Luku 2.

2.4K 118 14
                                    

Huoneeni oli kuin pyörremyrskyn jäljiltä. Vaatteita oli lattialla ja sängyllä, kirjoituspöytäni oli täynnä papereita ja lisäksi sänkyni oli jäänyt petaamatta. Oveni oikealla puolella oli kirjahylly ja peili, jonka alla oli laatikko mihin laitoin vaatteeni aamuisin paitsi tänään, jolloin melkein myöhästyin koulusta.Vaatekaappini oli oven vasemmalla puolella ja sen vieressä oli tv-hyllykkö. Istahdin sänkyni reunalle ja heitin reppuni laatikon päälle, mutta se tipahti heti alas. Annoin sen olla lattialla ja menin sänkyni yli työpöydälleni ja avasin tietokoneeni.

Äiti huusi syömään seitsemän aikaan ja huomasin kuinka nälkä minulla oli. Olin tehnyt puolitoistatuntia äidinkielen kirjaraporttia, jonka onnekseni, sain valmiiksi. Lähdin alakertaan keittiöön päin, missä äiti jo istui pöydässä laittamassa itselleen salaattia. Kiersin pöydän ja menin hakemaan jääkaapista maidon. Istuin äitiä vastapäätä ja söin eilistä makaronilaatikkoa. Söimme hiljaisuuden vallitessa, välillä äiti kyseli koulusta ja kavereista. Äiti ei koskaan puhunut isästä mitään, vaikka olen kysynyt isän työstä, mutta sain aina epämääräisiä vastauksia, joten olen luovuttanut sen suhteen. Isä matkusti paljon ja olen saanut sellaisen käsityksen, että isä on tärkeä ihminen työssään.
Nousin pöydästä ja vein astiat lavuaariin. Äiti laittoi salaatin ja maidon jääkaappiin ja lähti sitten työhuoneeseensa. Äiti työskenteli poliisina, joten meillä ei ole ollut aikaa viettää laatuaikaa, paitsi yhteiset ateriat.
Lähdin suoraan ruokapöydästä suihkuun ja pesemään hampaat. Pesin hiukseni vaniljan tuoksuisella shampoolla ja hoitoaineella. Suihkun jälkeen käärin hiukseni pyyhkeeseen ja vaihdoin yövaatteiksi mustan topin ja siniset minishortsit.
Hampaiden pesun jälkeen olin valmis ja menin toivottamaan äitille hyvät yöt, jonka jälkeen suuntasin huoneeseeni. Otin puhelimeni, joka oli normaali samsungin puhelin, ja menin sängylleni makaamaan pimeässä huoneessa. Viestittelin yhteentoista asti Jessican kanssa, kunnes väsymys iski ja laitoin puhelimeni pöydälle ja menin nukkumaan.
Viikonloppu suhahti läksyjen ja kavereiden parissa, mutta nyt koitti maanantai ja olin jälleen kerran nukkunut pommiin. Puin nopeasti vaatteet ja pesin hampaat, mutta aika ei riittänyt, kun kello oli varttia vaille kahdeksan ja Jessica oli pihassa Mersunsa kanssa. Jätin meikkaamisen välistä, vaikka sitä en juuri tarvitse, koska ripseni ovat tummat ja kasvoissani ei ole epäpuhtauksia juuri koskaan, mutta käytän meikkiä joskus, jos aikaa riittää. Jessica tööttäili ulkona, kun olin vasta syöksynyt alas ja hakenut keittiöstä omenan. Äiti oli lähtenyt aikaa sitten ja oli unohtanut herättää ennenkuin lähti. Juoksin Jessican autoon ja menossa oli jo kolmas tööttäys serenadi. Heti kun sain oven kiinni, Jessica painoi täyttä kaasua pois kotipihaltamme.

Ehdimme kouluun juuri ja juuri, joten syöksyin suoraan englannin tunnille. Jessicalla oli matikkaa juuri nyt, joten istuin aina yksin englannin tunnilla. Mutta nyt kun olin menossa paikalleni, viereisellä penkillä istui mustahiuksinen poika, jolla oli sininen kauluspaita ja mustat farkut. Poika heitti reppunsa pulpetille ja otti sieltä kynän ja vihon.
Istuin aina takarivissä oikealla puolella paripulpetteja, mutta nyt paikallani istui tuo poika, joka oli vaalea kuin lumi ja hiukset mustat kuin yötaivas. Lähdin kävelemään paikalleni kiinnittämättä mitään huomiota Jackiin, joka istui etupulpetissa ja huuteli nimeäni. Istahdin pojan viereen ja otin laukustani kirjat ja puhelimen. Laitoin Jessicalle pikaisen viestin viereisestä pojasta ja sitten muistin, että luokallemme tuli uusi poika tänään. Vieressäni istuva poika oli varmasti hän. Poika katsoi suoraan taululle ja ei katsonut päinkään minuun, joten annoin tervehtimisen olla ja keskityin opettaja Dabnyn opetukseen. Tunti vierähti kuin siivillä eikä poika vieressäni sanonut mitään.
Viimeinkin Dabny lopetteli tuntia kokouksensa vuoksi ja kertoi läksyt. Merkkasin kaiken ylös, kunnes poika kääntyi puoleeni. Hän katseli minua, kun laitoin kirjat laukkuuni ja kun olin nousemassa, poika avasi suunsa.
" Hei, olen Niclas."

Langennut langenneeseen  [finnish]Where stories live. Discover now