Part 6

715 72 25
                                    

Bella memberhentikan keretanya di hadapan N.F. Bakery untuk menghantar Helena. Memandangkan hari ini merupakan hari pertama Helena bekerja di situ, jadi dia mengambil keputusan untuk menghantar kawannya.

Helena memeluk Bella sebelum keluar dari kereta. "Thanks, babe sebab hantar aku. Lain kali aku jalan kaki aje lah. Bukan jauh sangat pun dari rumah kau," ujar Helena. Bella banyak membantunya. Dia tidak tahu bagaimana untuk balas semua kebaikan Bella.

"Welcome, dear. Aku nak suruh kau ambil lesen kereta sebenarnya. So bila kau dah ada lesen kereta, bolehlah bawa kereta aku yang ada dekat rumah tu. Kau okey tak?" kata Bella. Dia suruh Helena ambil lesen kereta supaya senang Helena nak bergerak.

"Hurmm... aku takutlah weyh. Tapi tak apa nanti aku fikirkan balik. Okey lah... aku nak masuk kerja dulu ni. Nanti bos aku marah pula," balas Helena.

"It's okay. Take your time, dear. Nanti kalau ada apa-apa inform aku. Bye," kata Bella. Dia faham apa yang sedang Helena fikirkan. Bukannya Helena takut tapi lebih kepada tak nak menyusahkannya.

"Bye. Balik nanti aku jalan kaki aje. Tak payab ambil," ujar Helena sebelum menutup pintu kereta.

Bella menggelengkan kepalanya. 'Haihh...' Dia menekan pedal minyak untuk menuju ke butiknya pula.

Seorang lelaki memasuki sebuah rumah usang yang terdapat di dalam hutan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Seorang lelaki memasuki sebuah rumah usang yang terdapat di dalam hutan. Dia mendekati seorang perempuan yang telah diikat hampir setahun.

"Oii, bangun. Kesian aku tengok kau. Disebabkan perbuatan jahat abang kesayangan kau tu, kau yang jadi mangsa." Lelaki itu berkata seraya mencangkung di hadapan perempuan tersebut.

"Lepaskan aku lah sial. Kau nak apa dari aku sebenarnya? Aku dah penatlah duduk dekat sini. Tolonglah lepaskan aku," rayu perempuan tersebut.

Lelaki itu tergelak besar mendengar permintaan adik musuhnya.

"Hahahahahaha. Kau nak suruh aku lepaskan kau? My answer is never. Aku akan lepaskan kau bila dendam aku dengan abang kau dah settle. And maybe waktu tu, kau cuma dapat tengok sekujur mayat yang diracik-racik dagingnya," balas lelaki itu. Dia sudah menyusun strategi untuk melunaskan dendamnya.

"Kau manusia paling kejam pernah aku jumpa," kata perempuan itu.

"Kau kata aku manusia paling kejam? Kau silap besarlah perempuan. Abang yang kau sanjung tu lah paling kejam dalam dunia. Sejahat-jahat aku pun, aku tetap bagi kau makan. Tapi abang kau? Biarkan mangsanya mati kebuluran." Hati lelaki itu panas mendengar kata-kata yang terpacul dari mulut perempuan tadi.

"Kau tak payah nak buruk-burukkan abang aku lah syaitan. Sekarang ni aku dah malas nak bertekak dengan kau. Kalau kau datang sini untuk sakitkan hati aku, lebih baik kau tak payah jenguk aku dekat sini lah." Perempuan tersebut sudah penat melayan perangai manusia bertopengkan syaitan di hadapannya ini.

Mister Iceberg Is MineWhere stories live. Discover now