„Ty se zde skutečně nudíš," podotkla.
Loki protočil očima. „Tak samozřejmě, že ano. Co tady mám asi tak dělat? Péct sušenky?"
„A proč ne?" pokrčila rameny Pepper.
Na Lokiho slova tedy skutečně došlo a k jeho mrzutosti ho Pepper s Peterem donutili k tomu, aby s nimi upekl sušenky, jež Peter miloval a dle jeho názoru o Vánocích nesměly chybět. A jak by Loki těm dvěma dokázal říct ne?
Jak se ukázalo, Loki s Peterem byli spíš přítěží, než dvěma pomocníky, ale Pepper to nevadilo. Byla ráda, že s nimi může trávit svůj volný čas, a byť Loki stále nebyl tolik povídavý, její laskavost a Peterova dobrosrdečná povaha jej nakonec přece jenom alespoň trochu rozmluvily.
„Petere, zapneš mi troubu?" požádala svého syna, zatímco míchala těsto. Peter ji poslechl a vyskočil na nohy.
„S čím mohu pomoct já?" zeptal se ze slušnosti Loki, protože tu nechtěl jen tak sedět a okounět.
Pepper se na něj podívala a usmála se. „Ty se dobře dívej, protože příští rok budeš s Peterem péct sušenky ty a já se pro změnu budu dívat," poškádlila ho a Loki zbledl ještě o jeden odstín. Peter se zasmál.
„To bude super," podotkl a sedl si zase zpátky vedle Lokiho, jenž přemítal, že něco takového přece super být nemůže. „My dva teď budeme mít ten nejdůležitější úkol: vylízat těsto z misky," prozradil mu tajemně a mlsně si olízl rty. „Je to ta nejlepší věc, kterou jsi kdy jedl."
Pepper se rozesmála. „To je opravdu ten nejdůležitější úkol. Co třeba, kdyby sis to těsto nejdřív sám udělal, ty mlsoune, hm? Bude tě bolet břicho," poučila ho, naposledy promíchala těsto, a potom ho začala pomocí dvou lžic dávat ve tvaru sušenek na plech.
„Věř mi, že to je na pečení úplně ta nejlepší část," trval si na svém Peter, který to všechno šeptal Lokimu. Věděl, že syrové těsto není zrovna moc zdravé jíst, když ono ale bylo tak dobré! „Ty jsi přece bůh neplechy! To jsi ještě nikdy potají nejedl syrové těsto z misky?" ptal se Lokiho, jenž k jeho překvapení zavrtěl hlavou. „Víš, že to musíme napravit? Teď mě mrzí, že jsem ti řekl, že budeme jen sedět a koukat se, jak to mámě jde. Já jsem jí s pečením vždycky pomáhal jako malý a byla to jedna z nejlepších věcí!"
Pepper se usmála, nijak ale do rozhovoru nevstupovala. Věděla, že teď možná přijde ta šance, kdy se jim podaří zjistit aspoň něco málo o Lokiho minulosti.
„U nás na Ásgardu jsme měli kuchaře, kteří nám vařili, a já s Thorem jsme měli zakázáno chodit do kuchyně, tudíž jsem nic takového ani zažít nemohl," odpověděl mu Loki a zatvářil se zvláštně.
Peter ho chytil za předloktí. „Tak víš co? Upečeme spolu vánoční cukroví. Sice to asi dopadne katastroficky, ale bude to zábava! A o to jde. Užít si to, strávit s někým čas a když se povede výsledek, tak tím můžeme druhé i potěšit," vysvětloval mu se zápalem.
„Tak - tak dobře," dostal ze sebe trochu zmateně Loki. Jak by mohl odmítnout? A zvlášť, když o tom Peter tak nadšeně mluvil!
Peter a Pepper si vyměnili pohled a rozzářili se. S nimi skutečně Loki přestával být tolik uzavřený, chladný a odtažitý, a oni se mu snažili vždycky dávat najevo, že jim na něm záleží, že ho mají rádi. Možná to Loki skutečně začínal vnímat, že je důležitý a výjimečný.
„Tak fajn. Dělám to velmi nerada, ale tumáte," povzdechla si naoko zoufale Pepper, ale usmívala se, a postavila před ně mísu a dvě lžičky, aby mohli těsto pořádně vyškrabat. Peter se zaculil, chopil se lžíce a nabral si kus těsta. Strčil si jej do pusy a s přivřenýma očima jej labužnicky žužlal. Pepper se při pohledu na něj rozesmála a Peter Lokimu naznačil, aby si dal taky.
Loki ho trochu nejistě poslechl, nabral si a vložil si lžíci do pusy. Na jazyku se mu rozprostřela sladkost a chuť čokolády. Skutečně. Peter měl pravdu. Byla to jedna z nejlepších věcí, které ochutnal.
ČTEŠ
Ďáblovy Vánoce ✔ | ᵖᵉᵖᵖᵉʳᵒⁿʸ ˢᵖⁱᵈᵉʳˢᵒⁿ ᵃᵈᵛᵉⁿᵗ
FanficNa Vánoce vedou všechny cesty domů. I ty samotného Ďábla. Koneckonců i Peklo je něčím domovem. ------------------------------------------------------------------ 1.12.2020 - 24.12.2020 © @newky1 & smilingxqueen 2020 Dokonalý cover je práce úžasné @...