Előszó

315 34 26
                                    

Egy 2089-es újság kivágás a Reggeli Prófétákból:

„Mikor az ember megöregszik, elgondolkozik a háta mögött hagyott rögös úton. Egy pillanatra megáll, és vissza fordul. Fájó szívvel, de be látja, hogy már nem mehet rajta végig ismét. Aztán úgy dönt, felszáll az emlékek vonatára, mely ha nem is viheti vissza az út legelejére, de legalább felelevenítheti neki.

A napokban én is egyre többször teszem meg ezt. Sokszor megkérdezem magamtól, hogy ha lehetne, máshogy változtatnék-e azon amin már így is változtattam, mióta csak belecsöppentem ebbe a szerepbe. De rendszerint  mindig csak legyintek egyet és azt felelem rá: Ugyan, már így is vesződtél ezzel vagy egy életen át. Nem Judith, jól csináltad! Ki jártad az élet iskoláját. Voltak hibáid, voltak rossz és jó napjaid, akár csak nehéz és könnyelmű döntéseid. De mindent összevetve teljesítetted a kötelességedet. 109 éven át őrizted a három rád szabott világot és cipelted a terhet, amibe más lehet, hogy már rég belerokkant volna.

No, de nem akarom senkinek sem előre lelőni a poént, ahhoz inkább olvassák el a könyvemet s megtudják, hogyan lettem én Judith Treasure, a három világ örzője."


Interjú a Roxfort egykori Sötét Varázslatok Kivédése tanárával, Judith Treasure-rel

Világok és kalandokWhere stories live. Discover now