28

5.5K 123 1
                                    


رولا وهى تلتفت اليه بصدمه: يزن بس ازاى...مش معقول.
.
يزن بسخريه:لا معقول اى دا انت متعرفيش ان انا رئيس العصابه اللى انت متفقه معاها ع خطف مراتى غريبه صح واحد يتفق مع ناس عايزن تخطف مراته.
.
سمر بصدمه ايضا:اى بتقول اى دا مستحيل لانك مش هتسمح تعمل كدا وبالذات ان شهد حامل.
.
يزن وهو يتوجه نحو الغرفه التى يوجد بها شهد ويفتحها ويأمر الحراس بتأمين المكان حتى لا يستطيع احد الهرب.
.
يزن وهو يتجه نحو شهد:هاااا انت حلوه يا حبيبى
..
شهد بتعب:الحمد لله انك جيت يا يزن...ايوخ يا حبيبى انا كويسه.
.
يزن وهو يحملها بين يديه ويتوجه بها اليهم.
.
يزن بخوف:طيب اقعدى يا شهد علشان ترتاحى.
.
رولا بغضب:انا مش عدت فاهمه حاجه طيب ازاى انا حتى شلت السلسله وازاى انت رئيس العصابه دى.
.
يزن ببرود:اهدى شويه يا رولا الصبر حلو بردو مش تحاولى تتعبى نفسك وانا هشرحلك كل حاجه.
.
سمر وهى تنظر لشهد:ازاى دا خلاص كان ناقص بس توقعها وخلاص كنت همشى من هنا وانا معايا الفلوس ازاى.
.
يزن ببرود:انا هقولك ازى....انا وشهد كنا متفقين ع حاجات كتير اوى ومنها انها تمثل انها حامل.
.
سمر بغضب وصدمه:اى يعنى هى مش حامل.
.
يزن بسخر:ومين قال كدا.
.
رولا بغضب:انت هتجننا يا يزن مش انت اللى بتقول انكو متفقين.
.
يزن ببرود:بس الاتفاق باظ.
.
رولا بغضب:انت هتخلينا ع نار كدا ولا اى ما تتكلم يا يزن خلينا نفهم ازاى قدرت توصل للزباله دى.
.
يزن بغضب:لما لسانك احسنلك احسن حسابك تقل اوى يا رولا وانا لحد دلوقتى مش عايز امد ايدى عليكى اصل الحاج مرببينى انى مش امد ايدى ع بنت.
.
سمر بغضب:احكى يا يزن وخلصنا.
.
يزن ببرود:من عينى يا سمر هو انا عندى اغلا منكو.
.
بدأ يزن ف الشرح لهم.
.
*Flash Back*
.
امام الكليه وف اخر يوم امتحانات.
.
يزن وهو يقول لشهد:بصى يا شهد انا قلقان جدا لان مش رولا بس هى عدوتنا ف حد تانى.
.
شهد بخوف:طيب مين دا وعايز اى منى.
.
يزن بتفكير:انا شاكك كدا ف حد بس مش هقولك دلوقتى انا عايزك تتصرفى عادى وعايزك بعد كدا يوم كدا تمثلى التعب وتروحى للدكتورة وتاخدينى معاكى علشان نتفق معاها انها تقول انك حامل.
.
شهد بتسأل:طيب لى دا كله.
.
يزن وهو يشرح لها:طبعا اللى بيكرهك دا مش هيستحمل يسمع انك حامل ابدا فلازم نشوف هو هيعمل اى.
.
شهد بتفهم:حاضر يا حبيبى.
.
يزن بتوعد:وانا لو اتأكدت اللى ف دماغى انا مش هرحمه ابدا.
.
*Back*
.
سمر بخوف:وانت بقا كنت شاكك ف مين.
.
يزن بسخريه:فيكى طبعا يا سمر انت فاكرة ان حازم مش حكالى حاجه..ههههههه انت تبقى هبله بقا حازم حكالى كل حاجه ومن زمان اوى وقال انك عنتى احسن بس انا مش غبى علشان اصدق وبصراحه حازم كمان مش صدقك اوى بس عمل نفسه انه مقتنع بكلامك الاهبل دى وكمان لما شهد حكتلى كل حاجه عن ماضيها وعرفت انك كنت بتساعدى مامتك انا شكيت فيكى بردو وشكيت بردو ف رولا وبالذات لما شوفتها ف الحفله وهى كانت قاعده مش طايقه حد فينا وبعدين شلت الحراسه والمراقبه عنها وانا كنت قاصد انى ابعت ناس ليكى علشان تسمعيهم وهما بيتكلمو عن العصابه اللى انا رئيسها وطبعا هما مش قالولك اسمى ولا حتى قابلتينى وانا اهو بعرفك بنفسى.
.
سمر بغضب:يعنى اى انا مش فاهمه شهد حامل ولا لاء.
.
يزن بفرحه:اااه شهد حامل.
.
رولا بعدم فهم:ازاى مش انت بتقول انك متفق معاها هتحمل ازاى.
.
يزن بفرحه:صبرا يا رولا هقولك اهو.
.
*Flash Back*
.
يزن وشهد بعد صعودهم الغرفه.
.
يزن وهو ينظر لشهد:انت ازاى تروحى للدكتورة كدا من غير اما تقوليلى انا كنت عايز اشرحلها كل حاجه علشان لو حد راح اتأكد وعرف ان دى مش حقيقه هنتكشف.
.
شهد بفرحه:بس يا يزن انا حامل.
.
يزن بعدم استوعاب:خلاص يا شهد احنا عدنا لوحدنا يعنى مش محتاجه انك تمثلى يا حبيبى.
.
شهد وهى تضحك:ههههههههه اهدى يا حبيبى بس انا بجد حامل.
.
يزن بصدمه:يعنى التعب اللى انت كنت بتتعبيه دا كان بجد.
.
شهد بفرحه:بصراحه اه وانا مش كنت عايزه اقولك حاجه دلوقتى غير الا لما كنت اروح للدكتورة وانا كنت رايحه ع انى عندى برد تعبانه شويه مش اكتر لقتها بتقولى مبروك يا مدام انت حامل.
.
يزن بفرحه شديده:يعنى انا مش عدت محتاج امثل انى فرحان لانى بجد هطييييير من الفرحه.
.
شهد بفرحه اكبر:وانا اكتر منك.
.
يزن:طيب يا شهد بلاش اللى انا قولته دا انا مش مستعد اعرض حياتك وحيات ابنى للخطر.
.
شهد بشرح:لا يا يزن احنا لازم نكمل افرض دلوقتى انا معرفتش مين اللى بيكرهنى دا وحاول يأزينى انا وابنى تانى ممكن اعرف اى اللى هيحصل بعد كدا لازم نعرفه يا يزن علشان نطرده من حياتنا خالص.
.
يزن بتفكير:طيب يا شهد خلاص بس لازم تاخدى بالك من نفسك.
.
شهد وهى تحتضنه بحب: حاضر يا حبيبى مش تقلق.
.
*Back*
.
رولا بغضب:طيب انت ازاى عرفت ان انا اللى مشتركه مع سمر.
.
يزن بسخريه:شكيت وحبيت اتأكد وبعتلك الناس واول مانت قربتى عليهم عرفت انك معاها واتفقتى معاهم وقولتى اسماء المشتركين ف الخطه طبعا اللى هم انت وسمر وجدها.
.
رولا بغضب:لعبتها صح يا يزن.
.
يزن بسخريه:وانت بردو لعبتيها صح.
.
رولا بغضب:لا ابدا لاننى مش حققت غايتى وهى انى اقتل البت دى هى واللى ف بطنها.
.
يزن بسخريه:لا لعبتيها صح اللى يخليكى تيجيلى ف نفس الوقت اللى مراتى جاتلى فيه يبقى انت زكيه واللى تخلى سمر تقطع السلسله تبقى زكيه وانك كمان مش عرفتى العصابه امتى هتخطفى شهد تبقى زكيه وان سمر هى اللى تخطفها يبقى دى جرأه منها...بس للاسف انت مش زكيه كفايه يا رولا.
.
رولا بغضب:هاااا بس مراتك صدقت انك بتخونها.
.
شهد بتعب:انا اسفه اوى بس انا مش صدقت انك بتخونى انا بس زعلت اوى يا يزن وكمان انت مش كنت قايلى بأسماء الناس اللى انت كنت شاكك فيهم وانا خرجت من الشركه وانا متعصبه من الموقف مش اكتر وكنت هرجع تانى بس بعد اما اهدى بس اللى حصل حصل.
.
يزن بحنان:وانا مش زعلان منك يا حبيبى ودلوقتى لازم تتعقبوا.
.
سمر بخوف:يعنى انت هتعمل فينا اى.
.
يزن بفرحه:انا هعمل الأتى بسم الله جدك يا سموره انا هوديه السجن لانه راجل عجوز بردو ومش يستحمل اللى انا هعمله فيه.
.
سمر بخوف:واا٠٠٠٠٠انا.
.
يزن ببرود:انا هعمل فيكى كل خير...دلوقتى انت هتتنزلى عن ورثك لدار للايتام علشان دا عمل انسانى زى مانت عارفه اهو يكون بردو تعويض ع اللى انت عملتيه وهتفضلى معايا كذا يوم اشبع وانا بشوفك بتتعزبى زى ماكنت بتعزبى مراتى.
.
ثم احضر وراق تنازل عن ميراثها واجبرها بالمضاء عليها وامر احد رجاله بان يأخذه الى مخبأ له وان تبقى اربعه ايام فيه دون اى طعام وشراب...ثم يتم تسليمها للشرطه.
.
سمر وهى تذهب:حرام عليك يا يزن والله حرام.
.
يزن وهو يوقف حراسه ويذهب اليها:ومراتى لما كانت بتقولك حرام مش سبتيها ليه ف حالها ها ممكن اعرف يالى عارف الحرام من الحلال زى ما بتقولى...خدوها يلا من وشى.
.
شهد وهى كانت تبكى لانها لم تتمنى يوم ان يحصل باختها هذا الامر:حرام يا يزن.
.
يزن وهو ينظر لها:اهو قلبك دا هو اللى بيوقعك عالطول وبتصدقى اى حد كدا بالساهل.. ارجوكى يا حبيبى اسمعيى وخلاص لان هما يستهادلو اللى انا هعملو فيهم.
.
شهد ببكاء:حاضر.
.
نظر يزن الى رولا نظرة حقد وكره:مش لسه غيرك انت وابوكى يا رولا.
.
رولا بغضب:ارجوك يا يزن مش تدخل بابا ف مشاكل هو مش ليه دخل فيها.
.
يزن بضحكه ساخره:ههه ابوكى دا ابوكى دا راس الثعبان انت مفكرة انك خبيثه كدا وحربايه من نفسك لا دانت ورثه الخبث دا من ابوكى.
.
رولا بعدم فهم:قصدك اى.
.
يزن بثبات وغضب:هقولك كل حاجه بس لما كله يجى.
.
ثم احضر الجميع وفيهم سعد والد رولا...وكان سعد لا يستطيع التحرك من كثرة الضرب.
.
رولا بغضب:اى اللى انت عملته دا يا حيوان انت دا بابى.
.
الحاج محمود بغضب:انت اتجننت يا يزن ازاى تعمل ف صاحب عمرى كدا هو مش ليه زنب لو بنته طلعت كدا.
.
يزن بغضب:انت مش عارف حاجه يا حاج.
.
شهد بتسأل:اى هو اللى عمله يا يزن مخليك متعصب كدا.
.
يزن بغضب وضعف ف نفس الوقت:هو السبب ف موت امى.
.
الجميع بصدمه:اى.
.
الحاج محمود بصدمه:اى يا يزن اللى انت بتقوله دا دا مستحيل.
.
يزن بسخريه وحزن:بس المستحيل عاد حقيقه يا حاج المستحيل عاد حقيقه ومفيش عند الناس دى حاجه اسمها مستحيل ممكن يعملوا اى حاجه علشان اللى ف بالهم حتى لو قتلوا واحده مش ليها زنب ف اى حاجه وحرموا ام من ابنها وابن من امه.
.
رولا بغضب:انت اتجننت يا يزن بابى عمره ما يعمل كدا ابدا.
.
يزن بسخريه:اللى يخليكى تعملى كدا يخلى ابوكى يعمل كدا.
.
رولا بغيظ:بس انا مش عملت كدا.
.
يزن بغضب:بس كنت هتعملى يا رولا ولا اى لا وكمان انت مش كنت هتقتلى روح واحده انت كنت هتقتلى ثلاثه يا رولا.
.
رولا بلامبالاه:هاااا واى يعنى.
.
يزن بغضب:انا هعرفك ازاى اى يعنى دى تبقى كل حاجه بالنسبه ليا.

ملكت قلبىحيث تعيش القصص. اكتشف الآن