ملابسها كما هى ووجد هاتفها فيه ووجد
ملابس ف كل مكان كانها كانت ف عجلة من امرها.
.
يزن بصراخ:يا بهايم انتو... يا حرس.
.
الحراس:اوامرك يا استاذ يزن.
.
يزن بغضب:ازاى شهد تخرج كدا من بوابة القصر من غير اما حد ينتبه.
.
احد الحراس:لا يا استاذ يزن محدش خرج ولا دخل القصر ف غيابك ابدا.
.
يزن بتفكير:طيب هاتولى كدا فديوهات كميرات المراقبه اللى ف بوابة الخدم.
.
احد الحراس:اوامرك يا بيه.
.
ثم ذهب الحرس لاحضار ما طلب منه.
.
يزن وهو يتصل ع حازم:الو يا حازم.
.
حازم بفرحه:الو يا برنس.
.
يزن بغضب:عايزك يا حازم ضرورى وبسرعه.
.
حازم بقلق:ف حاجه يا يزن.
.
يزن بغضب اكبر:قولت عايزك... شهد اتخطفت.
.
حازم بصدمه:اى..طيب جاية حالا.
.
ثم اتصل ع جاسر يطلب حضورة.
.
دلف الحاج محمود وسميه ورولا الى يزن.
.
الحاج محمود بقلق:ف اى يا يزن خير.
.
يزت بغضب:شهد اتخطفت يا حاج.
.
رولا ف نفسها بسعاده:الحمد لله يا رب اتخطفت من غير اما ادخل اخيرا هخلص منها.
.
سميه:يا حبيبتى يا بنتى طيب ازاى يا يزن ومين اللى عمل كدا.
.
يزن بغضب:مش عارف يا دادة وانا هنقذها يعنى هنقذها.
.
الحاج محمود بحزن:طيب هو اى اللى حصل.
.
رولا تتصنع الحزن:اه يا يزن ازاى حصل كدا.
.
يزن بغضب:مش عارف هشوف اهو.
.
وبدأت سميه بالبكاء.
.
دخل الحارس واحضر ليزن الفديوهات رأى يزن شهد وهى تتوجه نحو بوابة الخدم وهى مسرعه ثم اخذت تاكسى.
.
يزن بغضب:مستحيل كدا شهد كانت سريعه وحتى نسيت موبايلها ولو كان الكلام دا صح كانت ع الاقل اخدت هدوم..يبقى اتخطفت.
.
حازم وجاسر قد وصلا.
.
حازم بخوف ع اخته:اى اللى حصل يا يزن.
.
جاسر:ف اى فهمونا يا جماعه.
.
يزن بغضب:هقولكوا كل حاجه بس اهم حاجه انت تعرف يا حازم حد اسمه سعيد.
.
حازم بتفكير ثم بصدمه:اه سعيد دا الدكتور اللى كان ف نفس المستشفى اللى شهد كانت بتتمرن فيها وهو اللى كان مسؤل عن مجموعتها وهو كان طلب ايديها قبل كدا بس احنا رفضنا.
يزن بغضب:شهد ليه مش قالتلى عن الموضوع.
.
حازم بقلق:يمكن مش كانت عايزه تضايقك او مش حطت الموضوع ف دماغها او مش كان فيه مناسبه تقولك.
يزن بغضب:طيب يلا بينا.
.
حازم وجاسر:ع فين.
يزن بغضب:هقولكوا كل حاجه اهو.
.
ركب ثلاثتهم السيارة وكان جاسر يقودها وقال يزن له بالتوجه الى مخزن بعيد كثيرا وطلب من حراسه بالتوجه معه.
.
حازم بقلق:طيب احنا رايحين فين.
.
يزن بغضب:رايحين لشهد ولو هو بس مس شعره منها انا مش هرحمه ابدا.
.
حازم:طيب ازاى وانت عرفت مكانها ازاى.
.
يزن بغضب:هقولك.
.
ثم قص عليه ما حدث.
.*flash back*
.
ف الساحل
.
توجه يزن الى شهد.
.
يزن بفرحه:اى رأيك.
.
شهد بفرحه:الله يا يزن دى جميله اوى فعلا.
.
يزن:كويس ان هى عجبتك.
.
شهد بابتسامة:طيب دى لمين.
.
يزن بفرحه:طيب يعنى دى هتكون لمين غيرك.
.
شهد بفرحه:الله دى ليا انا بس دى بمناسبة اى.
.
يزن بفرحه:بمناسبه احلى مناسبه ف العالم شهر عسالنا.
.
شهد بضحك:ههه اااه صحيح طيب شكرا يا عم يزن.
.
يزن بمرح:يا عم ويا يزن كمان ماشى يا ستى...المهم دى مش تقلعيها خالص من رقبتك.
.
شهد بفرحه:اوعدك.
.
*back*
.
حازم بتسأل:مش فاهم بردو بتقولى دا ليه.
.
يزن بغضب:يانى...انت مش فهمت يا سيدى السلسله اللى انا عطتها لشهد دى فيها جهاز تعقب مش عارف ليه انا كنت قلقان فجبتهولها وقلقى كان ف محله.
.
حازم بقلق:اااه برافو عليك بجد يا يزن طيب لسه قد اى.
.
يزن بغضب وتوعد:لسه قليل اوى.
.
_____*****______
كان سعيد يأمر رجاله ويقول:خد الفون دا وابعت موقعك ليزن علشان يجيلك وخد منه الورقه واطمن ان هو مش يلحقك وتعالى.
.
يزن بغضب:مانا جتلك اهو برجليا.
.
سعيد بخضه:ازاى...ازاى عرفت مكانا ازاى..وانت عايز اى مش شهد قالتلك طلقنى.
.
يزن بغضب:ع اساس يا سعيد انى صدقت انت يلا مفكرنى غبى زيك انا قولت انى وافقت علشان اريحك بس.
.
ثم بدأ ف ضربه وانقض رجاله ع رجال يزن ولكن لم يستطع احد غلبه وشارك حازم وجاسر ايضا ف هذا الشجار.
.
يزن بغضب:مراتى فين يا بن ال٠٠٠
.
سعيد وهو يشير باتجاه الباب:هنا.
.
فتح يزن الباب ووجدها ملقاه ع الارض تسيل دمائها فتوجه اليها سريعا:حبيبى..حبيبى...فوقى انا هنا جنبك.
.
شهد وهى ليست واعيه وتعتقد انها ف حلم:يزن انا اسفه انا كدبت انا والله بحبك اوى.
.
يزن وهو يضمه الى صدرة:وانا بعشقك يا قلب يزن.
.
ثم توجه الى سعيد واخذ ف لكمه وهو يقول:انت ازاى تمد ايدك عليها با ين ال٠٠٠٠ ازاى دى مدام يزن الالفى يا حيوان انت.
.
كان سعيد ف نهايته ويزن كان سيقتله الى ان اتت الشرطه التى ابلغها يزن عن الموقف وابعدت سعيد عن يزن.د وتوجه يزن الى شهد مرة اخرى وحملها بين يديه وتوجه بها الى المنزل وطلب استدعاء الطبيبه.
.
الطبيبه:حالتها صعبه شويه وجالها انهيار عصبى من الموقف الحقنه دى تاخدها كل ٦ ساعات وانا هبعت ممرضه تعتنى بيها.
.
يزن بحزن:اللى تشوفيه يا دكتورة.
.
ثم توجه اللى شهد:كدا يا شهد كنت هتسيبينى يا حبيبى..بس انا مش صدقت اى كلمه لانى عارف ان حبك نقى وصادق ليا اوى زي حبى ليكى.
اما رولا ف نفسها:رجعت الزباله دى تانى يمكن اقدرها تموت ع ايدى انا..انا هواريكى دا حتى الفرصه جتلى ع طبق من فضه.
.
_____****_____
أنت تقرأ
ملكت قلبى
Romanceحياتها كانت عبارة عن حزن وألم وعدم وجود امان لها الى ان آتى امانها ولكن كان بالنسبة لها انه يجب ان يكون هناك حب ليكون هناك أمان، دخلت عالمه وملكت قلبه، ودخل عالمها المظلم وجعل فيه النور وغيره كله فقط الفرح فيه.