40🌼

2.9K 179 108
                                    

"Apa yang Ara dah buat apa Widad?! Sampai pecah tepi bibir dia?!"berang Puan Kim.

Widad hanya terdiam diri di sebelah eomma kepada Aysar.

"Yang awak tengking menantu saya ni dah kenapa?Kenapa awak nak bela sangat orang luar macam dia??Saya tak fahamlah dengan awak!"sampuk Tuan Kim.

"Menantu kesayangan awak tu dah cederakan anak orang.Takkan awak nak bela dia pulak?"

Naura mengetap gigi menahan geram.Macam mana eomma boleh tahu pasal benda ni?Ni mesti sebab betina ni yang mengadu.Sayang betul eomma pada Widad sampai sanggup ambik flight datang sini semata-mata mahu membela perempuan itu.

Aysar memandang isterinya.Naura kelihatan sedang menahan rasa apabila melihat tangannya yang dikepal erat kerana menahan amarah.

"Kenapa eomma nak bela sangat dia?Ara menantu eomma bukan dia.Tak cukup baik lagi ke Ara di mana eomma?Eomma memang tak sukakan Ara sejak dulu lagi.Kenapa?Kenapa susah sangat eomma nak terima Ara?"tutur Naura dengan nada yang sedikit keras.

"Aku memang tak suka kau!Kau tu hanya bawa masalah pada anak aku!"balas Puan Kim.

"Eomma!"Aysar agak terkejut mendengar kata-kata eommanya.

Naura berdecit sinis.

Kalau sebelum ni dia hanya diam kerana masih ada rasa hormat terhadap wanita itu tapi kini dirasakan bahawa ibu mertuanya sudah melampau.

"Ara layan eomma baik-baik tapi ini yang Ara dapat?Fuhh terima kasih sangat-sangat.Terharu pulak rasa"sinis Naura.

"Sayang..."

Naura langsung tidak menghiraukan suaminya.

"Abang...saya dah cakap semalam kan yang saya akan keluar dari rumah ni kalau perempuan tak guna ni jejakkan kaki dia dalam rumah ni.

Maybe abang ingat saya main-main.Sorry tapi saya tak pernah main-main dengan kata-kata saya"rahang Naura mengeras lagi.

"Sayang...abang minta maaf pasal semalam.Abang betul-betul takde niat nak cakap macam tu"pujuk Aysar kesal dengan apa yang dia katakan kepada Naura semalam.

"Saya yang salah kan?Kenapa abang pulak yang nak mintak maaf?"balas Naura dengan nada yang agak dingin.

Naura mengeluh panjang.

"Saya nak minta izin.Saya nak balik kondo saya.Saya nak tenangkan diri.Saya tak nak gaduh dengan sape-sape.So please izinkan saya balik kondo dengan anak-anak"

"What??Kenapa nak bawak anak-anak kita sekali??"

"Sebab saya tak nak anak-anak saya dekat dengan perempuan tak guna tu.Jadi please izinkan saya..."

Aysar terdiam.

Walaupun hanya sementara namun hatinya tetap berat untuk membiarkan anak-anak dan isterinya bersendirian di kondo.

"Sayang tak boleh ke sayang stay sini?"

"Tak boleh.Saya tak boleh tengok perempuan tak guna ni kat depan mata saya lebih-lebih lagi dekat dengan anak-anak saya.

Plus...eomma bukannya suka saya ada kat sini"mata bulat Naura melirik ke arah ibu mertuanya.

Puan Kim menjeling tajam ke arah menantunya.

"See... she's don't like me.Your mom only like that snake"sinis Naura.

"Biadap!"

Naura hanya beriak biasa.

[C]Nasuha Cassandra S2 Where stories live. Discover now