Luku 4.

1.7K 106 4
                                    

Ensin Niclas tulee luokalleni, sitten hän on jokaisella tunnilla, missä minäkin olen, ja nyt hän asuu naapurissani. Vaikka Niclas olikin mukava ja komea, minua silti epäilytti tämä kaikki.
Juoksin äkkiä takaisin sisälle ja suuntasin suoraan huoneeni ikkunalle, josta näkyi Niclaksen talo. Hän jutteli työmiehille ulkona, kunnes sisällä olleet miehet tulivat pois talosta ja lähtivät. Niclas siirsi moottoripyöränsä talon nurkalle ja nosti katseensa ikkunaani kohti. Katseemme kohtasivat ja huomasin, kuinka Niclas otti lyhyitä askelia taloani kohti, mutta piti katseensa kokoa ajan minussa. Lähdin kävelemään taaksepäin, kunnes olin poissa ikkunalta ja lähdin juosten alakertaan. Eteinen oli tyhjä, mutta ovi auki. Menin eteiseen ja suljin ulko-oven. Lähdin menemään keittiön ikkunalle, kunnes huomasin liikettä rappusten luona. Käännyin ympäri ja otin puukkotelineestä vihannesveitsen ja menin rappusten luo. Oli hiljaista ja kuulin vain oman hengitykseni. Olin paikoillani muutaman minuutin, kunnes menin huoneeseeni ja lukittauduin sinne. Muistin juuri, että äiti ei tulisikaan yöksi kotiin, mikä sai minut pelkäämään.

Olin unohtanut kokonaan isän, jonka piti tulla kotiin tänään ja kun ovi kävi, juoksin alakertaan veitsi kädessä, pelästyttäen isäni. Isä oli n.190 cm pitkä ja hänellä oli ruskeat lyhyet hiukset, joihin kuului myös pulisongit, joita hän ei suostunut ajamaan pois. Isällä oli tyylikäs puku päällä niin kuin aina, mutta nyt isä näytti väsyneemmältä kuin yleensä.
Kerroin hänelle, mitä oli tapahtunut ja miksi kuljin veitsen kanssa edelleen. Isä lähti tarkistamaan koko talon ja palattuaan hän sanoi, ettei ollut nähnyt mitään, mikä puuttuisi. Vein veitsen keittiöön takaisin ja menin huoneeseeni sulkien oveni ja varmistamalla, että ikkunani oli lukossa. Nukuin yöllä pätkittäin ja näin unta Niclaksesta, joka tuli minua kohti puukko kädessä ja murhaava katse naamallaan.

Aamulla jouduin käyttämään meikkivoidetta peittääkseni tummat silmänaluseni. Kun olin valmis, menin keittiöön, jossa isä joi kahvia ja valmistautui lähtemään työmatkalle taas. Minulla oli aikaa syödä aamupalaa, mutta jostain syystä en ollut nälkäinen ollenkaan. Viestittelin Jessican kanssa kyydeistä kunnes kuulin koputusta ovelta. Isä katsoi minuun päin ja käski mennä avaamaan oven.
Ei Jessican olisi pitänyt tulla hakemaan vielä, mutta ovella saattaisi olla isän tuttuja, mietin ja menin ovelle. Käänsin oven kahvan ja tuijotin Niclasta hämilläni. Niclaksella oli mustat farkut, valkoiset tennarit ja musta nahkatakki, joka sopi hänen mustiin sekaisiin hiuksiinsa. Hän nojasi seinää vasten, kädet taskuissa ja katse kiinnitettynä minuun.
" Öm.. Hei Niclas." sanoin hiljaisuuden jälkeen.
" Haluatko tulla samaa matkaa? " Niclas sanoi ja tuli eteeni.
" Oikeastaan olen menossa Jessican kyydillä. "
" Peru se, minä vien sinut."
Niclas hymyili ja se sai minutkin hymyilemään.
Jos menisin hänen kyytiinsä, voisin esittää muutamia kysymyksiä ja vaikka minua pelotti, mitä eilen oli tapahtunut, en voisi kysyä häneltä siitä.
Laitoin Jessicalle viestiä, mutta en kertonut koko tarinaa, vaan sen, että sain kyydin toisaalta. Katsoin taas Niclakseen, joka heilutteli avaimiaan.
" Hyvä on, tulen kyydilläsi, mutta käyn ensin hakemassa laukkuni ja takkini." sen sanottuani Niclas vinkkasi silmäänsä ja meni talollensa päin. Menin hakemaan laukkuni ja olin menossa keittiöön sanomaan isälle hyvästit, mutta isä oli ehtinyt jo lähteä. Lähdin ulos, mutta laitoin ensin oven lukkoon ja varmistin, että kotiavaimet olivat taskussani. Niclas seisoi terassillaan ja nähdessään minut, hän tuli minua päin ja lähti ohjaamaan talonsa nurkalle päin, jossa kökötti moottoripyörä. En koskaan ollut moottoripyörän kyydissä ja se kauhistutti minua.
" No, hyppää kyytiin. " Niclas sanoi ja ojensi samalla kypärän. Hän otti toisen kypärän pyörän vierestä ja laittoi päähänsä. Tungin omani päähän, tosin se ei meinannut mennä, koska hiukseni olivat korkealla ponnarilla. Laitoin kypärän kiinni ja menin Niclaksen taakse istumaan ja otin kiinni hänen takistaan. Minua kauhistutti, etten saanut kunnon otetta ja Niclas huomasi sen. Niclas otti käteni takistaan ja laittoi ne ympärillensä, että painauduin kunnolla häntä vasten ja haistoin saippuan ja nahkan tuoksun. Niclas painoi kaasua ja olimme liikkeellä.

//Anteeksi kun alku on tylsä, mutta nyt alkaa tapahtua.//

Langennut langenneeseen  [finnish]Where stories live. Discover now