Bruce & Natasha

82 18 4
                                    

Bruce seděl na podlaze a velmi intenzivně sledoval neozdobený malý smrk, který stál přímo před ním. Ráno se s Peterem vydal do obchodu a nechal mladého Starka, aby mu vybral vánoční ozdoby, neboť on v tom neměl žádnou praxi a rozhodl se, že Natashe připraví krásné Vánoce. Jejich první v novém bytě. Proto teď seděl na zemi a snažil se chytit vánočního ducha. Už hodinu poslouchal klasické vánoční koledy, neb Bruce byl odjakživa spíše přes klasiku. Cukroví, které pekl Peter s Pepper, už dávno snědl. Venku ani stopa po sněhu a on se pomalu začínal cítit ztraceně.

Bruce nikdy Vánoce doopravdy neslavil. Ne potom, co jeho maminka zemřela. Roky poté si v sobě nosil hroznou bolest. Byl ještě dítě. Byly momenty, kdy se bál, že se jeho otec vrátí. Že mu vezme i jeho tetu Susan, která se ho po té tragédii ujala. Susan si pamatoval dobře. Byla na něj vždycky hodná. Taky si pamatoval, že Vánoce u nich byly docela pěkné, on jen neměl nikdy náladu na to je slavit. Na univerzitě se vždycky raději ponořil do práce, pak se stala nehoda s gamma zářením a pak odjel do zemí třetího světa. S Avengers měli jen vánoční večírky a to bylo všechno. Měl s tímto svátkem zkrátka žalostně málo zkušeností.

„Vypadáš jako ztracené štěně," poškádlila jej Nat, která se vrátila z práce přibližně před pěti minutami a našla svého přítele, jak tu sedí na zemi s očima přilepenýma ke stromu a absolutně nemá ponětí o její přítomnosti.

Vědec párkrát zamrkal, než se otočil na rudovlásku. „Nat! Ty už jsi doma," řekl s úsměvem a vyskočil na nohy, aby ji mohl obejmout na přivítanou.

„Už asi pět minut, ale ten strom je evidentně zajímavější než já," zasmála se. Tolik ji bavilo si ho dobírat.

„Promiň, já..." začal, ale ihned se zase odmlčel. Kousek od ní odstoupil a nervózně se poškrábal na zátylku, jak to měl ve zvyku. „Chtěl jsem tě překvapit, ale nějak si s tím nevím rady."

Nat se nad jeho slovy rozněžnila. „Asi nejsme ti nejpovolanější ke zdobení vánočního stromku, ale víš co? To nevadí. Hlavní je to, že to uděláme společně a bude to dobře strávený čas," sdělila mu s menším úsměvem. Jak se ukázalo, žít prostý život bylo těžší, než se zdálo. Ale oba se snažili. Sama Vánoce nikdy neslavila, ale vzpomněla si, jak jí Peter vyprávěl o tom, jak zdobili stromeček s Michelle. Po celou dobu vyprávění z jeho tváře nezmizel úsměv a Nat usadila, že se spolu dobře bavili.

„Máš pravdu," souhlasil a věnoval jí jeden ze svých šťastných úsměvů.

„Zbožňuju tě," vyhrkla trochu plaše. „Mimochodem, Pepper něco říkala o vynikajících perníčcích," zamluvila to rychle.

Bruce na ni trochu vyplašeně vykulil oči. „To ano, byly vážně vynikající. Tak moc, že jsem je snědl," zamumlal zahanbeně.

„Prominu ti to jen z toho důvodu, že zítra k nim jdeme na oběd, takže dostanu svou porci perníčků, o které se s tebou nepodělím," oznámila mu s přimhouřenýma očima. „Pojďme radši na ten stromeček."

Tak se společně pustili do zdobení, které ve většině času vypadalo jako spíše chaotické bojování s ozdobami, ne-li se samotným stromem. Nakonec se jim to ale podařilo, a i když to nebyl na pohled ten nejhezčí vánoční stromeček, oni byli spokojení. Byl to totiž jejich vánoční stromeček a na ničem jiném nezáleželo.

„Jen abys věděla, taky tě zbožňuju," šeptl Bruce později večer, když spolu seděli na gauči a sledovali Grinche, o kterém Peter tvrdil, že ho musí vidět. A kdo byli oni, aby protestovali jejich synovci?

„Sleduj film, ať ti něco neuteče," zašeptala rudovláska nazpátek, ale na tváři jí hrál úsměv, který schovala tím, že se napila ze svého hrníčku s horkou čokoládou.

Bohužel pro ně ani tento rok nebyl příliš jednoduchý, ale Natasha si byla jistá, že teď už je čeká jen to dobré. Dokud budou spolu, zvládnou všechno, co jim osud postaví do cesty.

Ďáblovy Vánoce ✔ | ᵖᵉᵖᵖᵉʳᵒⁿʸ ˢᵖⁱᵈᵉʳˢᵒⁿ ᵃᵈᵛᵉⁿᵗKde žijí příběhy. Začni objevovat