Tuala disangkut semula pada hanger setelah seleasai mengeringkan rambut. Baju perempuan yang sememangnya sudah sedia disarung ke tubuh.
'Hurmm... seksi juga baju ni. Tapi aku rasa baju ini yang paling elok. Pakai aje lah.' Helena berkira-kira untuk memakai baju tersebut.
-Baju yang Helena pakai- (abaikan muka)
Rambut yang sudah kering diikat gaya messy bun. Setelah berpuas dengan penampilannya, dia mengorak langkah menuju ke ruang makan.
Setibanya di ruang makan, dia melihat Tuan Edwin sedang duduk menjamu sarapan.
"Hye. Good morning, encik." Helena menyapa tanpa segan silu. Terlupa pula kesalahannya semalam menapar muka jejaka handsome di hadapannya ini.
Tuan Edwin memaling muka melihat Helena. Air liur ditelan kesat melijat penampilan Helena.
'Gulp... mengancam betul babygirl aku ni. Sengaja nak menggoda aku ke macam mana? Ingat Edwin... kau sekarang tengah melancarkan perang dingin dengan dia. Mata itu jangan galak sangat merenung. Ada juga yang kena terkam karang,' kata Tuan Edwin dalam hati. Mukanya pantas dikalih dari melihat Helena. Takut tak tahan pula.
Helena mengerut kening. 'Dia palau aku? Ishh... dah lah selamba badak dia aje bawa aku ke sini. Lepastu buat aku macam tunggul.' Muka tetap kekal dengan senyuman walaupun dalam hati ni nak aje dileku kepala mamat yang tak bertauliah ni.
Dengan selamba Helena menarik kerusi bertentangan dengan Tuan Edwin. Grilled steak yang sudah terhidang di atas meja dimakan tanpa mempedulikan mata-mata yang melihatnya.
"Ehem... kau memang tak boleh pakai baju lain ke? Tak akan baju dekat dalam almari itu tak ada yang elok sikit?" kata Tuan Edwin dengan muka tegang. Matanya memandang tajam wajah innocent Helena.
Helena membalas semula pandangan Tuan Edwin tanpa rasa takut. "Tak ada. Dekat dalam almari tu semua baju seksi-seksi. Saya yang nak pakai ni pun fikir sampai sepuluh kali nak pakai ke tidak." Air mocha diteguk seusai berkata.
'Ini mesti kerja Rykarl. Belilah baju yang elok sikit. Aku yang tengok ni terseksa tahu tak? Kau tunggulah nasib kau Karl,' bisik hati Tuan Edwin.
"Lepas aku balik kerja nanti ikut aku pergi shopping. Aku tak nak dengar sebarang bantahan sebab ini arahan." Tuan Edwin mengelap mulutnya menggunakan tisu. Beg kerja diambil sebelum meninggalkan ruang makan.
'Lepas aku balik kerja nanti ikut aku pergi shopping. Eleh... poyo aje lebih. Geram aku.' Helena mengajuk percakapan Tuan Edwin. Steak dimasukkan ke dalam mulut dengan muka tidak puas hati.
'Macam manalah nak keluar dari tempat ini? Dah lah semua orang dekat dalam rumah ni buat aku macam tunggul. Fikir Helena. Kau kan bijak.' Otaknya ligat memikir cara untuk melepaskan diri dari rumah agam ini.
YOU ARE READING
Mister Iceberg Is Mine
ActionHe's Tuan Edwin Karl... Don't try to play with him because if you start playing with him, he will not let you go. Dia sentiasa berwajah dingin dan menggerunkan sehingga digelar Mr Iceberg. Dia ada aura tersendiri sehingga membuatkan orang yang melih...