„No není to nádhera?" zvolal Peter a zasněně se rozhlížel všude kolem, na přenádherně vyzdobený New York a padající vločky, které se snášely k zemi, na okolní budovy a i jim do vlasů. Peter zbožňoval Vánoce, protože v ten den mohl mít blízko u sebe všechny ty, které miloval.
Loki se potměšile ušklíbl a vrazil si ruce hluboko do kapes černého kabátu. Sice mu nebyla zima, ale Peter tvrdil, že by si měl vzít kabát, protože jinak by vzbudil pozornost u kolemjdoucích lidí, jimž by bylo divné, že jde v zimě tak nalehko. „Už jsem viděl i nádhernější věci," utrousil a zamračeně se podíval na procházející mladou dívku, jež mu věnovala pohled.
„Jako například?" otázal se Peter a s otázkou a dychtivostí v očích se na něj ohlédl.
„Jako například prolitou krev mých nepřátel," odpověděl mu naprosto klidně Loki a na tváři se mu objevil spokojený úsměv, když si tu vzpomínku připomněl.
„To muselo být úžasný -"
„To bylo."
„- ale jsou Vánoce. A aspoň na ten jeden den bys mohl být mírumilovná lidská bytost," zašklíbil se na něj a v očích se mu objevily rošťácké ohníčky.
„Á, už tu máme jeden velký problém. Nejsem lidská bytost," posmíval se mu spokojený Loki a pohrdavým pohledem přejel příšerně křiklavě vyzdobené výlohy, jež měly lákat zákazníky. Dle Lokiho názoru je spíš odpuzovaly, ale k jeho překvapení, když nakoukli dovnitř, zjistil, že je krámek skoro plný. Neuvěřitelné.
„Nechytej se mě za slovo," povzdechl si Peter a pak mávl rukou. „Tady nic dobrýho mít nebudou. Teda možná budou, ale ne pro mámu. Máma musí dostat nějakej speciální dárek," přemýšlel nahlas a trochu zklamaně odvrátil pohled.
„To máš pravdu, že pro mámu - pro tvoji mámu," dodal rychle, aby to Peter nepostřehl, „musíme sehnat něco speciálního. Samozřejmě, že bych jí s radostí přenechal jeden ze svých nejlepších nožů, ale obávám se, že to by se tvému otci asi příliš nelíbilo..."
„Na tom něco bude," souhlasil s ním Peter a než to Loki stihl zaznamenat, hodil po něm sněhovou kouli, která se mu okamžitě rozprskla na jeho hrudi. Loki se na něj nevěřícně podíval, ale Peter se jen chechtal. „No co? Jsou přece Vánoce a je sníh. Musíme ho využít, než rozta-" Svou větu ani nestihl ukončit, protože Loki po něm v tu chvíli na oplátku také hodil sněhovou kouli. A trefil se přesně tak, jak chtěl - přímo do jeho tváře, až se mu trocha sněhu dostala do úst. „To byla podpásovka!" zvolal, zatímco si z tváře otíral ledový sníh, ale smál se.
„To spíš byla dotvářovka," šklebil se Loki a honem se vydal na cestu, vyhýbaje se Peterovým letícím sněhovým koulím. Vydrželi po sobě házet sníh skoro celou cestu, a ani jednoho to neunavilo. A jak si Loki musel později přiznat, vlastně se docela dobře bavil. Peter v něm probudil jeho spící dětské já, jež musel i v minulosti potlačovat a nerozvinout v plné míře.
„Loki, podívej!" zavolal na něj nyní Peter a otřepával ze sebe sníh. Loki se ukázal jako dobrý soupeř, ale i Peter Lokiho docela překvapil nejrůznějšími triky, jež dokázal i bez kouzel. „Hele!" Ukázal prstem do výlohy a společně se k ní vydali. Bylo to zlatnictví a zřejmě měly vystavené ty nejlepší - a přesto docela decentní a nepřeplácané - šperky.
Oba dva tmavovlásci si vyměnili pohled a věděli, že myslí na to samé. Peter přitiskl obličej na sklo a Loki si zálibně prohlížel výběr. „Který ti přijde nejlepší?" zeptal se ho Peter. Nevěděl, kam se dívat dřív, a pak k Lokimu dychtivě zvedl pohled. Loki si pozorně vybíral, který mu přijde nejlepší - a pak mu padl do oka.
„Podívej, tenhle," řekl mu a ukázal na tenký zlatý řetízek s malým přívěskem ve tvaru srdce.
„Ten je perfektní," vydechl Peter, naprosto okouzlený. Tohle byl dokonalý dárek.
Oba dva se na sebe usmáli.
Tenhle náhrdelník byl pro Pepper jako dělaný.
•••
Tímto se s vámi pro tento rok loučíme, doufáme, že se vám jednohubky líbily❤ přejeme vám krásné Vánoce, užijte si je a přes prázdniny si odpočiňte, a také šťastný nový rok❤
newky & millie❤
ČTEŠ
Ďáblovy Vánoce ✔ | ᵖᵉᵖᵖᵉʳᵒⁿʸ ˢᵖⁱᵈᵉʳˢᵒⁿ ᵃᵈᵛᵉⁿᵗ
FanficNa Vánoce vedou všechny cesty domů. I ty samotného Ďábla. Koneckonců i Peklo je něčím domovem. ------------------------------------------------------------------ 1.12.2020 - 24.12.2020 © @newky1 & smilingxqueen 2020 Dokonalý cover je práce úžasné @...