Seminggu sudah berlalu, Aulia dan Danish masih berkeliaran di dalam hospital untuk memastikan tiada siapa tahu akan keberadaan Ranya dan anak – anaknya yang lain. Esok merupakan penerbangan Ranya ke Korea bersama kedua – dua anaknya bagi meneruskan rancangan mereka untuk membongkarkan rahsia yang di simpan oleh keluarga mertua Ranya selama ini.
"Sayang, betul ke apa yang kita buat ni?". Tanya Danish yang masih ragu dalam melakukan misi tersebut bersama dengan yang lain.
"You already saw their reaction? B nak tanya lagi betul ke tidak. B nak tengok ahli keluarga Sayang seorang demi seorang meninggal dulu baru B nak percaya dengan Sayang. Jangan sampai Sayang abaikan B nanti". Kata Aulia sedikit mengugut kepada jejaka itu.
"Okey – okey, i'm sorry. But make sure this problem don't hurt you". Kata Danish kepada Aulia lalu dia memeluk tubuh kecil isterinya untuk mendapatkan kekuatan dan ketenangan yang sewajarnya dari Aulia Isma. Aulia hanya membalas pelukkan suaminya itu dengan penuh kasih sayang kerana dia tahu yang lelaki dihadapanya itu akan risau akan tindakan yang di ambil dan membuatkan lelaki itu berfikir yang tidak – tidak.
~~~~~~
"Thanks Lia dah tolong aku. Aku pasti kau boleh bawa laki aku keluar dari keluarga tu. Ini je harapan terakhir aku untuk selamatkan rumah tangga aku dari keluarga macam tu". Kata Ranya sambil mengendong anak perempuannya yang baru sahaja dia lahirkan semalam.
"Aku akan pastikan yang dia akan keluar dari rumah keluarga dia. Jangan risau, aku nak kau dekat sana jaga anak kau dengan diri kau. Auleen dan Haura akan dengan kau sepanjang dekat sana. Apa – apa hal aku akan update dekat diorang berdua. Buat masa ni phone kau semua aku dengan Faiq akan freeze kan dulu untuk keselamatan kau". Kata Aulia kepada Ranya dan dia juga turut memandang ke arah dua kakak sepupunya yang akan ikut bersama Ranya nanti.
"Tak apa, aku faham". Kata Ranya lalu dia memberikan senyum kepada semua ahli keluarga yang turut berada di situ untuk menghantar pemergiannya ke Korea.
"Dekat sana korang bertiga jangan risau, Lia dah suruh orang sepatutnya untuk jaga makan minum korang. Kalau nak masak sendiri just inform diorang untuk belikan bahan basah dengan barang kering je. Aku tak nak korang bertiga keluar dari rumah tanpa orang – orang kita". Kata Aulia tegas kepada mereka bertiga untuk mengelakkan perkara lain berlaku.
"Faham Lia, kalau ada apa – apa nanti kak Haura akan update pada Lia secepat yang mungkin". Kata Haura selaku yang balik tua diantara mereka bertiga yang akan ke sana nanti.
Mereka bertiga pergi menuju ke balas pelepasan selepas mendapatkan pengumunan tentang penerbangan mereka yang akan berlepas tidak lama lagi. Aulia dan lain juga turut berangkat pergi meninggalkan kawasan KLIA 2 selepas bayang mereka bertiga hilang dari padangan.
~~~~~~
Setelah penat seharian berjalan ke sana sini bersama, akhirnya mereka tiba dirumah yang ketika itu sudah gelap gelita dek kerana tiada lagi sinaran matahari yang terpancar. Setelah sahaja mereka menghantar kepergian Ranya, Auleen dan Haura tadi, mereka semua menuju ke sebuah mall untuk menghilangkan sedikit tekanan dan beberlanja beberapa barang untuk keperluan sendiri dan keperluan rumah.
"Semua dah kenyang, masuk bilik mandi lepas tu solat dan rehat ya". Kata Daddy memberikan arahan kepada semua anak – anaknya teruna dan menantu lelaki yang turut terlantar di ruang tamu.
"Daddy, Lia ada benda nak cakap sikit boleh?". Tanya Aulia kepada bapa saudaranya yang sudah menjaga mereka adik – beradik setelah kematian ibu bapa mereka.
"Apa dia Lia?". Tanya semula Daddy kepada Aulia yang seperti seorang yang ingin tahu sesuatu dari lelaki itu. Aulia pada mulanya hanya tersenyum kepada lelaki sambil memberi pandangan seperti mengorek rahsia terbesar seseorang.
"Daddy dengan Mommy ada sorokkan something ke?". Tanya Aulia lagi kepada keduanya sebelum dia mengatakan hal yang ingin dia katakan. Malah, mereka berdua hanya mengelengkan kepala setelah berpandangan beberapa saat bersama.
"Okey la kalau macam tu, Lia nak bawa naik suami Lia ni naik atas. Kesian dia dah mengantuk sangat ni". Kata Aulia sepertinya tidak mahu memberitahu perkara yang sedang bermain di dalam fikirannya ketika itu.
"Eh budak ni, main – main pula dia dengan kita". Kata Mommy kepada Aulia yang sudah berjalan meninggalkan ruang tamu bersama Danish yang sudah mengantuk sangat dek kerana keletihan melayan dia dan Arya yang berjalan sakan hari ini.
"Dia tahu ke rahsia kita berdua?". Tanya Daddy kepada Mommy dalam keadaan berbisik kepada isterinya yang tidak jauh duduknya itu. Mommy hanya menepuk pelahan peha Daddy dan memberikan isyarat untuk senyap sahaja tentang perkara tersebut.
~~~~~~
Sudah larut malam, semua penghuni di dalam rumah itu telah pun lena di buai mimpi kecuali seorang gadis yang masih duduk dalam sebuah pencahayaan yang kecil di dalam sebuah bilik melihat beberapa video yang dia sudah dapatkan dari anak buahnya yang digerakkan secara senyap untuk mengintip pergerakkan pihak lawannya.
"Aku akan pastikan kau dan semua yang terlibat dalam kes tu meringkuk dalam penjara sampai mampus. Seorang pun dari kau tak akan terlepas dari aku. Na neun dangsin i nae gajok ege han il eseo jinjeonghan gotong eul gyeokdorok hal geot ipnida". Katanya sambil melihat ke arah beberapa video yang dia pasang di screen laptopnya lalu dia bangun dari duduknya dan berlalu pergi dari bilik yang dia duduk tadi.
~~~~~~
"Lia ada hal kejap lagi. Kalau Danish dah bangun cari Lia suruh dia pergi office je atau suruh je tunggu dekat rumah. Lia tak sama lepas benda tu settle Lia balik". Kata Aulia kepada Aryan dan juga Faiq yang ketika itu bersamanya di luar rumah.
"Kalau perlu bantuan call je, jangan nak pergi serang seorang diri". Kata Faiq memberikan peringatan kepada Aulia dan dalam masa yang sama mereka berdua juga risau akan keadaan Aulia diluar sana dengan seorang diri.
"Phone biar on je, jangan nak silent. Mana tahu laki kau call nanti tak dapat dah kita orang pula yang kena belasah dengan dia nanti". Pesan Aryan kepada Aulia supaya memastikan phonenya dalam keadaan aktif dan tidak di off sama sekali.
"Baiklah, Lia pergi dulu". Kata Aulia lalu dia terus masuk ke dalam kereta dan menekan pedal minyak terus memecut ke tempat yang ingin dia tuju. Mereka berdua hanya melihat sahaja kereta yang dipandu Aulia itu meluncur laju meninggalkan perkarangan rumah tersebut.
~~~~~~
Aulia masuk sahaja dalam sebuah mansion yang menempatkan orang – orangnya untuk memudahkan dia berurusan dengan mereka.
"Macam mana progress? Ada perkembangan tak pasal diorang semua tu?". Tanya Aulia kepada anak – anak buahnya yang mengikutnya dari belakang sejak dia melangkah masuk ke dalam mansion tersebut.
"Buat masa sekarang ni diorang tak ada buat pergerakkan apa – apa, mereka masih menunggu kepulangan anak lelaki Areeq suami kepada Puan Ranya". Kata Ketua A yang mengawal semua ahli kumpulan dalam misi tersebut.
"Okey, teruskan pantau mereka. Kalau ada dapat vidoe atau apa – apa gambar tentang diorang just keep safe and kita boleh guna. Termasuk aktiviti tidak bermoral diorang. I know all of you bila malam je tak ada dalam mansion pun". Kata Aulia kepada semua anak buahnya untuk tidak terlepas sedikit pun pandangan dari musuh mereka yang satu itu.
"How about Korean?". Tanya Aulia pula kepada seorang lagi yang mengetuai dalam misi rahsianya yang tidak diketahui oleh sesiapa pun termasuk Faiq.
"Everything okey. And Grand didn't know about Ranya at there". Kata Ketua B yang sering berkomukasi dengan ahlinya yang berada di sana.
"Kee going, cause I don't want grand that any advantage from this issue. I'll settle down this issue first and after that you and team will help me to settle that biggest issue". Kata Aulia kepadanya untuk terus memantau keadaan kembarnya agar selamat berada di sana.
"Boleh keluar semua". Kata Aulia dengan tegas lalu dia menghampiri meja kerjanya dan melihat beberapa footage dan dokumen yang sudah di sediakan di atas mejanya sebelum dia tiba di mansion tersebut.
YOU ARE READING
Not Expected The Killer's
RandomTengku Aulia Isma yang sedang mencari dan memburu orang yang merancang untuk membunuh ayahnya dan yang telah menculik adik kembarnya sehingga mengakibatkan kematian ibunya pada usianya yang muda dan tanpa di sisi keluarga. Perkara yang tidak dapat d...