"My Love, thank you about yesterday. If not about you, maybe your company will be murded by me". Kata Mr. Lee yang selama ini bermusuhan untuk menjatuhkan syarikat yang didirikan oleh Aulia sendiri.
"Mr. Lee, please". Kata Aulia yang tidak selesa dengan panggilan yang digunakan oleh lelaki yang bernama Mr. Lee itu.
"Sorry but you also must call me other, like Hyun-si atau oppa?". Tawar Mr. Lee dengan riak selamba dan berharap Aulia akan menerima tawarannya itu untuk menukar panggilan diantara mereka.
Aulia tidak membalas apa-apa dengan penawaran tersebut, dia terus mengatur langkah untuk meninggalkan bangunan tersebut dan tidak mahu berlama-lamaan di dalam bangunan yang dibina oleh Mr. Lee.
"Thank you for come see me. I hope we can meet at out side to later". Kata Mr. Lee lalu memberikan fly kiss kepada Aulia yang sudah masuk ke dalam kereta.
Aulia hanya membalas dengan senyum sebaris dan mengarahkan pemandu untuk menggerakkan kereta meninggalkan tempat tersebut.~~~~~~
Izek yang ketika itu sedang memandu menuju ke rumah milik keluarga Aulia untuk berjumpa dengan semua ahli keluarga Aulia di rumah tersebut.
Setibanya Izek di perkarangan rumah tersebut, dia seperti diserbu oleh wartawan oleh ahli keluarga Aulia tidak termasuk keempat abang sulung dalam keluarga tersebut.
"Macam mana? Ada perkembangan dari Aulia tak? Cepat la cakap". Kata Auleen kepada lelaki itu dengan cara memaksa kerana ingin tahu keberadaan si gadis yang bernama Aulia Isma.
"Wuishhh!!! Satu-satu cik Auleen kalau nak tanya pun. Kita ke sana dulu ya". Kata Izek lalu dia terus melangkah menuju ke arah sekumpulan lelaki yang sedang berbincang sesuatu.
"Abang!!! Tengok Izek dia tak nak cakap pasal perkembangan Aulia". Adu Aleen kepada kedua abangnya yang turut berada di sekelompok lelaki di situ. Kini pandangan mereka tertumpu kepada para gadis yang menghampiri mereka bersama Izek.
"Apa citer?". Tanya Rykal kepada Izek dengan nada dingin apabila dia berjumpa dengan anak buah Aulia.
"Yang saya dapat tahu cik Aulia dah settlekan problem dia dekat sana, but not sure she will back here soon or not". Kata Izek yang sudah sedia maklum tentang masalah perusahaan Aulia yang diuruskan oleh bapa saudaranya di sana.
"Majlis dia tak lama lagi tau, dia nak kena fitting baju bagai apa semua. Kalau Mommy dapat tahu dia tak pernah pergi fitting baju mahu mengamuk Mommy nanti". Kata Rykal kepada semua dalam nada marah dan geram dengan kehilangan jejak adik perempuannya itu.
"Pasal fitting baju tu, saya dah bawa jumpa dengan cik Aulia dua hari lepas. Baju tu sekarang ada dengan cik Aulia". Kata Izek memberanikan diri untuk memberitahu kepada lelaki itu. Mana tidaknya, kalau silap cakap mahu kepala dia tercabut dekat situ juga.
"Kau jumpa dia tak maklumkan pada kita orang apahal". Bentak Aryan apabila mendengar apa yang dikatakan oleh Izek sebentar tadi.
"Saya bukan tak nak maklumkan , tapi ini arahan dari cik Aulia sendiri. Saya tak nak kena hantar balik ke tempat asal saya kalau ingkar arahan cik Aulia". Kata Izek dalam nada yang sedih mengenangkan nasibnya yang dahulu sebelum Aulia datang mengutipnya.
"Dah tu Aryan. Kalau ada apa-apa lagi pasal Aulia terus inform kita orang, tak sempat jumpa send whatsapp je dekat Faiq". Kata Rykal kepada Izek. Lelaki itu hanya mengangguk kepalanya menandakan dia faham akan arahan yang diberikan oleh abang kepada boss nya itu.~~~~~~
"I'll back to Malaysia with first flight tomorrow. Just leave this work at me, i'll back here after my work at there settle fully". Kata Aulia kepada lelaki separuh abad yang kini berada di hadapannya.
"It okay. Just leave it to me. I'll settle the other side for you". Kata lelaki itu dengan penuh keyakinan untuk menyelesaikan masalah selanjutnya yang sedang berlegar di dalam syarikat tersebut.
"Okay, let see what you can do for settle down this problem. Make sure after two weeks I back this problem already settle". Kata Aulia kepada lelaki itu memberikan peluang untuk menyelasaikan masalah yang berlaku.
YOU ARE READING
Not Expected The Killer's
RandomTengku Aulia Isma yang sedang mencari dan memburu orang yang merancang untuk membunuh ayahnya dan yang telah menculik adik kembarnya sehingga mengakibatkan kematian ibunya pada usianya yang muda dan tanpa di sisi keluarga. Perkara yang tidak dapat d...