'Teacher'
Bölüm: 3
Bu hafta yaptığım mini toplantı nedeniyle yanlızca bir gün tatil geçirmiş ve hafta içine, yani yoğun bir tempoya geri dönmüştüm.
Okul bahçesine girene kadar yorgun ve huysuz olan yüzüm, sabah sabah basketbol sahasında birbirini kovalayan öğrencileri görmemle güllerle açılıyordu."Günaydın öğretmenim, çantanızı taşıyabilir miyim?"
Arkamdan gelen bir sesle oraya dönmüş ve tıfıl bir erkek çocukla, yanında bekleyen bir kız çocuğunu görmüştüm.
"Büyüdüğünüzde memnuniyetle veririm çantamı ama şuan için küçüksünüz. Anlaştık mı?"Eğilip saçlarını okşarken kurduğum cümleyle, her ikisi de masum gülücüklerinden yollamış ve yanımdan ayrılmışlardı.
Ders zilinin az kaldığı dakikalarda biraz hızlanıp öğretmenler odasına girmiş ve birden fazla ders kitabının olduğu çantamı masama boşaltmıştım.
Şuanda olan dersimin kitaplarını yerleştirirken ise zil çalmış ve öğretmen arkadaşlarıma selam vererek odadan çıkmamı sağlamıştı.Kendi sınıfım olan şubeye girdiğimde, bütün öğrenciler ayağa kalkmış ve beni selamlamışlardı.
"Günaydın, oturabilirsiniz çocuklar."Gürültüyle oturduklarında, gülümsemiş ve üzerimdeki ceketi çıkarıp sandalyeme asmıştım. Tahta kalemlerimi masaya dizdikten sonra ise kollarımı göğsümde birleştirip sınıfın ortasında yerimi almıştım.
"Dün küçük bir toplantı yaptık çocuklar, bundan hepinizin haberi vardır diye tahmin ediyorum. Kiminizin annesi ve babası, kiminizin ise ailesinden olan bireyleri geldi. Zaten sınıf genelinde olan bir toplantı değildi, sadece bazı öğrencilerin velilerinin gelmesini istemiştim. Demek istediğim.."
"Mesela benim abim geldi öğretmenim."
En arkadan Yugyeom parmak kaldırıp konuştuğunda, gülmüş ve elimi indirmesi için sallamıştım."Evet Yugyeom, aynen. Her neyse.. demek istediğim çocuklar, velinizi bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim. Benim buradaki bir nevi amacım, sorumluluklarınızı biliyor olup olmadığınızı merak etmek. Ama görüyorum ki gerçekten de bunun çok güzel bir şekilde farkındasınız. Şimdi çok uzatmadan derse gireceğim."
Masama doğru ilerleyip tahta kalemlerimi aldığımda, sınıfta mırıltılar yükselmeye başlamıştı.
"Ama öğretmenim konu olarak ileride olduğumuzu söylemiştiniz.."¤
Çıkış zili çaldığında, bugünün çok yoğun ve aynı zamanda hızlı geçtiğini fark etmiştim. Çocuklarla olmak, eğlenerek öğretmek ve onların dilinden anlamaya çalışmak ne kadar güzel olsa da, eve gidip kitap eşliğinde uykuya dalmak hayallerimi süsleyen bir vazgeçilmezdi benim için.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Teacher | vmin
Fiksi Penggemar》Öğrencimin abisi ilgimi fazlasıyla çekmeye başlamıştı. '231120'