Igor pov.
Előttünk pár méterre egy ragyogó fényt láttunk és amikor közelebb mentünk olyan látvány tárult a szemünk elé amilyet régész és antropológus még nem látott. Egy hatalmas terem aranyozott boltívvel, benne két letakart álvánnyal. Mind a ketten tudtuk, hogy mik vannak a vastag kézi szövéses anyag alatt, de a kíváncsiságunk legyűrte az óvatosságunkat, ezért felhajtottam a jobb oldalon lévőt. Egy csontváz, egy felbecsülhetetlen értékű arany halottimaszkkal az arcán, a ruhája foszlányai alapján selyembe volt burkolva és arany ékszerek fedték minden végtagját.
– A másik hulla ugyanígy ki van cicomázva, de korona van a fején. Tehát, aki melletted van az a feleség...habár... – lépet mellém és jobban felhúzta az anyagot. Kidülledt a szeme és tátva maradt a szája.
– Mi az? — kérdeztem felvont szemöldökkel.
– Nem lehet, hogy ez egy családi sír és két testvért temettek ide? — kérdezte reménykedve.
— Nem hinném. A maszkok hasonlósága és a ruháik alapján ez itt férj és feleség, miért? – kérdeztem kíváncsian.
– Inkább férj és férj, a medencecsont alapján mind a kettő férfi. — mondta komolyan, mire nekem leesett az állam. Hallottam már olyanról, hogy a királyok házasodtak férfiakkal, akiket titokban nőként könyveltek el, de élő bizonyítékot nem találtak még rá.
– Ez hihetetlen. – mondtam ámulva.
— Az! Hívjuk őket úgy, hogy "király" és "királynő"? – kérdezte Roger.
– Legyen. Mit tudsz mondani a királynőről? – kérdeztem izgatottan.
– Férfi, talán tizenöt–húsz év közötti, a csontok elszíneződése alapján már legalább ezer éve halott. A vizsgálat után tudok pontosítani, de a csontkopás alapján szerintem valamilyen betegségben halt meg még a király előtt. A király szintén férfi, húsz–harminc év közötti minden jel arra utal, hogy a negyedik és ötödik borda között mélyen egy éles tárgy hatolt be és az okozta a halálát.
— Tehát leszúrták, nem bírtad volna ezt mondani? — kuncogtam.
– Nem ezért kapok hét számjegyű fizetést. – mosolygott.
– Fotózzuk le ezeket az írásokat, talán Joe tud majd mesélni valamit. — mondtam és vetettem egy utolsó pillantást a királynőre. – Kik voltatok és mit fogtok elmesélni?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
A lélek átka (Befejezett)
FantastikIgor és régésztársai feltárnak egy érintetlen sírt a hegyekben. Igor azonban mélyebbre akar asni és nem tudja, hogy ezzel kiszabadít valamit, amiről az emberek úgy hitték egykor, hogy a vilag végét okozza.